Gå til innhold

Studioblitser til objekt og portrett

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan gi meg noen tips til studioblitser og annet tilbehør for objekt og portrettfoto? Hvilken styrke burde jeg ha og holder det med 2 blitser? Har hørt mye bra om elinchromeblitsene så om noen kan anbefale meg et bra startkit fra elinchrome til mitt bruk hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som kan gi meg noen tips til studioblitser og annet tilbehør for objekt og portrettfoto? Hvilken styrke burde jeg ha og holder det med 2 blitser? Har hørt mye bra om elinchromeblitsene så om noen kan anbefale meg et bra startkit fra elinchrome til mitt bruk hadde det vært fint.

Elinchrom sine 2 go kit har bra kvalitet og fungerer glimrende til det meste. Samt at de har mye ekstrautstyr til de.

Her er link til et 400w sett: http://www.fotovideo.no/foto/Studioutstyr/Blitsanlegg/Elinchrom/Elinchrom-D-Lite-RX-4-To-Go-EL-20842-Studiosett-m-2-stk-400Ws-lamper-130744-p0000156476

Lenke til kommentar

Elinchrom sine 2 go kit har bra kvalitet og fungerer glimrende til det meste. Samt at de har mye ekstrautstyr til de.

Her er link til et 400w sett: http://www.fotovideo.no/foto/Studioutstyr/Blitsanlegg/Elinchrom/Elinchrom-D-Lite-RX-4-To-Go-EL-20842-Studiosett-m-2-stk-400Ws-lamper-130744-p0000156476

Vil jeg kunne bruke de 400w blitsene til utebilder også eller må jeg da ha noe sterkere?

Lenke til kommentar

Det burde gå utendørs så sant det ikke er i sterkt sollys.

Skal du bruke studioblitzer mye ute så har Elinchrom to andre serier som går på batteri.

Det er Quadra og Ranger serien. Men de koster MYE mer enn 2 Go kit'ene.

Da snakker vi om priser fra 15000++++

Quadra serien er 400W de også, så de er vel ikke kjempebra i sterkt sollys de heller.

Men de går på batteri da og det gjør de lettere å flytte rundt.

Lenke til kommentar

Skal du bruke studioblitzer mye ute så har Elinchrom to andre serier som går på batteri.

Quadra serien er 400W de også, så de er vel ikke kjempebra i sterkt sollys de heller.

Så 2 go kitene har ingen mulight for batteridrift?

Lenke til kommentar

Så 2 go kitene har ingen mulight for batteridrift?

Da må du i tilfelle bruke et aggerigat av et eller annet slag. Har ikke prøvd noe slikt, men tror det lureste er å bruke Quadra eller lignende som har batteridrift/strømdrift istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...