Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014

dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lagt inn en forhåndsbestilling hos Telenor. Ser at vi får med SmartBand. Ser litt kult ut. Må man kjøpe ladedokk separat? Ønsker å bruke klaffene så lite som mulig for å ikke ødelegge dem, og dermed opprettholde beskyttelsen mot vann og støv.

Litt kjedelig å måtte vente så lenge, men vil ha Z2 blant annet fordi den er vanntett og ser veldig bra ut. Er avhengig av at telefonen er vanntett fordi jeg tilbringer mye tid utendørs i regnet. Samsung Galaxy S5 er som kjent også vanntett, men den ser helt forferdelig ut. HTC One M8 er ikke vanntett, så det er deal breaker for min del.

Jeg får overleve ventetiden. Har tross alt hatt en iPhone 4S i snart 2,5 år. Den begynner å bli ulidelig treg og buggete.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn en forhåndsbestilling hos Telenor. Ser at vi får med SmartBand. Ser litt kult ut. Må man kjøpe ladedokk separat? Ønsker å bruke klaffene så lite som mulig for å ikke ødelegge dem, og dermed opprettholde beskyttelsen mot vann og støv.

Litt kjedelig å måtte vente så lenge, men vil ha Z2 blant annet fordi den er vanntett og ser veldig bra ut. Er avhengig av at telefonen er vanntett fordi jeg tilbringer mye tid utendørs i regnet. Samsung Galaxy S5 er som kjent også vanntett, men den ser helt forferdelig ut. HTC One M8 er ikke vanntett, så det er deal breaker for min del.

Jeg får overleve ventetiden. Har tross alt hatt en iPhone 4S i snart 2,5 år. Den begynner å bli ulidelig treg og buggete.

Tror ingen har funnet ut enda om docken følger med i Norge, men jeg regner virkelig med det. Men det med flapsene på sidene er absolutt ingen problem og opne og lukke vær dag, sålenge du behandler de som prislappen på telefonen selfølgelig :)

Har hatt både Z og Z1 og har aldri hatt problemer med ødelagte flaps ( jeg ladet ofte med usben)

Hadde faktiskt Z1en i dusjen væær dag siden Oktober :w00t:

Lenke til kommentar

Noen som vet om hvordan lydkvaliteten på Z2 er i forhold til for eks HTC One M8? Tenker da på lydkvaliteten fra minijacken. Hører svært mye på musikk, og er usikker om jeg skal gå for M8 eller Z2.

for å ta m7 kontra z1 så var m7 knusende med de medfølgende proppene, men generelt var z1 en del bedre telefon enn m7 for meg

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

HTC One M8 har høyere spenning enn alle andre mobiltlfer på (jack)lydutgangen, og sammen med både hard-/software i ypperste kvalitet for lydavspilling, så er nok denne klasselederen.

Men åkke som - mitt valg er uansett Z2.

Lenke til kommentar

Vi har kommet inn i våren og fått de siste nyheter fra produsentene.

Jeg tar stadig bilder med Nokia 808 pureview og er virkelig fornøyd, stort sett.

Min Nokia 808 er blitt 2 år og er fremdeles "kongen" (på kamera)

Foreløpig er det vel ingen over og heller ingen ved siden.

Men, hvem er nærmest?

Er det noen som nærmer seg?

Xperia Z2 (som snart kommer)

eller Samsung S5 (nettopp i salg)

Som man skjønner, så er kamera 1 prior for meg. Tar mye bilder/video og ekperimenterer med det.

Ellers så bruker jeg tlf mest til ringing, sms og noe mail.

Til tross for denne begrensede bruk, så innrømmer jeg at jeg savner android. (Hadde Gal S2)

Men altså....om kamera har så stor betydning. Hva får jeg da mest for, uten å gå for mye ned på kvalitet.

S5?

Eller Z2?

Z2 er vel mest på papiret foreløpig, da den ikke er i salg i Norge enda.

Lenke til kommentar

Jeg tar stadig bilder med Nokia 808 pureview og er virkelig fornøyd, stort sett.

Men, hvem er nærmest?

Som man skjønner, så er kamera 1 prior for meg. Tar mye bilder/video og ekperimenterer med det.

Til tross for denne begrensede bruk, så innrømmer jeg at jeg savner android. (Hadde Gal S2)

Men altså....om kamera har så stor betydning. Hva får jeg da mest for, uten å gå for mye ned på kvalitet.

S5?

Eller Z2?

Her står at Z2 har til og med bedre kamera enn Nokia 808 http://www.droid-life.com/2014/04/08/xperia-z2-camera/

Lenke til kommentar

Men, hvem er nærmest?

S5?

Eller Z2?

Her står at Z2 har til og med bedre kamera enn Nokia 808 http://www.droid-life.com/2014/04/08/xperia-z2-camera/

Her også. Z2 er mobilen som kommer til å trone alene på toppen fremover ser det ut til, så du kan trygt kjøpe den :)

http://www.dxomark.com/Mobiles/Sony-Xperia-Z2-overview-Revised-model-takes-first-place-in-Mobile-rankings

S5 har et kamera som nesten tar noen steg tilbake. Makan til skuffelse altså :p

Og det, -til tross-, for Samsungs villende påstander om at deres nye kamerateknologi ISOCELL visstnok skal være helt fantastisk. Samsung vaser litt for tiden :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...