V. Haugen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Forskere slår alarm om unge som spiller for mye.Ser spillelementer i den virkelige verden Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Snakk om å tørke seg i rævva også snyte seg etterpå, dette er jo idiotisk... Om dette er sant så burde jeg spille et trenings spill og et bli rik spill 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Snakk om å tørke seg i rævva også snyte seg etterpå, dette er jo idiotisk... Om dette er sant så burde jeg spille et trenings spill og et bli rik spill Hva skulle det hjelpe deg? AtW 3 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 42 personer ja... Det er ikke et ukjent fenomen at folk som gjør en ting mye får relasjoner til dette også utenfor den situasjonen. Men det er, for de aller aller fleste, heldigvis langt fra dette og til å miste grep om virkeligheten. Mer spennende forsking hadde vært å se på dette på andre områder i tillegg til spill som f.eks bøker, rollespill (laiv og tabletop) og sikkert en del sportsgrener også. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Starfjord Skrevet 28. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. februar 2014 Det er helt sant, i dag spurte jeg i butikken om de hadde health potion og elexir. 17 Lenke til kommentar
goosey Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Kjekt! Det kartet var jo umåtelig praktisk. Også uten google glasses da gitt 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Yes, og med dette kan vi konkludere med at dataspill gjør deg voldelig . . . ! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Yes, og med dette kan vi konkludere med at dataspill gjør deg voldelig . . . ! Hva får deg til å hoppe til den konklusjonen? AtW Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Det er helt sant, i dag spurte jeg i butikken om de hadde health potion og elexir. Ja heilt sjukt, var inne på ein elektronikk butikk og alt eg såg var HP. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hadde livet bare vært så fint. Rushtrafikk om morgenen? Fus Ro Dah! Ikke mer kø for meg Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Disse fantomeffektene kan potensielt bli ganske forsterket når man en gang i framtiden går rundt med google glasses og SER spillelementer i den virkelige verden. 2 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 ser for meg at denne undersøkelsen går som følger.. Føler du en sammenheng mellom battlefield 4 som det står her at du spiller og virkeligheten? nei, ikke egentlig, eller jo; i begge har man mål og ting man skal utføre. psykologen responderer: HENT SYKEBILEN, GTP, GTTTTTTTTTTTPPPPPPPPPPPPP!!!!! 2 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Bah... Tviler på at det er så farlig. Jeg spiller ikke så mye egentlig, ikke i forhold til de som virkelig spiller mye(les: ungdommen ). Ser en del tv-serier of filmer. Innimellom merker jeg at jeg er så inne i spillet eller serien at jeg har en følelse av at verden rundt meg ikke er "ekte". Går over i løpet av noen minutter. Har aldri myrdet noen eller hatt noen trang til det for den saks skyld. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Det du sier er jo at du opplever det sånn som du opplever det. Det sier ikke noe om hvordan f.eks. en med ekstremt radikale politiske synspunkt ville opplevd en sånn situasjon, eller en som har kjørt for mye av feil type dop gjennom hjernen. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Skjer meg og av og til. Viss eg er ute og køyrer bilen min etter å ha spelt racingspel ein stund, so kan eg plutseleg finne på å sjå opp til venstre for å sjå på mini-kartet... 4 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 "En av testpersonene fortalte at han hadde sett helseindikatorer, som i et skytespill, over motstanderlagets spillere i en fotballkamp han spilte. En annen hadde grepet etter det han trodde var en spillkontroller, men som viste seg å være en sandwich. En tredje spiller hadde vurdert å bruke en krok som han hadde i spillet til å få tak i noe i den virkelige verden." Du verden. Kanskje en slik studie burde begynt med en mental helsesjekk før de begynte? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Spiller mer nå i alderen av 28 år en jeg gjorde når jeg var 15-19 år. Godt jeg klarer å skilte realiteten og det virtuelle 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Skjer meg og av og til. Viss eg er ute og køyrer bilen min etter å ha spelt racingspel ein stund, so kan eg plutseleg finne på å sjå opp til venstre for å sjå på mini-kartet... I det tilfelle tror jeg også vi kan snakke om åpenbart naturlig funksjonalitet som på uforståelig grunn ikke har blitt tilbudt av billeverandørene. Det er så naturlig å ha den funksjonaliteten at du kunne ha sett etter den helt av helt eget initiativ uten å ha spilt bilspill først Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 [...] samt at de i korte øyeblikk fikk følelsen av at noen skulle til å skyte dem. Det er verdt å merke at disse opplevelsene kun varte noen få sekunder, og ofte i situasjoner som kunne minne om spillene de hadde spilt. Akkurat dette har vell meir med innøvd handlingsmønster enn speling i seg sjølv å gjere. Eg kjenner sjølv igjen deler av denne tankemåten frå øvelser og drilling som eg har hatt i militæret, der det blei trent på å tenke over sine omgivelser med tanke på kvar eventuelle angrep kunne komme i frå og kvar ein kunne søke dekkning. At personer som speler mykje krigsspel sitter igjen med den same overvåkenheita er vell ikkje overraskande? Normalt sett så er jo slik drilling og øvelse ansett som noke positivt, f.eks i arbeidslivet der du trener på å utføre ei bestemt oppgave både raskt og effektivt. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Haha hele artikkelen er jo ren komikk selv om det seff hadde vært ekstremt praktisk med en health bar da, vet nøyaktig når du skal gå til legen og greier. Ett lite tips til Forskere fra den Internasjonale spillforskningsavdelingen ved Nottingham Trent University i England, aldri tro at det blir noen seriøse forskningsresultater utifra svarene du har fått av å pusle litt med noen spørreskjemaer til en gjeng i størrelsesorden av en skoleklasse. Det hele burde vel uansett gått rett i spam filteret til Teknofil og aldri nådd noen av oss. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg