Izex Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har fått en Chiftech PSU med alle de vanlige kontaktene, men en skiller seg ut...En 3pin molex (?) hun kontakt med en svart og en gul ledning. PSU viften går ihvertfall selv om den ikke er tilkoblet noe, så jeg tror den gir strøm og er beregnet å sette på f.eks 3D kort, kan det stemme? Ser også noen hovedkort har kontakt for den vanlige store PSU og en mindre 4kantet og 4polet kontakt, hva skal denne være godt for? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvilken av disse er det du har? 3pins kontakt med to ledere fra PSU er trolig RPM-giveren som du kan kople på hovedkortet for avlesning av viftehastighet. Den 4-pols kontakten er til ekstra strømforsyning påkrevd til Pentium 4 CPUer / hovedkort. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 påkrevd til Pentium 4 CPUer / hovedkort. *kremt* annbefalt *kremt* Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 *kremt* anbefalt *kremt* Sa jeg påkrevd? Ja, det gjorde jeg visst - og jeg mente det. P4 krever ekstra strøm, enten via denne (ATX12V) eller en standard plugg, selvfølgelig avhengig av hovedkort. Mitt gamle Asus P4G8X Deluxe hadde begge deler (man kunne velge) mens mitt nye Asus P4C800-E Deluxe kun har ATX12V (kvadratisk). Uten denne tilkoplet får en ikke boote, så det er så absolutt påkrevd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå