Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014

dredg

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte mobilen fra Komplett.no den 27.mars og da "forventet datoen" var 04.04.14. Etter at "forventet datoen" ble flyttet til mai, sendte jeg en epost til komplett ang. dette og det var det jeg fikk som svar:

Hei,

Foreløpig så vet vi ikke akkurat når vi får inn de telefonene dessverre, men vi tror og håper at vi ikke får dem om så lenge.

Med vennlig hilsen,
Gaute
Salg og Kundeservice

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk tilbakemelding fra komplett i går, da sa de at estimatet for 6. mai gjaldt iallefall min ordre, som er nr. 100. Etter jeg fikk denne meldingen forhåndsbestilte jeg fra elkjøp også, da de så og si kunne garantere at mobilen ville bli sendt den 11. april.

Blir spennede å se hvem som vinner kappløpet!

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbakemelding fra komplett i går, da sa de at estimatet for 6. mai gjaldt iallefall min ordre, som er nr. 100. Etter jeg fikk denne meldingen forhåndsbestilte jeg fra elkjøp også, da de så og si kunne garantere at mobilen ville bli sendt den 11. april.

Garanterer Elkjøp at de får inn mobilene den 11.april? :o Da jeg spurte dem før jeg forhåndbestilte mobilen fra komplett, var de usikker om datoen :-/

Lenke til kommentar

Garanterer Elkjøp at de får inn mobilene den 11.april? :o Da jeg spurte dem før jeg forhåndbestilte mobilen fra komplett, var de usikker om datoen :-/

Svaret jeg fikk:

Hei og takk for din henvendelse.

Den 11.04.14 er en reel dato for utsending. Så at du får telefonen innen april kan vi så godt som garantere.

Vi ønsker deg en fortsatt fin dag!

Husk at du kan handle hos meg på telefon og få varene direkte sendt hjem!

Med vennlig hilsen

Henrik R.

Kundesenteret

Lenke til kommentar

Nå har Elkjøp oppdatert datoen.. 05.05.14 :-(

Lefdal har to valg:

1- Xperia Z2 Uten Smart Band - På lager fra 11.04

2- Xperia Z2 med Smart Band - På lager fra 25.04

Alt dette beviser vel at problemet ligger hos Sony eller et annet ledd lenger opp i systemet, noe som resulterer i en global forsinkelse. Det er derfor trolig liten vits å drive å finne butikker som kanskje får inn mobilen før. Mest sannsynlig vil de fleste butikkene få inn mobilene nokså likt. Jeg kommer til å avbestille fra Elkjøp ettersom jeg er lenger opp i køen hos komplett og får den trolig kjappere der ifra.

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere sånt hastverk med å få telefonen tidlig?

Er den gamle ødelagt?

Jeg har lyst på Z2, men det haster ikke. Min Z er fortsatt i orden.

Fordi jeg har Samsung S3, derfor :p

Likewise. Og min S3 finner på artige ting som å ikke pipe før flere minutter etter at timeren har telt ned til null. Er lei brent pizza. (Forøvrig funker ikke høyttaleren som den skal heller, men det er den brente pizzaen som er det sentrale)

Lenke til kommentar

Om den er defekt (eller upålitelig) så er det et godt argument for å kjøpe ny telefon.

Men en S3 er ikke så ille sålenge den fungerer.

Min Z fungerer, men jeg er lei av at batteriet tømmer seg så fort.

Hvis Z2 er vesentlig bedre, kjøper jeg kanskje den. Jeg vil ha en toppmodell med skikkelig batteri.

Men jeg setter meg ikke på venteliste for å få ny. Det haster ikke så mye.

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere sånt hastverk med å få telefonen tidlig?

Er den gamle ødelagt?

Jeg har lyst på Z2, men det haster ikke. Min Z er fortsatt i orden.

Fordi jeg har Samsung S3, derfor :p

Psh.. Sitter med en ustabil Samsung S2 og venter svært spent på endelig leveringsdato.

Lenke til kommentar

Uff ubekreftet 28.4 på netshop nå og jeg bestilte 27.2. Sitter med en knust Xperia Z jeg og er klar for ny telefon. Nesten så jeg faller for fristelsen av nye HTC One eller S5 om jeg kommer over en, men bare nesten håper jeg....

Lenke til kommentar

Uff ubekreftet 28.4 på netshop nå og jeg bestilte 27.2. Sitter med en knust Xperia Z jeg og er klar for ny telefon. Nesten så jeg faller for fristelsen av nye HTC One eller S5 om jeg kommer over en, men bare nesten håper jeg....

Hang in there!

1 mnd. er ikke så lenge, finn på andre produktive og gøyale ting så dukker mobilen plutselig opp! ;)

Jeg skal iallefall hygge meg godt ettersom jeg har en bråte med eksamener i disse flotte vårtider...

Lenke til kommentar

Jupp. Nettopp fått bekreftet fra Telenor/Djuice at de ikke forventer før i uke 19...

Hadde virkelig et indre håp om at den ikke var utsatt, men den flammen er slukket nå ...

Lenke til kommentar
Kameraet til Z2 ser ut til å være mange hakk bedre enn kameraet til S5.

Det har bedre fargereproduksjon, fargenøyaktighet og skarphet samt mindre støy, både i lite belyste og normale omgivelser. Og de som har Z1 fra før og ønsker å oppgradere kan glede seg over at Z2 sitt kamera er blitt forbedret. Sensoren er lik, men kretsene rundt samt engine-en er forbedret. Forskjellen er godt merkbar.

Z2 vs S5 kamerasammenligning:

Eksempel 1

Eksempel 2

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det kommet noen tester på batteriet enda? Spent å se på hvor lenge det 3200 mAH batteriet holder ut

Stamina skal visstnok være oppgradert ytterligere, og kombinert med så enormt batteri bør den hvertfall holde leeenge i forhold til hva den er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...