Thor. Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Har ikke funnet ut dette: Blir skjermen i daglig praksis mindre en s5 pga hjemknapp osv ligger å tar en del plass? Prøvde å måle å jeg kom fram til at "knappene" tar mer en 1tomme. Noen synspunkter?Som almeli over påpeker så blir disse knappene skjult når et program/spill ber om å bruke hele skjermen. Men skal du bruke disse berører du området der knappene skulle vært/swipe over området for å få frem knappene et lite sekund så du kan trykke deg ut av spill/program. Lenke til kommentar
Juserneim Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Takker for et godt svar @DesiTroll Etter mye fikling frem og tilbake har jeg endelig fått smartbåndet til å fungere ordentlig. Fiffig liten sak :-) Eneste jeg legger merke til nå er det det touchnettet er veldig synlig i visse lysforhold. Ikke bare ute i daglys, men også under spotlightene jeg har på rommet. Dette er vel helt vanlig? Var det bare reistallering som skulle til eller noe mer? Greit å vite om jeg (og andre for den saks skyld) skulle få problemer med det. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Dere som har testet telefonen, hvordan syns dere wifi antennen er i forhold til deres gamle mobil og evt et nettbrett? Jeg hadde HTC One X tidligere, og hadde en av de telefonene som hadde det fantastiske WIFI-problemet Jeg er kjempe fornøyd med WIFI-antennen på min Z2, så nå slipper jeg å presse så hardt på baksiden av telefonen at skjermen sprekker opp Endret 1. mai 2014 av TB-GORGONPLEX 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Dere som har testet telefonen, hvordan syns dere wifi antennen er i forhold til deres gamle mobil og evt et nettbrett? Jeg hadde HTC One X tidligere, og hadde en av de telefonene som hadde det fantastiske WIFI-problemet http://www.youtube.com/watch?v=b-QrMgSvna4 Jeg er kjempe fornøyd med WIFI-antennen på min Z2, så nå slipper jeg å presse så hardt på baksiden av telefonen at skjermen sprekker opp Har faktisk htc one x selv som jeg skal bytte ut mot z2 nå Endret 1. mai 2014 av Guleman Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Antennen på One X er vel i selve bakdekslet med to kontaktflater fra selve telefonen til dekselet? Det er dårlig buisness.. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Takker for et godt svar @DesiTroll Etter mye fikling frem og tilbake har jeg endelig fått smartbåndet til å fungere ordentlig. Fiffig liten sak :-) Eneste jeg legger merke til nå er det det touchnettet er veldig synlig i visse lysforhold. Ikke bare ute i daglys, men også under spotlightene jeg har på rommet. Dette er vel helt vanlig? Var det bare reistallering som skulle til eller noe mer? Greit å vite om jeg (og andre for den saks skyld) skulle få problemer med det. Ja, det var bare re-installering av programvaren til armbåndet som skulle til. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Jeg rootet mobilen for å deaktivere/stoppe reklamer/ads i appene + for å bruke Xposed Framework. Når du installerer Xposed Framework, kan du laste ned flere moduler som er veldig nyttige for meg (eller jeg er så vant til å bruke dem i Note 3). F.eks. En modul sørger for at kameraet tar 20 mp bilder i Superior Auto Mode også. Noen av de andre modulene er Instagram Downloader (Kan laste ned bilder og videoer fra Instagram), KeepChat (Lagrer bilder fra SnapChat), DoubleTapToSleep, GEM Xperia Xposed (Kosmetiske endringer for Launcher osv), Handle External Storage (Alle apper får tilgang til SD kort, altså de får 'write'-retten også), SnapShare (Kan sende bilder og videoer fra galleriet som snaps), Xperia MultiMiniApps (Kan aåpne flere mini apps samtidig), Xperia QuickSettings LongClick, Xperia Stemina LED (LED fungere normalt i Stemina Modus også), Xperia Xposed. Noen screenshots: Hvilken metode brukte du for å roote? Man mister vel garantien siden man ennå ikke kan ta backup av TA-partisjonen eller hva det nå heter? Endret 1. mai 2014 av Magnetar Lenke til kommentar
extrad Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Flott. Har samme problem med min One X. Skal bli godt å bytte den ut. Endret 1. mai 2014 av extrad Lenke til kommentar
DesiTroll Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hvilken metode brukte du for å roote? Man mister vel garantien siden man ennå ikke kan ta backup av TA-partisjonen eller hva det nå heter? Det finnes bare en metode for å roote Z2 tror jeg og ja, man mister DRM-keys som kan ikke reinstalleres hvis man allerede ikke har tatt backup og for Z2 finnes det ingen metode å ta backup av DRM-keys akkurat nå. Så ja, jeg har mistet garantien :-) Lenke til kommentar
robertl93 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Fant en ny såkalt bug med min. Om man bruker vibrasjon når man taster eller setter mobilen i lydløs (med vibrasjon), så hender det OFTE at vibrasjonen slutter å fungere. Kan også hende at dette er maskinvare problem da vibratoren kommer seg etter noen få "tapp" bak på mobilen. Men den klarer fint vibrator-test når den først er i gang. Har ikke hatt den i vann ennå. Lenke til kommentar
Lywven Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Endelig er telefonene sendt! Jeg gleder meg bare bittelitt, siden det ikke er kjedelig at mobilen krasjer opp til flere ganger daglig i det hele tatt. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Jeg fikk min hvite fra netonnet i går ettermiddag. Så er det da slik at jeg ikke har vært androidbruker på noen (få) år. Derfor blir det nok fremover en del spørsmål fra meg. Når telefonen ligger i hvilemodus (svart skjerm). Er det da noen mulighet for å få den til å vise digital tid? Eventuell app for dette? Jeg ser ikke på tlf hele tiden og ønsker derfor mer varsling enn de lille glimtet fra tlf, når det har vært en hendelse (anrop, eller sms...etc) Mener jeg en gang brukte noe som het "no led". Andre forslag som tar seg av dette? Hva er forresten meningen med 4k video. Den ene maskinen jeg har knelet helt, da den prøvde på spille det. Jeg mener også at det i android fantes et sted, der man kunne se signalkvaliteten over et tidsrom? Også batteriforbruk i det samme? Men, det var kanskje bare i Samsung, som jeg hadde på den tiden? Takknemlig om noen androidbrukere har tips. Edit: Ellers så driver jeg å tester kamera for harde livet her. Som jeg har sagt utallige ganger er dette 1 pr for meg. Måler den opp mot min Nokia 808. Foreløpig konklusjon er at den ikke er i nærheten en gang. I så fall blir denne i mine hender kun et par dager. Men vi får se. Nå er det vel slik at vi her på forumet skal poste både negativt og positivt angående produktene vi diskuterer, så.... Nå har jeg ganske intensivt testet Xperia Z2 i et par dager. Jeg har en ca 2 år gammel Nokia 808 Pureview, som jeg har sammenlignet med, da jeg så inderlig har ønsket å få en tlf med android. Samtidig er altså kameradelen det som er størst prioritet for meg. Derfor har det gått mest på sammenligninger angående dette, mot min nåværende 808. Z2 skulle jo være det ypperste hva gjelder kamera i mobil i dag. Men først. Det var litt underlig for meg å få en tlf med såpass stor skjerm. dette kunne jeg sikkert vent meg til. Byggekvaliteten ser god ut, men tåler den et fall? Min nokia har 3 ganger falt i betongen. 2 av gangene spratt deksel og batteri av, men tlf var fremdeles uskadd. Ville Z2 vært det? Jeg tviler litt. Z2 var på grunn av formen og størrelsen, veldig mye dårligere å holde i ved fotografering/filming. Jeg var også veldig misfornøyd med lydnivået på alarmer/ringetoner. De var rett og slett umulig å stille høyt nok, til det jeg av og til må ha. Skjermen var stor og fin, men (tro det eller ei). Nokia 808 var mye bedre og lettere å se på under solforhold. E-postkontoer var helt greie å setter opp. Navigering rundt i menyene går raskt og fint. Og for all del. det var mye annet bra med telefonen (samtalelyd...etc) Men, så til kameraet. Er dette virkelig en "kamerakonge" i 2014? For en gedigen skuffelse, for meg som tar bilder og filmer med Nokia 808. I enkelte ting var faktisk konas Samsung S4 like bra, eller bedre også? Jeg burde vel kanskje skjønt at det ikke er mulig å putte så mye teknikk inn på så liten plass. Men konklusjonen min er at den ikke kommer opp mot 808. Den ligger faktisk veldig langt bak. Derfor har jeg brukt litt tid på å forsikre meg om at jeg ikke har gjort noe galt (ja, jeg har tatt av beskyttelsesplasten ((- Jeg har filmet og tatt bilder både i autofunksjonen og i manuelle innstillinger. Prøvd de forskjellige oppløsninger og motiveksempler. Kroppet enkelte bilder i pc`n i etterkant og sammenlignet. Fargene er av og til litt unaturlige. Litt for skarpe enkelte ganger i auto. Vanskelig å få spesielt landskaper til å vises detaljrikt. Det virker som det er noe med bildebehandlingen SW messig, som gjør dette? 808 (som er min ref) er mye mer naturtro. I videofilming er bildene litt mer urolige i Z2 med tilsvarende oppløsning og kameraet har litt mer trøbbel for å fokusere, f eks under panorering. Jeg så eksempelvideoen i Amobils test av Z2 og var ikke videre imponert, særlig med zoomingen der. Og... Her faller Z2 virkelig i gjennom i forhold til 808. Så fort man bruker Zoom av betydning med kameraet, så vil jeg påstå at Z2 nærmest er helt ubrukelig! Igjen i forhold til 808. Bildene blir totalt ubrukelig og glorete. Der jeg hadde Zoom med lite kvalitetstap med 808. Det er en voldsom forskjell. Men, dette har jo med "pureview"funksjonen i 808 å gjøre da. For meg.... Som altså prioriterer kamera. Ringer en del. SMS og litt e-post. Bitte litt sosiale medier. Og ikke så mye annet. Så er konklusjonen, at telefonen går i retur på angreretten og jeg beholder min Nokia litt lenger. Når det er sagt. Telefonen kan sikkert være bra den, for personer med andre prioriteringer enn meg. Men, kan man ikke da få bra nok androidtelefoner til 2-3 tusenlapper mindre. jeg fant liksom ikke årsaken til at denne var så mye mer i forhold til konas S4, som eksempel? Endret 2. mai 2014 av cirka Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Kuttet ut å bruke Komplett for lenge siden. Er blant de dyreste på det meste pluss at de sender varene med Tullpost (nå Postnord) hvis du ikke krysser av for Posten. Tollpost er en av grunnene til at jeg bruker Komplett, alltid èn dag kjeppere enn posten De er litt dyrere, men etterkjøpsservicen er verdt det. Pluss det er norsk, noe som gjør det lettere å få fikset eventuelle feil. Bare pixmania som er bedre her og de holder til i Frankrike (gratis retur og de henter på dør ). Har ikke samme erfaring med Tullpost. Får alltid pakkene på ettermiddagen dagen etter med Posten når pakkene er sendt på Østlandet. Som regel noe tull hver gang med Tollpost, bl.a. brukte ei returpakke 5 dager fra jeg leverte den inn til den ble registrert på nærmeste terminal tre mil unna. har den altid neste dag med Postnord og 3 dager etterpå med posten,det gjelder møre&romsdal Lenke til kommentar
Bill Shankly Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Vell chess har ikke sendt telefon til meg, men han jeg snakket med i nettbutikk virket noe surrete og selv om han ikke sa det virket det for meg som om de hadde sendt ut et parti? Noen som har mottatt eller fått bekreftet sendt fra chess? Ser alle andre begynner og få telefonen nå og det er meget frustrerende...... Hvor er min og hvorfor tar det så lang tid hos Chess når både Netcom, telenor og djjuse har sendt ut. Lenke til kommentar
Erikh182 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Har også bestilt fra Chess. Ikke fått noe bekreftelse på at den er sendt. Om jeg ikke husker feil så har Chess og Netcom samme leverandør, Moobi. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Til dere som ikke har fått tlf enda. Jeg har bestilt tlf på komplett og var dritt lei av å vente, så jeg stakk innom Elkjøp i dag. Der hadde de fått inn tlf i butikken, så da ble det kjøp og avbestilling hos komplett. Den kom med smartband by the way. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Fikk lekt med z2 i dag. God telefon. Men opplevde raskt at man ikke kan filme i 4k lengre da Appen lukker seg pga varme Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 De må da virkelig ha oppdaget det problemet. Rart at de ikke har gjort noe med det. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Elsker telefonen :-) Det eneste som irriterer meg er touchnettet som er svært synlig under visse lysforhold. Dette er helt normalt, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå