Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014

dredg

Anbefalte innlegg

Kuttet ut å bruke Komplett for lenge siden. Er blant de dyreste på det meste pluss at de sender varene med Tullpost (nå Postnord) hvis du ikke krysser av for Posten. :nei:

Tollpost er en av grunnene til at jeg bruker Komplett, alltid èn dag kjeppere enn posten :)

De er litt dyrere, men etterkjøpsservicen er verdt det. Pluss det er norsk, noe som gjør det lettere å få fikset eventuelle feil. Bare pixmania som er bedre her og de holder til i Frankrike (gratis retur og de henter på dør :thumbup:).

Har ikke samme erfaring med Tullpost. Får alltid pakkene på ettermiddagen dagen etter med Posten når pakkene er sendt på Østlandet. Som regel noe tull hver gang med Tollpost, bl.a. brukte ei returpakke 5 dager fra jeg leverte den inn til den ble registrert på nærmeste terminal tre mil unna. :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.

Jeg bestilte 09.04.2014, så jeg regner med dere andre som har bestilt i dette tidsrommet og tidligere har deres på vei også :)

Jeg bestilte faktisk på lørdagen som var og den ble også sendt idag, så kan ikke være mange hos Netcom som ikke får sin Z2 i de kommende dagene. :)

Lenke til kommentar

Syns kundeservicen til de fleste nettbutikkene har veldig lite info. Storebror fikk en epost fra DustinHome for noen dager siden om endret sendingsdato som var 28.04.14. Da mobilen ikke ble sendt til tidlig idag, ringte han kundeservice og fikk beskjed om at de ikke hadde Z2 på lageret og skulle ikke få før 15.mai. Men etter noen timer fikk han epost at mobilen var sendt. Merkelige greier!

Og da har lillebroren også bestilt Z2 fra Teknikkmagasinet og mobilen er allerede på vei :-)

Lenke til kommentar

Kuttet ut å bruke Komplett for lenge siden. Er blant de dyreste på det meste pluss at de sender varene med Tullpost (nå Postnord) hvis du ikke krysser av for Posten. :nei:

Tollpost er en av grunnene til at jeg bruker Komplett, alltid èn dag kjeppere enn posten :)

De er litt dyrere, men etterkjøpsservicen er verdt det. Pluss det er norsk, noe som gjør det lettere å få fikset eventuelle feil. Bare pixmania som er bedre her og de holder til i Frankrike (gratis retur og de henter på dør :thumbup:).

Har ikke samme erfaring med Tullpost. Får alltid pakkene på ettermiddagen dagen etter med Posten når pakkene er sendt på Østlandet. Som regel noe tull hver gang med Tollpost, bl.a. brukte ei returpakke 5 dager fra jeg leverte den inn til den ble registrert på nærmeste terminal tre mil unna. :ohmy:

Har bare hatt tull med dem èn gang, de leverte til feil butikk. Dette var ikke noe problem ettersom butikken lå 5 min vekke fra den originale. De håndterte dog dette problemet bedre enn da posten en gang leverte til feil postkontor som ligger 10 min vekke. Måten posten "fikset dette" var å sende pakken helt tilbake til forrige ledd, som lå 3 timer vekke. Men nå er ikke dette en posttråd, tenkte jeg bare måtte "redeeme" tollpost litt, da jeg (nesten) bare har positive erfaringer med dem...

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Ja, det er klart, men det virker som armbåndet fungerer når det vil. Noen ganger kan jeg tappe meg til døde før det tar et bilde med SmartCamera-appen eller skifter sang med musikkappen. Dessuten drar jo bluetooth og NFC strøm.

Tap 2 wake bestemmer også selv når den vil fungere.

Min reagerer ikke i det hele tatt her! Kan bare velge mellom natt og dag modus. -.-

What gives ?

Lenke til kommentar

Har nå testet SmartBand uten noen form for tilpasninger og det en meget fiffig løsning. Alt blir logget og du kan se status på alt. Søvn mønster lagres og det dannes en tidslinje med alle aktiviteter. Fungerer helt utmerket.

Har brukt mobilen mye nå, og har igjen 60% etter 1 døgn. Jeg er klar over at jeg vil bruke litt batteri med de APPene som jeg bruker, men er forsatt imponert.

Alt går silkemykt og det er så deilig å ha så stor skjerm. Passer mitt bruk helt perfekt.

Endret av ThinkerBell
Lenke til kommentar

Jeg fikk min hvite fra netonnet i går ettermiddag.

Så er det da slik at jeg ikke har vært androidbruker på noen (få) år.

Derfor blir det nok fremover en del spørsmål fra meg.

Når telefonen ligger i hvilemodus (svart skjerm). Er det da noen mulighet for å få den til å vise digital tid?

Eventuell app for dette?

Jeg ser ikke på tlf hele tiden og ønsker derfor mer varsling enn de lille glimtet fra tlf, når det har vært en hendelse (anrop, eller sms...etc)

Mener jeg en gang brukte noe som het "no led".

Andre forslag som tar seg av dette?

Hva er forresten meningen med 4k video. Den ene maskinen jeg har knelet helt, da den prøvde på spille det.

Jeg mener også at det i android fantes et sted, der man kunne se signalkvaliteten over et tidsrom?

Også batteriforbruk i det samme?

Men, det var kanskje bare i Samsung, som jeg hadde på den tiden?

Takknemlig om noen androidbrukere har tips.

Edit:

Ellers så driver jeg å tester kamera for harde livet her.

Som jeg har sagt utallige ganger er dette 1 pr for meg.

Måler den opp mot min Nokia 808.

Foreløpig konklusjon er at den ikke er i nærheten en gang.

I så fall blir denne i mine hender kun et par dager.

Men vi får se.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Nå er mobilen min rootet :-D

Som en som aldri har hatt android før; er det store fordeler med rooting? Har lest litt rundt på internett, men har ikke funnet noe som virkelig gjør det verdt det, ettersom android er temmelig åpent fra før av (iallefall i forhold til iOS).

Hvilken nytte har du av rooting og skader det garantien på noen måte?

Lenke til kommentar

Nå er mobilen min rootet :-D

Som en som aldri har hatt android før; er det store fordeler med rooting? Har lest litt rundt på internett, men har ikke funnet noe som virkelig gjør det verdt det, ettersom android er temmelig åpent fra før av (iallefall i forhold til iOS).

Hvilken nytte har du av rooting og skader det garantien på noen måte?

Jeg rootet mobilen for å deaktivere/stoppe reklamer/ads i appene + for å bruke Xposed Framework. Når du installerer Xposed Framework, kan du laste ned flere moduler som er veldig nyttige for meg (eller jeg er så vant til å bruke dem i Note 3). F.eks. En modul sørger for at kameraet tar 20 mp bilder i Superior Auto Mode også. Noen av de andre modulene er Instagram Downloader (Kan laste ned bilder og videoer fra Instagram), KeepChat (Lagrer bilder fra SnapChat), DoubleTapToSleep, GEM Xperia Xposed (Kosmetiske endringer for Launcher osv), Handle External Storage (Alle apper får tilgang til SD kort, altså de får 'write'-retten også), SnapShare (Kan sende bilder og videoer fra galleriet som snaps), Xperia MultiMiniApps (Kan aåpne flere mini apps samtidig), Xperia QuickSettings LongClick, Xperia Stemina LED (LED fungere normalt i Stemina Modus også), Xperia Xposed.

Noen screenshots:

post-259518-0-45745800-1398949634_thumb.png

post-259518-0-31745600-1398949644_thumb.png

post-259518-0-67923900-1398949655_thumb.png

post-259518-0-02346700-1398949666_thumb.png

post-259518-0-11180900-1398949676_thumb.png

post-259518-0-72968200-1398949685_thumb.png

post-259518-0-44086400-1398949693_thumb.png

post-259518-0-92958100-1398949701_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg rootet mobilen for å deaktivere/stoppe reklamer/ads i appene + for å bruke Xposed Framework. Når du installerer Xposed Framework, kan du laste ned flere moduler som er veldig nyttige for meg (eller jeg er så vant til å bruke dem i Note 3). F.eks. En modul sørger for at kameraet tar 20 mp bilder i Superior Auto Mode også. Noen av de andre modulene er Instagram Downloader (Kan laste ned bilder og videoer fra Instagram), KeepChat (Lagrer bilder fra SnapChat), DoubleTapToSleep, GEM Xperia Xposed (Kosmetiske endringer for Launcher osv), Handle External Storage (Alle apper får tilgang til SD kort, altså de får 'write'-retten også), SnapShare (Kan sende bilder og videoer fra galleriet som snaps), Xperia MultiMiniApps (Kan aåpne flere mini apps samtidig), Xperia QuickSettings LongClick, Xperia Stemina LED (LED fungere normalt i Stemina Modus også), Xperia Xposed.

Noen screenshots:

Hvilken metode brukte du for å roote? Man mister vel garantien siden man ennå ikke kan ta backup av DRM eller hva det nå heter?

Lenke til kommentar

Etter mye fikling frem og tilbake har jeg endelig fått smartbåndet til å fungere ordentlig. Fiffig liten sak :-)

Eneste jeg legger merke til nå er det det touchnettet er veldig synlig i visse lysforhold. Ikke bare ute i daglys, men også under spotlightene jeg har på rommet. Dette er vel helt vanlig?

Lenke til kommentar

Ja, det er klart, men det virker som armbåndet fungerer når det vil. Noen ganger kan jeg tappe meg til døde før det tar et bilde med SmartCamera-appen eller skifter sang med musikkappen. Dessuten drar jo bluetooth og NFC strøm.

Min reagerer ikke i det hele tatt her! Kan bare velge mellom natt og dag modus. -.-

What gives ?

Vet ikke, men har fått det til å funke etter å ha installert smartbåndprogramvaren på nytt. Husk at du må trykke på knappen på båndet før du kan få den til å utføre kommandoer ved tapping.

Lenke til kommentar

What gives ?

Vet ikke, men har fått det til å funke etter å ha installert smartbåndprogramvaren på nytt. Husk at du må trykke på knappen på båndet før du kan få den til å utføre kommandoer ved tapping.

Det gjorde susen, måtte reinstallere her også. Takker! :)

Lenke til kommentar

Har ikke funnet ut dette: Blir skjermen i daglig praksis mindre en s5 pga hjemknapp osv ligger å tar en del plass? Prøvde å måle å jeg kom fram til at "knappene" tar mer en 1tomme. Noen synspunkter?

Skjermen har alltid sine fysiske mål 5,2" diagonalt som ikke kan endres.

Det du tenker på er visningsskjermen, altså det du reellt ser hele tiden, det er variabelt.

Deler du visningskjermen så har du feltet med de 3 symbolene:tilbake-hjem-oppgave, la oss kalle de verktøysymboler, resten av visningskjermen blir da arbeidsskjermen. Visningsskjermen vil endre seg etter de oppgavene du holder på med. Ser du en film så har du full visningskjerm, men så fort du berører feltet til vanlig i bunnen, eller til høyre ved liggende skjerm, så popper verktøysymbolene frem fra kanten. Når du er ferdig med gjøremål så forsvinner de igjen. Samme f.eks.i Album, henter du frem et bilde så kan du se på dette i full visningsskjerm, og når du så berører feltet dukker verktøysymbolene frem. Så visningen av verktøysymbolene er avhengig av pågående oppgave. Dette er funksjoner som også ligger i den nå 1 år gamle Xperia Z.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...