Mester7 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hei! Senere idag skal jeg holde en kort (2min) åpning på en kristen ungdomsklubb mellom alderen 13-16. Noen tips til hva jeg kan snakke om? evt bibelsteder Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hei! Senere idag skal jeg holde en kort (2min) åpning på en kristen ungdomsklubb mellom alderen 13-16. Noen tips til hva jeg kan snakke om? evt bibelsteder Hvordan Gud mydret uskylidge barn i egypt fordi han kraglet med faraoen? Hvordan man skal gå frem for å selge sin kone som slave? Hvilken mat som medfører dødsstraff? Hvorfor kvinner ikke ska prate i kirken? Korrekt måte å offre folk på? Hvilke klesplagg som er synd? Bibelen er jo full av morsomme temaer 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Så infantilt og lite hjelpsomt av deg, "Zepticon" .. Her er mitt forslag: Definisjonen av "Gud" er en subjektiv mening som er like forskjellige som nesene våres. Problemet med å diskutere Gud er at det for mange ikke er fra et religiøst standpunkt.Religion er kun ytre former, men bak hver religionen finnes det en åndelig essens som i fravær av et bedre ord kan kalles Gud.Religiøse mystikere fra de fleste åndelige tradisjoner har realisert dette og blitt i ett med dette som kalles Gud, de er blitt selvrealisert eller opplyst.Noen mener dette er en naturlig evolusjonsprosess av bevissthetens utvikling tilbake til sin essens. Andre mener det krever litt større personlig innsats av å virkeliggjøre stadig mer av vårt fulle potensial som i sin rene form er at vi er Gud.Jeg er ikke religiøs, bibelen er for meg intet annet enn et spennende eventyr.Gud, for meg, er bare et annet ord for naturen, eller universet.Gud er alt, og alt er gud. Gud er bevissthet. Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hei Her vil du finne mange tips: http://snakkomtro.no Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Så infantilt og lite hjelpsomt av deg, "Zepticon" .. Ja, hvorfor ikke snakke om det? Jeg kjenner godt voksne kristne som kunne ha godt av å høre hvilke uhyrligheter gud drev med på sine yngre dager. Han oppførte seg jo som en steinaldermann... 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 tid og sted, unge Zepticon, tid og sted ... ja, og så; velg dine fiender med omhu .. som du sår skal du høste .. welcome to the karma cafe, we have no menues, you will be served what you deserve .. Denne karen som lagde tråden, spurte bare om litt hjelp - han agiterte ikke, og han misjonerte ei heller. Derfor synes jeg han skal få det han spør om, og har man ikke noe å hjelpe karen med, kan man bare gå videre uten å legge igjen spor tom og våken Lenke til kommentar
Mester7 Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Takk for Gode svar! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Moderatormelding Til generell informasjon, så minner jeg om trådens tittel. For diskusjoner om grunnlaget for religiøs tro eller evolusjonsteorien, så finnes det allerede utallige eksisterende tråder for dette. Benytt heller disse. Innvendinger eller kommentarer om moderering tas forøvrig på PM og ikke i tråden. LiamH Endret 3. mars 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå