Bruker-297147 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hei, jeg er en 16 år gammel gutt som allerede vet hva han vil holde på med. Jeg vil virkelig bli en siviløkonom fordi jeg bare elsker økonomi og jeg liker å håndtere penger. Men folk som tar en sånn utdanning jobber vanligvis som en revisor eller i bank har jeg rett? Men jeg har velg glemt å si at jeg ulikt andre, ELSKER flyplasser. Jeg bare elsker hvordan det aldri er tomt og hvordan ehhh...hvordan skal jeg forklare det... jeg bare elsker alt med flyplasser... Og det jeg lurer på, går det ann for en som kommer til å få en utdanning innen økonomi få jobbe på en flyplass? Jeg tenker at kanskje jeg kan jobbe i administrasjonen hvis de har det og jeg kan jobbe som en ''financial analyst'' eller som en prosjektleder eller gud vet hva. Og til de som jobber på en flyplass. Er det en sånn ''parks and recreation'' atmosfære på arbeidsplassen? hvis du ikke vet hva parks and recreation er så burde du se på det for å forstå hva jeg mener. Lenke til kommentar
EoB Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Smart av deg å velge økonomi, spesielt hvis du har interesse av det. Man jobber stort sett innen revisjon hvis man selv har valgt det som retning, på samme måte som de fleste som jobber i bank har tatt finansretningen (flere unntak her). Siviløkonomer kan inneha mange ulike stillinger, og det er muligheter som siviløkonom i alle tenkelige bransjer. Jeg vet egentlig ikke hvilke muligheter du har når det gjelder å jobbe på flyplass,men jeg er sikker på at det jobber siviløkonomer på mange av flyplassene i Norge, blant annet, som du sier, som prosjektledere og innen administrasjon. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Parcs and rec har nok enormt mye lavere gjennomsnittsalder enn de fleste flyplasser dessverre.. Men det er ikke få som jobber med økonomi i Avinor iallefall, så du får nok ikke problemer med å blande de to drømmene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå