Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014

dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge nettbutikkene, så er det kun NetOnNet som har den hvite på lager. Ingen andre selger denne telefonen enda. Derfor så tror jeg at "mange butikker" er vel overdrevet

Ja, det er bare netonnet som har på lager, men det er ikke bare de som har sendt ut. Elkjøp har riktignok sendt ut et par iallefall, netonnet og en til tror jeg. Ja, "mange" var vel å ta litt hardt i, jeg skylder på dårlig tålmodighet ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som er riktig når det gjelder minnekort? Har lest flere steder at Z2 skal støtte opp til 128 gb, men på diverse nettbutikker så står det at den bare støtter opp til 64 gb. Hva er riktig?

Ganske så sikker på 128gb funker utmerket, de sier iallefall det på testene...

Lenke til kommentar

Bestilte 14. April.

Tok kontakt med netonnet, hun som svarte mente det aldri hadde komt inn noen svarte, men de hadde fått en leveranse med hvite. Hun har sikkert feil ettersom jeg tviler på at de sender feil farge...

Nå har ikke NetOnNet flere hvite igjen på lager

Lenke til kommentar

128gb fungerer gull. Kan nesten ikke vente. Skal hente min på postkontoret om en time:)

Kan jeg spørre hva du tenker å bruke plassen på? Jeg bestilte et 32gb i går og tenkte det var mer enn nok. Er det serier og filmer og 4K filming du har planer om? Virker litt overkill, iallefall for min bruk :)

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Noen som vet hva som er riktig når det gjelder minnekort? Har lest flere steder at Z2 skal støtte opp til 128 gb, men på diverse nettbutikker så står det at den bare støtter opp til 64 gb. Hva er riktig?

Det er viktig at du ser på hastigheten på kortet! Jeg spurte om dette på sony sin facebookside, og fikk dette til svar: "45MB/s räcker gott och väl. Du bör köpa minst klass 10 för att kunna filma i 4K."

Lenke til kommentar

http://www.sonymobile.com/no/products/phones/xperia-z2/specifications/#tabs

Minne

•RAM: 3 GB

•Flash-minne: opptil 16 GB*****

(***** Minnet består av ca. 4 GB fastvare og 12 GB intern lagring for musikk, bilder, filmer, nedlastede apper og appdata)

•Utvidelsesspor: microSD™-kort på opptil 128 GB (støtte for SDXC)

Har brukt 64GB SanDisk på alle Xperia Z tlf/brett. Men husk å kjøpe høyhastighetskortet, f.eks. dette

http://www.multicom.no/64GB-microSDXC-Class-10-UHS-I-med-SD-adaptere-Android-app-SANDISK/cat-p/c101195/p4678415

Spotify Premium kan lastet ned til 3 enheter for Offline avspilling, dette lagres da i Extreme Quality og på minnekortet. Da kan det lastes ned 3333 melodier til hver enhet og dette krever +- 30GB minne.

Ang denne diskusjonen om levering fra nettbutikker så husk at f.eks. NetOnNet er svensk med hovedlager i Sverige. Tydeligvis er det svenske marked prioritert foran Norge, så anta derfor at leveringen fra rene norske nettbutikker blir som angitt fra cirka 6.mai.

Endret av almeli
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang denne diskusjonen om levering fra nettbutikker så husk at f.eks. NetOnNet er svensk med hovedlager i Sverige. Tydeligvis er det svenske marked prioritert foran Norge, så anta derfor at leveringen fra rene norske nettbutikker blir som angitt fra cirka 6.mai.

Det samme gjelder også CDon. I følge CDon, kommer telefonene inn på lager i morgen

Lenke til kommentar

Liten oppdatering etter 5 dagers bruk:

Kjempe fornøyd med telefonen - foreløpig ;)

(husk at jeg går fra S3 til Z2 og dette er min personlige mening)

+Kjempe skjerm!

+Konge kamera. masse funksjoner og 4k video er knall

+Støydempende hodetelefoner som var med fungerer mye bedre enn forventet. Har testet i buss, bil og treningssenter. Fjerner 90% av den statiske støyen. luftanlegg, motordur osv..

+ meget bra batterilevetid. har ca 5 timer med screentime + alltid koblet til bluetooth med min SW2 og handsfree i bilen (mye bilkjøring i løpet av dagen) Gir meg ca 1,5 dag uten stamina mode på.

Har akkurat nå 70% etter 12 timer og 2 timer screentime.

+talekvaliteten er også meget bra og mye bedre enn forventet

= fornøyd med stereohøytalene, men kunne spilt høyere.

= stor, men det er nok en vanesak. Når jeg så den for første tenkte jeg "oi", men den vokser på meg :p

- lav ringelyd (ja, jeg har forsøkt å skru den på maks) Tipper at en oppdatering fikser dette.

Har fortsatt ikke turt å ta den med i dusjen eller putte den i vannet. Strider mot alt jeg har vokst opp med (elektronikk + vann = ikke gode venner) er vel vanesak dette å :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

+Støydempende hodetelefoner som var med fungerer mye bedre enn forventet. Har testet i buss, bil og treningssenter.

Hvor kjøpte du siden de fulgte med?

Kjøpte telefonen på ebay. Fra Taiwan hvor både docken og NC31EM fulgte med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...