Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014

dredg

Anbefalte innlegg

Det med at linsa er mye til venstre (som også min er) kan være gjort med viten. Tenk når du holder telefonen med kameraknappen oppover. Da får linsa automatisk en liten skygge slik at en ikke får mye sol rett inn mot linsa. Bare en teori :)

Ja, du er inne på noe! Men siden det finnes mange av denne mobilen med linsen i midten faller teorien liksom gjennom :)

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg ble skuffet etter å ha lest her og på XDA. Ser jo ut som nesten samtlige eksemplarer produsert de første fire ukene har ett eller flere av følgende problemer: døde pixler, gap mellom chassis og glass, overhoppheting, dårlig samtalekvalitet, kamera/blitz som er "off-centered", kondens i kameralinsen (foran?), glass som sprekker av seg selv and the list goes on.

Er det noen her som har en telefon med senere produksjonsdato enn 14w19? I så fall: Er det like mye problemer der?

Jeg har 14w20 og hatt den i en uke nå. det eneste jeg legger merke til av alle disse feilene er at den blir litt varm ved en del bruk, det skal da sies at jeg har full lysstyrke på hele tiden.

4k-filming har jeg ikke prøvd da jeg ikke har behov for det. Og kan ikke si noe om denne blir varm da.

Gap, samtalekvalitet, kondens etc har jeg ikke sett noe til ennå.

Angrer ikke et sekund på kjøpet.

Lenke til kommentar

Varmen bekymrer meg forsåvidt ikke, det er jo en kjent "feature" med Android mobiler generelt..

Hvor kjøpte du fra?

Da vet jeg hvertfall at det faktisk har kommet senere batcher til norge som kanskje er uten problemer. Skal bestille ny telefon fra Telenor bedrift iløpet av juni så jeg regner kanskje med at det er noenlunde gjennomstrømning der.

Lenke til kommentar

Varmen bekymrer meg forsåvidt ikke, det er jo en kjent "feature" med Android mobiler generelt..

Hvor kjøpte du fra?

Da vet jeg hvertfall at det faktisk har kommet senere batcher til norge som kanskje er uten problemer. Skal bestille ny telefon fra Telenor bedrift iløpet av juni så jeg regner kanskje med at det er noenlunde gjennomstrømning der.

Bestillte min gjennom netcom.

Går utifra at de som bestillte tidligst fikk "rælet" å vi som hadde litt tålmodighet slapp unna. ;)

Lenke til kommentar

Det med at linsa er mye til venstre (som også min er) kan være gjort med viten. Tenk når du holder telefonen med kameraknappen oppover. Da får linsa automatisk en liten skygge slik at en ikke får mye sol rett inn mot linsa. Bare en teori :)

Ja, du er inne på noe! Men siden det finnes mange av denne mobilen med linsen i midten faller teorien liksom gjennom :)

Er vanskelig å se om linsa ligger i midten pga. den svarte ringen rundt kaster skygge. På bildet i linken ser man jo tydelig skyggen. Regner ikke med det er så jævlig god plass at linsa kan monteres hvor som helst. Tror dette problemet er overdrevet.

Lenke til kommentar

Er vanskelig å se om linsa ligger i midten pga. den svarte ringen rundt kaster skygge. På bildet i linken ser man jo tydelig skyggen. Regner ikke med det er så jævlig god plass at linsa kan monteres hvor som helst. Tror dette problemet er overdrevet.

Samme det vell! Det er jo akkurat vanskelig å skru sammen en mobil riktig, sier bare at ting er gjort med en haralabb :)

Lenke til kommentar

Har hatt min i en uke, og det eneste som feiler sålangt er kameraet, som innimellom nekter å filme fordi den blir for varm. Har ikke filma mye heller. Skal det være sånn?

Hvilken batch er det? Og hvilken programvare har du? Batch ser du ved å dra ut flikken ved minnekortet, den heter 14w17, 14w18, 14w19, 14w20 etc...

Lenke til kommentar

Jeg måtte betale 460,- kr for bytta av glasset bak, Sony tok det IKKE på garanti. Derimot foreslo dem å betale halvparten av reperasjonen som egentlig kostet 920 kroner ca. Litt merkelig. Måtte stå og dra bankortet mitt på dette i Netcom shop.

Jeg har fått en advokat til å ta saken og kreve disse pengene tilbake fra Sony, måtte bare ha en mobil å kunne ikke vente lenger på dette.

Jeg hentet mobilen idag og alt virket fint helt til jeg putta inn Sim-kortet, da får jeg ikke dekning. Så her har Deltaservice gjort noe feil og nå skal jeg tilbake og levere den igjen imorgen. Selvfølgelig stod det testet OK på kvitteringen jeg fikk. De hadde heller ikke gjort det andre som var avtalt, blant annet flytte blitsen og vannteste mobilen.

Skal uansett blir artig og se hvordan saken med Sony etterhvert utartert seg, maken til rasshøl service skal man lete lenge etter...

Endret av Dirtysecret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min tilbake fra service. Mcare kan ikke påvise noen feil. Har fått nyeste software. Lyden på samtaler er like ræva!

Jeg gadd bare ikke å sende den i retur til Mcare, for et nytt forsøk.

Jeg har også slitt med dårlig samtalekvalitet, når jeg leverer mobilen på nytt imorgen har jeg bedt dem skifte ut antenne, mikrofon og høytaler.

Lenke til kommentar

Jeg måtte betale 460,- kr for bytta av glasset bak, Sony tok det IKKE på garanti. Derimot foreslo dem å betale halvparten av reperasjonen som egentlig kostet 920 kroner ca. Litt merkelig. Måtte stå og dra bankortet mitt på dette i Netcom shop.

Jeg har fått en advokat til å ta saken og kreve disse pengene tilbake fra Sony, måtte bare ha en mobil å kunne ikke vente lenger på dette.

Jeg hentet mobilen idag og alt virket fint helt til jeg putta inn Sim-kortet, da får jeg ikke dekning. Så her har Deltaservice gjort noe feil og nå skal jeg tilbake og levere den igjen imorgen. Selvfølgelig stod det testet OK på kvitteringen jeg fikk. De hadde heller ikke gjort det andre som var avtalt, blant annet flytte blitsen og vannteste mobilen.

Jeg får helt vondt i brystet og hjertebank, når det gjelder elektronikk bransjen generelt og spesielt mobilbransjen føler jeg alltid at jeg er omgitt av tilbakestående mennesker.

Skal uansett blir artig og se hvordan saken med Sony etterhvert utartert seg, maken til rasshøl service skal man lete lenge etter...

hadde du annet simkort i mellomtiden?
Lenke til kommentar

Det har også blitt glemt igjen et hår inne i kamerahuset ser jeg nå...

Jeg får helt vondt i brystet og hjertebank, når det gjelder elektronikk bransjen generelt og spesielt mobilbransjen føler jeg alltid at jeg er omgitt av tilbakestående mennesker.

hadde du annet simkort i mellomtiden?

Nei, hadde mitt eget. Men testet simkortet i en z2 i butikken, hadde full dekning. Puttet det tilbake i min, ingen dekning...

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke blitt mer enig. Men jeg er drittlei av å stå på som en skvær gærn kylling for å få selv de enkleste ting ordnet når det er en feil på noe. Så denne gangen gadd ikke jeg mer. Men butikk og Sony har tapt på dette for godt.

Jeg har full forståelse for at det kan være feil med noe. Men når det ikke tas seriøst på noen som helst måte er det bare håpløst. Det er ikke vanskelig eller veldig krevende å gjøre ting litt mer seriøst så man slipper å sende samme enhet inn og inn pga totalt unødvendig slurv.....

Lenke til kommentar

Min tilbake fra service. Mcare kan ikke påvise noen feil. Har fått nyeste software. Lyden på samtaler er like ræva!

Jeg gadd bare ikke å sende den i retur til Mcare, for et nytt forsøk.

Jeg har også slitt med dårlig samtalekvalitet, når jeg leverer mobilen på nytt imorgen har jeg bedt dem skifte ut antenne, mikrofon og høytaler.

Det tviler jeg på de bryr seg nada om. De gjør akkurat som de vil.

Lenke til kommentar

Man fyller kun ut en beskrivelse av hva som er problemet, selv om det skurrer i høyttaleren betyr det ikke automatisk at det er den som er problemet.

Når man går til legen så stiller man ikke sin egen diagonose og forteller legen hva han skal gjøre. :)

Lenke til kommentar

Man fyller kun ut en beskrivelse av hva som er problemet, selv om det skurrer i høyttaleren betyr det ikke automatisk at det er den som er problemet.

Når man går til legen så stiller man ikke sin egen diagonose og forteller legen hva han skal gjøre. :)

Som regel i Norge så må du faktisk gjøre det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror mobilen min er ferdig imorgen, med byttet hovedkort og høytalere etc. Skjønner ikke at det lønner seg for Sony egentlig da. Samme for meg bare jeg får en telefon som fungerer. Dessuten er det ikke så mye hokkus pokkus med en telefon, når man opplever en feil er det som regel feil på det komponentet. Det er ikke slik at det kan være skjermen det er noe feil med hvis man har dårlig samtalekvalitet og visaversa :)

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...