Simkin Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Jeg har en htpc som plutselig har begynt å oppføre seg merkelig. Den består av: AMD A10-5800k MSI FM2-A85XMA-E35 2x4GB Crucial BallistiX 1866 Kingston 128GB SSD Det begynte med artifakter da jeg så på en serie, så endte det opp med en haug med BSOD hvor det sto noe med Memory_Managment og 0x00000001A. Jeg har sittet i kveld å prøvd meg frem litt. og har funnet ut att ram brikkene hver for seg, ikke skaper noe tull, men så fort jeg setter inn begge 2 nå, så får jeg skikkelige artifakter under videoavspilling. Brikkene skal ha 1.5V, og jeg har prøvd både auto, 1.5V og 1.55V Bios oppdatert til nyeste versjon. Det er kun 2 ram slotter på hovedkortet. Hvorfor fungerer ikke brikkene sammen, men hver for seg? kan det være hovedkortet? Maskinen er ikke gammel, og total oppetid er ca 6 dager, alt har fungert fint så langt, helt til i dag. Noen tips? Endret 27. februar 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Kan godt være defekt minnebrikke. Kjør memtest med den brikken som lager krøll. Går ut fra du har prøvd 1 og 1 i begge spor? Kan også være minnesporet og minnekontrolleren som tuller. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Kan godt være defekt minnebrikke. Kjør memtest med den brikken som lager krøll. Går ut fra du har prøvd 1 og 1 i begge spor? Kan også være minnesporet og minnekontrolleren som tuller. Den bakerste brikken får jeg ikke ut, med mindre jeg fjerner kjøleren på cpu, derfor har jeg i kveld kun vippet den opp fra sporet, og prøvd de en og en i det sporet de opprinnelig har sittet. Og hver for seg, så ser ting ut til å fungere bra. Endret 27. februar 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Har fått prøvd brikkene i en annen pc, og kom da ikke inn i windows engang. Hver for seg fungerer de bra, men ikke sammen. Så da er værtfall problemet funnet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå