empetre Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Var hos lege i går og fikk Fucithalmic fordi øyene mine klødde og rant konstant innendørs. Tok så disse dråpene i går kveld, og når jeg våknet i dag. Nå sitter jeg er, og mitt høyre øye er hovent. Ikke øyelokket, men selve øyet. Noen som har noen tips? Får ikke legetime før noen timer, og er usikker på om dette er farlig eller ikke. Får ikke sett til høyre med øyet, og ei heller blunket. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Noen timer er nok ikke så kritisk om tilstanden ikke blir værre. Vil påstå at hovent øye ikke er bra nei, men tviler på at noen vil si noe om hvor farlig det er uten å ha riktig kunnskap og faktisk sjekket ut øyet ditt. Men, ja, kan være farlig, men det kan også være noe som går over av seg selv. Viktigste er at du kommer deg til legen så fort det lar seg gjøre. Du sa jo hva problemet var når du bestilte time, hadde det vært kritisk burde de enten henvist deg til akuttmottaket eller gitt deg time med en gang. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Høres ut som du har trykkoppbygging bak øyet, kan være allergisk reaksjon eller noe annet. Hvis du er bekymret kan du dra til legen med en gang og be om å få komme inn tidligere, dem ordner vanligvis det. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Høres ut som du har trykkoppbygging bak øyet, kan være allergisk reaksjon eller noe annet. Hvis du er bekymret kan du dra til legen med en gang og be om å få komme inn tidligere, dem ordner vanligvis det. Vil anta det er stafylokokker som gjør det, ettersom fucithalmic er mot stafylokokker. Hevelse pga stafylokokker er vanlig, min teori er at det er en hevelse bak øyet som legger trykk på synsnerven og samtidig trykker øyet noe ut. Men nå er ikke jeg noe lege og vet heller ikke hvor skummelt/kritisk dette er. Vet så klart heller ikke om jeg har rett, bare synsing. Lege er alltid riktig alternativ. Endret 28. februar 2014 av aklla Lenke til kommentar
empetre Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Takk for svar. Er veldig ubehagelig, og blir selvfølgelig litt engstelig når det er snakk om øyet 50min til legetime, de hadde helt fult fram til tolv, så fikk ikke skvise meg inn tidligere enn det. Holder dere oppdatert etter legetimen :-) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Du er vel ferdig hos legen nå? Lenke til kommentar
empetre Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Ja, beklager seint svar. Var en allergisk reaksjon på de første øyedråpene jeg fikk. Til slutt var øyeeplet så hovent at øyelokkene dekket halve øyet når jeg blunket. Godt det ikke var verre, gikk over av seg selv etter 3-4 timer :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå