-W26NQYEB Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Nå i det siste har jeg merke en rar elektrisk støy som kommer ifra strømforsyninga mi. Først trudde jeg det var vifta som ikke va helt god. Men når jeg slo av dataen kom fortsatt den elektriske lyden. INFO: Strømforsyning: Cooler Master GX 750W PSU Kjøpt i midten av 2011 Er det noen som har en anelse hva dette kan komme av?Har mistenkt støy i EL-nettet I huset. Samt slitne "Coils" Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Nå i det siste har jeg merke en rar elektrisk støy som kommer ifra strømforsyninga mi. Først trudde jeg det var vifta som ikke va helt god. Men når jeg slo av dataen kom fortsatt den elektriske lyden. INFO: Strømforsyning: Cooler Master GX 750W PSU Kjøpt i midten av 2011 Er det noen som har en anelse hva dette kan komme av? Har mistenkt støy i EL-nettet I huset. Samt slitne "Coils" Er det en høyfrekvent pipelyd? Det kan være dårlige kondensatorer. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Er nok coil whine, mange billige PSU's som lider av det desverre. Lenke til kommentar
-W26NQYEB Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Er dette noe som kan ødelegge komponentene mine? Vet ikke helt hvortdan jeg skal forklare lyden, er veldig skurrete og høyfrekvent. Lenke til kommentar
-W26NQYEB Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Hei Igjen. Har nettop montert ny strømforsyning og får fortsatt en slik lyd ut av strømforsyninga. Jeg har prøvd den forrige strømforsyninga i resten av huset (på forskjellige sikringer) og jeg får fortsatt lyd i den også. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Kan du sende liste av alle speca dine? Lenke til kommentar
-W26NQYEB Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 prosessor: Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K RAM: Corsair XMS3 DDR3 2000MHz 8GB CL9 HK : ASUS Maximus IV Extreme B3, Socket-1155 skjermkort: ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA SSD: Corsair SSD Force Series? F115, 115GB kjøling: Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Hva slags strømforsyning var det du byttet ut den gamle med? Er det slik lyden høres ut? Coil whine kan komme fra andre komponenter enn strømforsyningen også, blant annet skjermkort, hovedkort og i noen sjeldne tilfeller SSDer. Endret 5. mars 2014 av Aerow Lenke til kommentar
-W26NQYEB Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 bytta den ut med denne: http://www.dustinhome.no/product/5010752538/corsair-rm-series-850w-gold-modular-psu/ Den lyden er noe den samme, men ikke helt. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hmm. RM-serien til Corsair skal jo være svært lite utsatt for coil whine. At du får pipelyder med både GX750 og RM850 tyder også på at det kanskje ikke er strømforsyningen lyden kommer fra. Når er det lyden kommer? Du kunne jo prøvd å tatt ut skjermkortet for å se om det kan være synderen. Er også et kjent problem at det kan komme ulyder fra pumpen til H100, hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
-W26NQYEB Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Lyden kommer så fort strøm er koblet inn på strømforsyninga, kan skru av strømforsyninga bak og lyden kommer fortsatt (bare at lyden blir litt mindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå