Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014

dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare spørre, hvorfor kjøper alle skjermbeskyttere i søkk og kav?

Har ikke hatt ripete skjerm på noen tlf siden xperia x10mini.

Har dog hatt samsung (s2 og s4) til nå, men blir nok en z2 når den kommer. Så spørsmålet er vel om Sony har mindre robuste skjermer enn samsung?

Lenke til kommentar

Greit nok om man er ute etter å selge igjen. Men tenker nå mer på de som kjøper for å ha, ikke selge.

S2 min som er godt brukt, og ikke det ikke spesielt forsiktig, er så godt som ripefri etter snart tre års trofast tjeneste.

Meeeeen skal ikke spore av tråden med en ripediskusjon.

Lenke til kommentar

Har dog hatt samsung (s2 og s4) til nå, men blir nok en z2 når den kommer. Så spørsmålet er vel om Sony har mindre robuste skjermer enn samsung?

Vell, godt spørsmål. Jeg har alltid beskyttelse på den ettersom jeg alltid får riper. Har ingen anelse hvorfor, men de kommer litt etter litt. Kan ha noe med at jeg jobber i anleggsbransjen og har ofte telefonen sammen med støv og korn.

Lenke til kommentar

Vell, godt spørsmål. Jeg har alltid beskyttelse på den ettersom jeg alltid får riper. Har ingen anelse hvorfor, men de kommer litt etter litt. Kan ha noe med at jeg jobber i anleggsbransjen og har ofte telefonen sammen med støv og korn.

Det som er negativt med dette er at beskyttelsesfilmen ofte blir mye mer skrapete enn hva glasset på telefonen ville ha blitt, noe som resulterer i at "skjermen" blir mer skrapete med enn uten.

Lenke til kommentar

Ser nå at det begynner og skje ting nede i England med leveringer av Z2 hvor mange allerede fikk levert idag. Lurer på om det betyr at Norge også er temmelig nærmt, og at kansje allerede tirsdag kan den rulles ut til forhåndsbestilte?

Det hadde jo vært fantastisk!

Gleder meg virkelig til å få den nå, får snart pusteproblemer :D

Lenke til kommentar

Det som er negativt med dette er at beskyttelsesfilmen ofte blir mye mer skrapete enn hva glasset på telefonen ville ha blitt, noe som resulterer i at "skjermen" blir mer skrapete med enn uten.

Stoler ikke helt på at Gorilla glass er helt ripefritt men det er veldig positivt at Sony har fjernet filmen som ble ripete bare du så på den. Kommer vel mobiler med ripefritt safirglass etterhvert.

Det er sant! Lurer på om jeg skal prøve meg på et sånt "tempered glass" på ebay.

Har Nillkin sin på Z1 Compact og den virker til å være veldig bra. Ser bra ut på telefonen også med sine avrundede kanter. Det beste hadde selvsagt vært å slippe å ha noe skjermbeskyttelse.

Lenke til kommentar

Stoler ikke helt på at Gorilla glass er helt ripefritt men det er veldig positivt at Sony har fjernet filmen som ble ripete bare du så på den. Kommer vel mobiler med ripefritt safirglass etterhvert.

Nei, det er for all del ikke helt ripefritt, men det er mye bedre enn all plastikk som man kan klistre på skjermen. Har sett litt på tester av glasset til HTC One M8 og om Z2'en har samme kvalitet som den skal skjermen visst nok være ganske så slitesterk.

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Ser nå at det begynner og skje ting nede i England med leveringer av Z2 hvor mange allerede fikk levert idag. Lurer på om det betyr at Norge også er temmelig nærmt, og at kansje allerede tirsdag kan den rulles ut til forhåndsbestilte?

Nå er det verdt å tenke på at det (pimært) er mobilselskap som har fått inn mindre puljer, så jeg ville kanskje ikke fått opp håpet riktig enda. Jeg har liten tro på at vi får mobilene før mai, iallefall vi som har bestilt fra butikker som ikke opererer med abbonementerm, altså butikker som Komplett ol. Men det er jo lov å håpe ;)

Til den tid kommer kan jeg leke meg med flipdekselet jeg har hatt i 3 uker nå og late som mobilen er inni.. :blush:

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Nå er det verdt å tenke på at det (pimært) er mobilselskap som har fått inn mindre puljer, så jeg ville kanskje ikke fått opp håpet riktig enda. Jeg har liten tro på at vi får mobilene før mai, iallefall vi som har bestilt fra butikker som ikke opererer med abbonementerm, altså butikker som Komplett ol. Men det er jo lov å håpe ;)

Til den tid kommer kan jeg leke meg med flipdekselet jeg har hatt i 3 uker nå og late som mobilen er inni.. :blush:

Har bestilt fra Telenor så satser på at de er først :)

Lenke til kommentar

Siste nytt om min mobil:

Shipment exception
SKEDSMOKORSET NO
Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft/truck departed

Når det gjelder norske butikker, har broren min fått epost fra DustinHome at leveransedatoen er endret fra 15.05 til 28.04 selv om det står 15.05 på siden deres. Kanskje dette gjelder bare forhåndsbestilte mobiler?

Lenke til kommentar

Siste nytt om min mobil:

Shipment exception
SKEDSMOKORSET NO

Når det gjelder norske butikker, har broren min fått epost fra DustinHome at leveransedatoen er endret fra 15.05 til 28.04 selv om det står 15.05 på siden deres. Kanskje dette gjelder bare forhåndsbestilte mobiler?

Det lover vel bra for størsteparten av oss, ettersom jeg iallefall har fått inntrykk av at de fleste her har forhåndsbestilt. Ang. Komplett hadde jeg en liten nettprat med dem i dag hvor Jørgen som han het forklarte at de nok kom til å få den inn den 6. mai. Hvorvidt dette faktisk kommer til stemme er jeg meget usikker på ettersom jeg ble så og si garantert en Z2 innen begynnelsen av April av Elkjøp, hvor de sa de ikke var rammet av den "GLOBALE" forsinkelsen. Dette var 2 dager før jeg fikk melding om at den desverre var forsinket til mai. Var temmelig forargret i det øyeblikket...

Forhåpentligvis imponerer Komplett, noe de har en tendens for å gjøre, iallefall hvor jeg har vært innblandet :)

Lenke til kommentar

Siste nytt om min mobil:

Shipment exception
SKEDSMOKORSET NO

Det lover vel bra for størsteparten av oss, ettersom jeg iallefall har fått inntrykk av at de fleste her har forhåndsbestilt. Ang. Komplett hadde jeg en liten nettprat med dem i dag hvor Jørgen som han het forklarte at de nok kom til å få den inn den 6. mai. Hvorvidt dette faktisk kommer til stemme er jeg meget usikker på ettersom jeg ble så og si garantert en Z2 innen begynnelsen av April av Elkjøp, hvor de sa de ikke var rammet av den "GLOBALE" forsinkelsen. Dette var 2 dager før jeg fikk melding om at den desverre var forsinket til mai. Var temmelig forargret i det øyeblikket...

Forhåpentligvis imponerer Komplett, noe de har en tendens for å gjøre, iallefall hvor jeg har vært innblandet :)

Ønsker deg lykke til :D Håper Komplett og de andre nettbutikkene overrasker alle dere som har forhåndsbestilt Z2 ved å sende mobilen allerede før måneden er omme. Og for min del håper jeg at jeg får mobilen i morgen.. *Fingers crossed*

Lenke til kommentar

Jeg er nå glad jeg ikke har importert telefon fra Taiwan, fordi det meldes om at disse telefonen ikke har gått igjennom den grundige sikkerhetssjekken på produktkvalitet som de som sendes til Europa. Det er flere som har rapportert om mangler på de produktene som er blitt levert i Taiwan, men ingen for de som er levert i Europa. Så det kan se ut som at det er større sjanse for å få en telefon med mangler for de som er tidlig ute med å importere telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...