Merko Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Min far fikk tilbud (over telefon så vidt jeg fikk med meg) fra Broom.no om at de kunne reklamere for firmaet hans for rundt 3000kr +- for 2 år.(Vanlig reklameplass på nettsiden demmes). Noe han takket ja til. Ikke lenge etterpå, fikk han faktura fra firmaet på beløpet som ble avtalt. Han sendte så en epost til Broom (en epost som sto på fakturaen) om at han ikke ønsket dette alikavel, da han trengte ekstra tid på og bygge opp nettsiden (hvor reklamen skulle pekes til). Gikk noen dager, men hørte ingenting. Etter noen dager fikk han en epost (sikkert fra en underleverandør av Broom) som lurte på hvilket reklameformat osv den skulle være. Sendte så samme epost til den personen som han sendte i første omgang. Fikk da svar relativt fort om at den eposten var feilsendt, men hun skulle videresende den til rett instans. Nå som det er gjort, så fikk han til slutt epost fra Broom, hvor han skriver at de ikke kan kreditere regningen sånn uten videre, men han kunne utsette betalingen senere, og lurte på hvilket tidspunkt som passet. Nå jobber jeg selv med service, så har jo en viss peiling på angrerett. Angrerett gjelder for slike tilfeller også? Ingenting er betalt enda. Noen av dere som kan finne frem paragrafene i lovverket også? Greit ha ting helt på stell når jeg skal sende en epost til han igjen. Slik at det går litt ryddig for seg Setter pris på svar Edit: Gjelder et firma altså. Ting stiller seg vel litt anderledes da mtp angrerett? Endret 27. februar 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Et firma er ikke beskyttet av Forbrukerkjøpsloven eller loven om angrerett. Så her har nok ikke din far noen lovfestet rett på å angre kjøpet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Et firma er ikke beskyttet av Forbrukerkjøpsloven eller loven om angrerett. Så her har nok ikke din far noen lovfestet rett på å angre kjøpet. Okei, takk for svar Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Tråden omhandler ikke forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Juss, eventuelle reaksjoner på modereringen gjøres på pm. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Angrerett gjelder ikke for selskaper, men han kan ha rett til å avbestille tjenesten. Dette vil avhenge av hva som er avtalt, hva han har mottatt skriftlig, og hva som er naturlig sedvane i bransjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå