iver1234 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Nå har døren begynt å knirke noe voldsomt, og må gi kraft for å lukke den. Det kunne jeg gjerne kunne tenke meg å fikse, men lurer på hvilket smøremiddel jeg skal kjøpe. Jeg har sett at biltema har noen billige, som jeg kunne tenke meg å kjøpe, men jeg vil gjerne ha noe som er både billig og effektivt. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Universalolje-361746/ Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Du kan egentlig bruke omtrent kva som helst. Sjølv har eg brukt litt nøytral matolje på ein q-tips til å smøre knirkande dører. Det skal ikkje så mykje til for å ta vekk knirkinga så då er det enklast å ta olje som du har tilgjengelig. Berre pass på at du bruker reinolje som ikkje sverter og lager stygge merker dersom der skulle renne ein oljedråpe frå hengslet etterkvart. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Spraye med silikonspray eller WD-40? En liten spray i skjøten på hengslene fikser det. Holder ikke evig, men tar ca 2 sekunder å fikse, så trenger ikke holde evig mener jeg. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Smøring av hengsler er enkelt. Men trege hengsler pleier å lage pipe/knirke-lyder, og det fører sjelden til at man må bruke makt for å lukke døra. Det kan tyde på at karmen er skeiv eller står i spenn. Er dette et trehus, er det mye snø på taket? Kan du måke taket og se om døra går lettere da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå