Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Smøremiddel til dør

Anbefalte innlegg

Nå har døren begynt å knirke noe voldsomt, og må gi kraft for å lukke den. Det kunne jeg gjerne kunne tenke meg å fikse, men lurer på hvilket smøremiddel jeg skal kjøpe. Jeg har sett at biltema har noen billige, som jeg kunne tenke meg å kjøpe, men jeg vil gjerne ha noe som er både billig og effektivt.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Universalolje-361746/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan egentlig bruke omtrent kva som helst.

Sjølv har eg brukt litt nøytral matolje på ein q-tips til å smøre knirkande dører.

Det skal ikkje så mykje til for å ta vekk knirkinga så då er det enklast å ta olje som du har tilgjengelig.

Berre pass på at du bruker reinolje som ikkje sverter og lager stygge merker dersom der skulle renne ein oljedråpe frå hengslet etterkvart.

Lenke til kommentar

Smøring av hengsler er enkelt. Men trege hengsler pleier å lage pipe/knirke-lyder, og det fører sjelden til at man må bruke makt for å lukke døra. Det kan tyde på at karmen er skeiv eller står i spenn.

Er dette et trehus, er det mye snø på taket? Kan du måke taket og se om døra går lettere da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...