dorge Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Kan noen reglen om det skal brukes was eller were i dette tilfellet? Did the writers know that what they were writing was\were inspired? Takk Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Did the writers know that what they were writing was\were inspired? Subjektet for verbet du spør om i fet skrift. Er det entall eller flertall? (Spørsmål til deg, så jeg ikke bare gir deg svaret. ) Du kan også skrive den delen av setningen som en setning for seg selv: What they were writing ____ (was/were) inspired. Lenke til kommentar
dorge Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Så det skal være were flere ganger fordi subjektet er i flertall? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hvilket personlig pronomen (it/they) kan du bruke istedenfor what they were writing? Da blir det fort klart hvilken form av verbet du skal bruke. Lenke til kommentar
dorge Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Hva mener du, Imsvale? Takk Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Beklager, særlig klarere kan jeg ikke få sagt det. 1 Lenke til kommentar
dorge Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Jo, tror nok det: ) Takk Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Kan noen reglen om det skal brukes was eller were i dette tilfellet? Did the writers know that what they were writing was\were inspired? Takk Inspirert av hvem? Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Kan noen reglen om det skal brukes was eller were i dette tilfellet? Did the writers know that what they were writing was\were inspired? Takk Det skal være 'was' fordi 'what they were writing' er entall Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Du bør safe og gå for mellomformen wøøø Endret 5. mars 2014 av Thend 2.0 1 Lenke til kommentar
dorge Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 steinkul: 'what they were writing', Hvorfor er det entall? jjkoggan: Da er det enten det steinkul sier som er riktig, eller det du sier da som er riktig. Noen som vet ? Takk Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 steinkul: 'what they were writing', Hvorfor er det entall? jjkoggan: Da er det enten det steinkul sier som er riktig, eller det du sier da som er riktig. Noen som vet ? TakkSteinkul har det rett. Mitt problem er at setningen ikke forklarer hvem eller hva inspirert hvem eller hva Morsmålet mitt er engelsk. Håper du forstår svaret mitt Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 steinkul: 'what they were writing', Hvorfor er det entall? jjkoggan: Da er det enten det steinkul sier som er riktig, eller det du sier da som er riktig. Noen som vet ? Takk 'What they were writing' er et foreløpig subjekt, og siden det ikke står noe om hva som var inspirasjonen, eller om hva de skrev, så er det entall. Værsågod ! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Kan noen reglen om det skal brukes was eller were i dette tilfellet? Did the writers know that what they were writing was\were inspired? Takk Her blir det nok was. Forklaring (så enkelt som mulig): The writers kan erstattes med They (siden det er flere writers). Da blir setningen: Did they know that what they were writing was inspired? Hva spør du om de visste? Jo, "what they were writing". Det kan dermed erstattes med it. Setningen blir da: Did they know that it was inspired? Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå