Gå til innhold

Gaming PC 13k

Anbefalte innlegg

Hei

Har en venn som har tenkt å bytte ut laptopen med seg å bygge stasjonær PC. Hun skal bruke den mest til spill.

- Budsjettet er 13000,-.

- Trenger ikke skjerm, tastatur eller mus.

- Foretrekker nVidia GPU

- Hun skal ha den i stua så vil ha den så støysvak som mulig.

Forlag til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig godt oppsett fflex!

Til TS, viss budsjettet er veldig stramt kan du gå ned på PSUen uten å miste mye ytelse fra den kanten.

Men Seasonic er blandt det beste du får markedet, så her anbefaler jeg den på det sterkeste!

Skjermkort så kan du jo se på dette litt

Yter en smule bedre en 780 og er billigere :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

En svært stillegående PSU er Corsair sin RM 650W. Har den egenskapen at den ikke starter viften før det er bruk for den og selv da er det ikke for mye bråk fra den.

Ellers er det lite jeg ville byttet på. om vennen din ikke skal ha et mindre kabinett siden det skal stå i en stue? da blir det i så tilfelle en annen sak.

Lenke til kommentar

Fractal Design Define R4 Window White

Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz

Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM

Intel Core i7 4770k Overclcoket 4,5Ghz

Corsair 750W RM

Samsung SH-224DB/BEBE

Msi z87-G45 Gamer

Samsung 840 EVO Basic 120GB

MSI GeForce GTX780 3GB Lightning

ASUS PCE-N53

Kjøling

Corsair Hydro H100i Puch pull

Noctua NF-F12 PWM Premium 120mm 2stk

Noctua NF-A15-PWM 140mm

Fractal Design Define R4 2Stk standar vifter

Frister denne?

Lenke til kommentar

Bare en ting som ødelegger listen din, det er PSUen. Ellers super liste egentlig :)

fflex:

Det er sant, klokker ikke allverdens, men når kortet yter litt bedre en 780 eller likt og koster en del mindre så går du for 290.

Skal du ha 780 så går du for classy eller lightning, det samme gjelder dog 780Ti. Ellers så er AMD 290 og 290X veien å gå. Spesielt med tanke på ytelse vs pris :)

Lenke til kommentar

Bare en ting som ødelegger listen din, det er PSUen. Ellers super liste egentlig :)

fflex:

Det er sant, klokker ikke allverdens, men når kortet yter litt bedre en 780 eller likt og koster en del mindre så går du for 290.

Skal du ha 780 så går du for classy eller lightning, det samme gjelder dog 780Ti. Ellers så er AMD 290 og 290X veien å gå. Spesielt med tanke på ytelse vs pris :)

Synes psu er konge igrunnen veldig stille . skjønner ikke hva som er så galt med den serien altså

Lenke til kommentar

fflex:

Synes psu er konge igrunnen veldig stille . skjønner ikke hva som er så galt med den serien altså

Så lenge du er fornøyd å den virker som den skal for deg er det ikke noe problem. Serien er derimot ikke å annbefale for hva den koster, du kan få PSUer som er gjør det bedre i tester å er billigere enn RM serien. Uansett om du ikke presser den super hardt hver dag ser jeg ikke noe problem med å bruke den, men vil ikke annbefale den til en ny kjøper.

Selv sitter jeg på en crappy silversone PSU, var den billigste mest bedritne greia jeg fant. Den har fungert super for meg nå i litt over 1 år hvertfall å jeg kjører en heftig overclock, så finnes maaaaaaange folk mer mer shitty PSU's enn RM serien som har d helt fett hehe.

Lenke til kommentar

fflex:

Så lenge du er fornøyd å den virker som den skal for deg er det ikke noe problem. Serien er derimot ikke å annbefale for hva den koster, du kan få PSUer som er gjør det bedre i tester å er billigere enn RM serien. Uansett om du ikke presser den super hardt hver dag ser jeg ikke noe problem med å bruke den, men vil ikke annbefale den til en ny kjøper.

Selv sitter jeg på en crappy silversone PSU, var den billigste mest bedritne greia jeg fant. Den har fungert super for meg nå i litt over 1 år hvertfall å jeg kjører en heftig overclock, så finnes maaaaaaange folk mer mer shitty PSU's enn RM serien som har d helt fett hehe.

Faktisk veldig fornøyd kommer til og kjøpe den igjen bare litt større kan en si :)

Lenke til kommentar

Takk for alle forslag. Tror lista begynner å bli klar. Et spørsmål, er det vits å investere ekstra i en 780ti kontra 780? Er vel ikke så merkbar forskjell på de to?

Fractal Design Define R4 White

Seagate Desktop HDD 2TB

Intel Core i5 4670k

Asus Z87 A

GTX780 Classified

Seasonic X-750 750W

Lenke til kommentar

Corsair 750W RM

Samsung SH-224DB/BEBE

Msi z87-G45 Gamer

ASUS PCE-N53

Kjøling

Noctua NF-A15-PWM 140mm

Denne er tilsalgs gi bud-.-

Lenke til kommentar

Corsair 750W RM
Samsung SH-224DB/BEBE
Msi z87-G45 Gamer
ASUS PCE-N53
Kjøling
Noctua NF-A15-PWM 140mm
Denne er tilsalgs gi bud-.-

legg den ut på finn.no å HW sitt bruktmarked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...