Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

 

4K er det sikkert andre her som kan si mer om.

Jeg ser faktisk ikke verdien i det, når optikken overhode ikke henger med.

Hva mener du med det? 4K er jo ikke mer enn 8mpx.

 

Her skjønte jeg ikke hva du mente....

Hva mener du?

Endret av cirka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du mente kan også være subjektivt?...for å si det.

Z2 var en veldig bra tlf, men falt gjennom på kamera

Sånn var det bare for meg.

Utrolig skuffet......men, da snakker jeg om kameraet.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med litt laber dekning?

Flere ganger innad i huset at mobildekningen detter ut, aldri opplevd dette med en telefon tidligere.

 

Hvilken mobil hadde du før Z2? Jeg hadde Note 3 og Note 2 før Z2 og jeg syns Z2 er like bra eller like dårlig som Note 3 eller Note 2. Kanskje LTE/4G er på?

 

Noen som opplever sus og litt grumsete lyd under samtale på Z2?

 

Opplever faktisk det motsatte: Denne telefonen har veldig klar samtalekvalitet hos meg.

 

 

Samma her. Bedre enn Note 3 syns jeg.

Lenke til kommentar

 

Er det flere som sliter med litt laber dekning?

Flere ganger innad i huset at mobildekningen detter ut, aldri opplevd dette med en telefon tidligere.

 

Hvilken mobil hadde du før Z2? Jeg hadde Note 3 og Note 2 før Z2 og jeg syns Z2 er like bra eller like dårlig som Note 3 eller Note 2. Kanskje LTE/4G er på?

 

Noen som opplever sus og litt grumsete lyd under samtale på Z2?

 

Opplever faktisk det motsatte: Denne telefonen har veldig klar samtalekvalitet hos meg.

 

 

Samma her. Bedre enn Note 3 syns jeg.

 

Mulig det er noen termianler da, selv om det høres rart ut . Ser at det også er godt omtalt på utenlandsle Sony + andre android forum.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg venter fortsatt på min telefon.. Hos Posten står det "Sendingen er sortert og videresendt", og det har det stått siden onsdag kveld. Selvom det var helligdag på torsdag, er det normalt at det skal ta så lang tid å få sendt det? :p Det skal sendes fra Oslo til Bergen, men..

 

Det er ikke normalt. Har aldri skjedd med meg og jeg er som bestiller mye varer fra nettbutikker. Greit at torsdag var helligdag, men det burde ha skjedd noe på fredag og mobilen burde vært i dine hender i dag.

 

Broren min bestilte Z2 fra Teknikkmagasinet og de sendte mobilen fra Sverige. Bestilte på tidlig onsdag, torsdag var hellig dag og han fikk mobilen på fredag. Men det var ikke Posten, men Norpost.

 

Da begynner jeg å lure på hva det er de holder på med. Pakken er jo i Oslo enda.

 

 

Er nok ikke i Oslo enda. Tipper den er ankommet Bergen men ikke losset/sortert enda. Det blir ikke sortert pakker i Posten i helgene så det skjer nok ikke noe før mandag. Sist jeg sendte postpakke til Bergen fikk mottaker pakka dagen etter:

 

Sendingen er utlevert
24.04.2014 18:29 5863 BERGEN
Varsel er sendt mottaker på SMS
24.04.2014 16:51
Sendingen er ankommet Spar Kjøp Kokstad
24.04.2014 16:49 5863 BERGEN
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
24.04.2014 13:19 5020 BERGEN
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
24.04.2014 13:19 5020 BERGEN
Under transport til terminal.
23.04.2014 22:32 0024 OSLO
Sendingen er sortert og videresendt
23.04.2014 21:34 0024 OSLO
Under transport til terminal.
23.04.2014 18:27 2309 HAMAR
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
23.04.2014 17:59 2309 HAMAR
Sendingen er innlevert på postkontor
23.04.2014 13:48 2805 GJØVIK

 

Jeg synes det bare er litt rart at det ikke skjedde noe på fredag. Jeg har aldri hatt problemer med posten før, og pakker har kommet kjapt fram tidligere. Men da er jeg spent på om den kommer i morgen :)

Lenke til kommentar

 

 

4K er det sikkert andre her som kan si mer om.

Jeg ser faktisk ikke verdien i det, når optikken overhode ikke henger med.

Hva mener du med det? 4K er jo ikke mer enn 8mpx.

 

Her skjønte jeg ikke hva du mente....

Hva mener du?

 

I følge de testene og bildene jeg har sett så tar den bra bilder, og da burde den jo fint klare å filme i 4K også. Jeg har lest kommentarer fra folk som sier at den ikke ikke takler 4K, men det må jo være pga programvaren, for det funker fint å filme i 4K på Galaxy S5.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg venter fortsatt på min telefon.. Hos Posten står det "Sendingen er sortert og videresendt", og det har det stått siden onsdag kveld. Selvom det var helligdag på torsdag, er det normalt at det skal ta så lang tid å få sendt det? :p Det skal sendes fra Oslo til Bergen, men..

 

Det er ikke normalt. Har aldri skjedd med meg og jeg er som bestiller mye varer fra nettbutikker. Greit at torsdag var helligdag, men det burde ha skjedd noe på fredag og mobilen burde vært i dine hender i dag.

 

Broren min bestilte Z2 fra Teknikkmagasinet og de sendte mobilen fra Sverige. Bestilte på tidlig onsdag, torsdag var hellig dag og han fikk mobilen på fredag. Men det var ikke Posten, men Norpost.

 

Da begynner jeg å lure på hva det er de holder på med. Pakken er jo i Oslo enda.

 

 

Er nok ikke i Oslo enda. Tipper den er ankommet Bergen men ikke losset/sortert enda. Det blir ikke sortert pakker i Posten i helgene så det skjer nok ikke noe før mandag. Sist jeg sendte postpakke til Bergen fikk mottaker pakka dagen etter:

 

Sendingen er utlevert
24.04.2014 18:29 5863 BERGEN
Varsel er sendt mottaker på SMS
24.04.2014 16:51
Sendingen er ankommet Spar Kjøp Kokstad
24.04.2014 16:49 5863 BERGEN
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
24.04.2014 13:19 5020 BERGEN
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
24.04.2014 13:19 5020 BERGEN
Under transport til terminal.
23.04.2014 22:32 0024 OSLO
Sendingen er sortert og videresendt
23.04.2014 21:34 0024 OSLO
Under transport til terminal.
23.04.2014 18:27 2309 HAMAR
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
23.04.2014 17:59 2309 HAMAR
Sendingen er innlevert på postkontor
23.04.2014 13:48 2805 GJØVIK

 

Jeg synes det bare er litt rart at det ikke skjedde noe på fredag. Jeg har aldri hatt problemer med posten før, og pakker har kommet kjapt fram tidligere. Men da er jeg spent på om den kommer i morgen :)

 

min ble sendt onsdag, har også stått stille i Oslo siden da...

fikk faktisk hentelappen i posten på fredag, så jeg løp med et stort smil rundt munnen til postkontoret, i håp om at jeg skulle få leke med Z2en i helgen, men den drømmen ble raskt knust... :( dette var vist noe som hente fra tid til annen at hentelappen kommer før varene fikk jeg beskjed om.

 

de som får overoppheting når de filmer i 4k har de minnekort eller lagrer de på mobilens internminne?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg venter fortsatt på min telefon.. Hos Posten står det "Sendingen er sortert og videresendt", og det har det stått siden onsdag kveld. Selvom det var helligdag på torsdag, er det normalt at det skal ta så lang tid å få sendt det? :p Det skal sendes fra Oslo til Bergen, men..

 

Det er ikke normalt. Har aldri skjedd med meg og jeg er som bestiller mye varer fra nettbutikker. Greit at torsdag var helligdag, men det burde ha skjedd noe på fredag og mobilen burde vært i dine hender i dag.

 

Broren min bestilte Z2 fra Teknikkmagasinet og de sendte mobilen fra Sverige. Bestilte på tidlig onsdag, torsdag var hellig dag og han fikk mobilen på fredag. Men det var ikke Posten, men Norpost.

 

Da begynner jeg å lure på hva det er de holder på med. Pakken er jo i Oslo enda.

 

 

Er nok ikke i Oslo enda. Tipper den er ankommet Bergen men ikke losset/sortert enda. Det blir ikke sortert pakker i Posten i helgene så det skjer nok ikke noe før mandag. Sist jeg sendte postpakke til Bergen fikk mottaker pakka dagen etter:

 

Sendingen er utlevert
24.04.2014 18:29 5863 BERGEN
Varsel er sendt mottaker på SMS
24.04.2014 16:51
Sendingen er ankommet Spar Kjøp Kokstad
24.04.2014 16:49 5863 BERGEN
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
24.04.2014 13:19 5020 BERGEN
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
24.04.2014 13:19 5020 BERGEN
Under transport til terminal.
23.04.2014 22:32 0024 OSLO
Sendingen er sortert og videresendt
23.04.2014 21:34 0024 OSLO
Under transport til terminal.
23.04.2014 18:27 2309 HAMAR
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
23.04.2014 17:59 2309 HAMAR
Sendingen er innlevert på postkontor
23.04.2014 13:48 2805 GJØVIK

 

Jeg synes det bare er litt rart at det ikke skjedde noe på fredag. Jeg har aldri hatt problemer med posten før, og pakker har kommet kjapt fram tidligere. Men da er jeg spent på om den kommer i morgen :)

 

min ble sendt onsdag, har også stått stille i Oslo siden da...

fikk faktisk hentelappen i posten på fredag, så jeg løp med et stort smil rundt munnen til postkontoret, i håp om at jeg skulle få leke med Z2en i helgen, men den drømmen ble raskt knust... :( dette var vist noe som hente fra tid til annen at hentelappen kommer før varene fikk jeg beskjed om.

Vet du hva.. Det var AKKURAT det samme som skjedde med meg! Hentelappen kom på fredag og jeg gikk ned for å hente den. Var såklart kjempe spent og gledet meg veldig til å ta i bruk den nye telefonen.. Men den var fortsatt i Oslo :/

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Samsung S5 og denne var skuffende. Sony Z2 for meg er langt bedre og mye mer responsiv. Hadde Z1 tidligere og det gir meg en god følelse å komme til Z2.

 

Det blir ikke en Samsung igjen på meg med dagens design/byggekvalitet og Touch Wiz. Hadde også LG G2 men byggekvaliteten er for dårlig, men en av de bedre tlf jeg har hatt.

 

Jeg bestilte på CDON men så tenkte jeg å bare sjekke med Elkjøp butikk i Arendal, og jaggu hadde de ikke fått inn igår. Helgen er reddet! :)

 

Fikk du med smartband da eller?

Vurderer å sjekke om elektronikkbutikker i nærheten har mobilen inne på lager i morgen, men det er uaktuelt om det ikke medfølger smartband.

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Jeg bestlite den 18.03 fra Komplett og mobilen har fremdeles ikke blitt sendt og jeg har heller ikke fått noen form for informasjon, selv ikke når den ble forsinket. På sidene står det at antatt levering er i morgen, men jeg skal sjekke litt rundt på elektronikkbutikker i nærheten i dag for å se om de selger mobilen med smartband.

Lenke til kommentar

Jeg står ovenfor valgets kval; Z2 eller HTC One M8?

 

Hva fikk dere til å velge denne fremfor HTC sin tlf, hvis dere i det hele tatt vurderte denne?

Jeg er klar over at kameraet på M8 er langt svakere enn på Z2, men rent bortsett fra det, hva skiller disse fra hverandre? Rent teknisk er det ikke store forskjeller, om noen i det hele tatt.

 

Når dette er nevnt, synes jeg M8 ligger bedre i min hånd. Den virket hendigere med sitt rundere design, samtidig var Z2 bittelitt lengre enn HTC telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...