Gå til innhold

Project Zomboid, DayZ, Rust, 7 Days to Die eller State of Decay?

Anbefalte innlegg

Hvem av disse steam zombie survival spillene liker du best? Jeg kan si noe om hvert av dem: Project Zomboid er klart min favoritt av dem med sin realitet og ting du kan gjøre. Snart er det multiplayer også :) DayZ er en forbedret versjon av modden. Veldig realistisk det også med stor map, noen våpen og snart biler. Rust er veldig unikt. Da lager du hus selv eller så er det noen byer fra før hvor du finner våpen. Det er garry's mod skaperne som lagde det. 7 Days to Die er den jeg liker minst. Den har våpen den å, men den prøver å ligne så mye på minecraft og gameplayen blir veldig kjedelig. State of Decay er singleplayer basert og er mest som DayZ. Du har biler, våpen osv. Det er også tredjeperson. Hvem er din favoritt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Project Zomboid uten tvil. Multiplayer har gitt den et nytt liv, den er i beta. Er bare å gå inn på Steam og aktiver den så kan du spille.

Tingen med PZ er den er helt anderledes en alle de andre du har listet opp, så det er litt feil å sammenlingne. Et spill for de som vil spille noe mer taktisk.

Dessverre så lider den av ensidighet. Du ender opp med et "Farming simulator" bokstavlig talt.

De andre fokuserer svært mye på våpen og skyting, mens PZ er ren overlevelse.

DayZ vs Rust vs 7 Days (ikke State of Decay kan jeg lite om, men ser ut som den er et story basert spill og ikke åpen verden survival), vil jeg si at konseptet til 7 Days knuser alle. Mega aggresive Zombier om kvelden osv. Bygge muligheter, crafting osv osv. Skaper et helt unikt opplevelse. Men det visuelle er møkk.

DayZ og Rust er noe dritt. Her er folk bare ute etter å drepe andre folk, drepe nye og skape helvete. Zombiene er bare en ting i spillet. Og ikke glem at begge er total infesterte av hackere/cheatere.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Rust er et av de mest underholdende spillene jeg har spillt på veldig lenge, holder på og le meg i hel av alle tullingene jeg møter på når jeg vandrer rundt, DayZ kan jeg vandre rundt i timevis uten og se en sjel på full server, føles som du barre er på jakt etter mat hele tiden og zombiene er latterlige, folk kaller det walking simulator av godt grunn, men kan bli bra :) DayZ føles også som et 15 år gammelt spill, samme med 7 days.

Project Zomboid ser så elendig ut at det kommer jeg ikke til og prøve en gang, State of Decay virker bra, men har ikke prøvdt det :)

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar
GnilreG, den 01 Mar 2014 - 01:43, sa:

Rust er et av de mest underholdende spillene jeg har spillt på veldig lenge, holder på og le meg i hel av alle tullingene jeg møter på når jeg vandrer rundt, DayZ kan jeg vandre rundt i timevis uten og se en sjel på full server, føles som du barre er på jakt etter mat hele tiden og zombiene er latterlige, folk kaller det walking simulator av godt grunn, men kan bli bra :) DayZ føles også som et 15 år gammelt spill, samme med 7 days.

Project Zomboid ser så elendig ut at det kommer jeg ikke til og prøve en gang, State of Decay virker bra, men har ikke prøvdt det :)

Selv om project zomboid er et ''ovenforspill'' betyr ikke at et ikke er bra. Anbefaler å prøve det. Det er ren overlevelse i forhold til de andre.

Lenke til kommentar

Liker PZ selv, noen ting bør endres etter hvert og jeg antar at det vil bli bedre når man ikke blir "fastlåst" til å drive en farming simulator , sannsynligvis vil npc's hjelpe der når man kan rekrutere og de blir med på faste gjøremål ( Har ikke spilt det siste halve året så vet ikke om det er implementert enda).

Lenke til kommentar

Liker PZ selv, noen ting bør endres etter hvert og jeg antar at det vil bli bedre når man ikke blir "fastlåst" til å drive en farming simulator , sannsynligvis vil npc's hjelpe der når man kan rekrutere og de blir med på faste gjøremål ( Har ikke spilt det siste halve året så vet ikke om det er implementert enda).

Nei, er ikke NPC enda. Men multiplayer beta er ute nå. Er det som er største nyheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...