Gå til innhold

2 internett på samme linje

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har det kjekke problemet hjemme at vi bor ca 7km fra sentralen til telenor. Vi har omtrent 2,5Mbit hastighet ned (opp, ikke nevneverdig), noe som selvfølgelig byr på litt utfordringer i hjemmet med tanke på streaming, spilling, youtube etc. Der jeg bodde før satt vi med fiber, så vi har egentlig aldri vurdert å sette av faste tider vi får bruke nettet, noe det strengt tatt ser ut som at vi må nå.

Linja som går inn i huset har en haug med ledere, men kun 2 av de er i bruk for internett (har ikke telefon). Er det mulig å koble opp ett til internett abonnement slik at vi slipper å gå til det steget å måtte sette opp brukslister? Hvis ja, må vi da koble opp et par til av lederene i ledningen som går inn i huset både til sentral og til ny router, eller kan det kobles en til router direkte inn i uttaket vi har nå bare med en eller annen form for splitter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, planen er å ha to separate abonnement. Prutingen på prisen på nr2 får jeg ta når den tid kommer. Nå så betaler jeg for det dobbelte av det jeg får. Med ørten ubrukte ledere som kommer inn i huset så antar jeg at det bør være mulig å sette opp 2 helt separate linjer, det er også egentlig å foretrekke fremfor å ha noe som bare var litt kjappere på samme nett som fortsatt ville tatt hele kapasiteten så den andre ikke fikk gjort noe. Det triste er at det går en fiber forbi ca 100m fra huset, så alle før og etter boligfeltet våres har altibox.

Jeg har sendt en mail til telenor tidligere hvor jeg har spurt, men de svarte bare at pga distansen fra sentral blablabla uten å svare på om jeg faktisk kunne ha 2 abonnement. Tenkte bare at hvis det dukket opp noen tekniske forklaringer her på hvorfor det er mulig så kanskje jeg kunne brukt det for å få de til å forstå hva jeg faktisk spør om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...