Gå til innhold

Reperasjon av kretskort?


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan, eller veit om noen som reparerer ødelagte kretskort med små loddepunkt?

 

Jeg har dessverre prøvd meg på egenhånd, men feilet svært stygt.

Det har seg sånn at jeg har en receiver fra Onkyo. Denne har ett hdmi kort som er noe ustabilt i kvaliteten, og det var ikke særlig problem å finne video om hvordan man kunne fikse problemer ved å skifte ut noen små kondensatorer.

Forsterkeren kostet ny 20K, men brukt verdien i dag ligger rundt 2500. Garanti og reklamasjon var på det tidspunktet utgått med en drøy måned. Nytt hdmi kort kostet 3250, og derfor tenkte jeg at det er jo ikke noe å tape på å prøve selv. kondensatorer ble bestill på ebay, og loddebolten funnet frem.

Det gikk til h.....e allerede når jeg skulle lodde av den første av de gamle. Endte opp med å rive av hele loddepunktet.

 

Før jeg må skrote hele saken, tenkte jeg å spørre her. Vedlagt bilde av faenskapen der forsøksstedet er ca. midt i bildet.

Takknemlig dersom noen har lyst å ta dette på seg for noen hundrelapper, eller kan henvise meg til andre som kan. Sjekket forresten i Thailand når jeg var på ferie der, men ingen av de lokale der jobbet med så fin elektronikk.

post-26400-0-30396600-1393528926_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...