Melanzana Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hei! Jeg kjøpte meg en iphone 5s i november, men jeg har nå hjertesorg og savner android ekstremt.. I tillegg synes jeg skjermen blir veldig liten, og det er et herk å skrive på mobilen. Samt at jeg synes kameraet er litt tregt, ihvertfall når jeg har blitz på... Jeg vurderer derfor å selge den, og kjøpe meg en ny telefon! Er ganske så mobil interessert av meg, og ønsker derfor en av de nyeste toppmodellene som ble lansert på mandag. MEN, jeg klarer IKKE å bestemme meg for hvilken av de to telefonene i innleggstittelen som frister mest.. At det visstnok skal være veldig rask autofokus på samsungen frister... Og mange andre ting med sonyen frister også.. Hvilken ville dere valgt? (Blir vel kanskje lettere etterhvert som det kommer fullverdige tester, men kjekt med litt innspill fordet). 1 Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Godt valg å gå bort fra IOS - ellers er 5s en meget god telefon. Selv anbefaler jeg Z2, (jeg kommer også til å kjøpe den når den kommer ut). Den har absolutt alt: - Kamera: større sensor en Z1, 4K filming og 120 fps slow mo. - Stereohøytalere foran, sånn som HTC One. - Mere vanntett en S5 1,5 mot 1 m under vann i 30 min. - Man kan ikke ta av baksiden, noe som gjør det enklere å holde den vantett. - Finere android overlay. - Sony har vært flinke til å oppdatere android på toppmoddelene sine. - 3GB RAM: chill : ) - mot 2GB: dritt : ( - Også kommer den ut i mars - mot 11.april Eneste stedet jeg ser en betydelig fordel med S5 er at den er er mindre i forhold til skjermstørrelsen, og har ikke android knappene på skjermen, som kan være irriterende når man f.eks spiller spill. Endret 27. februar 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
Melanzana Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for svar! Ja, den har jo forsåvidt bedre specs, og samsung fyller mye mer av den interne lagringsplassen med unødvendige programmer,så.. Vet du forresten om det er rask autofokus på z1/z2 da? Regner med kameraet blir oppgradert fra z1. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Arrester meg gjerne. Men er ikke kameraet det samme på z1 og z2? Bare litt oppgradering i SW? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Tenker han mente mot S5? Lenke til kommentar
Fettlars Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Godt valg å gå bort fra IOS - ellers er 5s en meget god telefon. Selv anbefaler jeg Z2, (jeg kommer også til å kjøpe den når den kommer ut). Den har absolutt alt: - Kamera: større sensor en Z1, 4K filming og 120 fps slow mo. - Stereohøytalere foran, sånn som HTC One. - Mere vanntett en S5 1,5 mot 1 m under vann i 30 min. - Man kan ikke ta av baksiden, noe som gjør det enklere å holde den vantett. - Finere android overlay. - Sony har vært flinke til å oppdatere android på toppmoddelene sine. - 3GB RAM: chill : ) - mot 2GB: dritt : ( - Også kommer den ut i mars - mot 11.april Eneste stedet jeg ser en betydelig fordel med S5 er at den er er mindre i forhold til skjermstørrelsen, og har ikke android knappene på skjermen, som kan være irriterende når man f.eks spiller spill. Det opsummerer det meste, jeg har selv sg3 og jeg er egentlig veldig lei den. Jeg vurderte å kjøpe sg5, men jeg klarer ikke å se poenget. Skal jeg ha noen samsung telefon så kjøper jeg nå heller SG4+ Nei, det blir ikke noen nye mobil på meg denne gangen. Men, hadde jeg kjøpt ny mobil nå så hadde det blitt Sony sin mobil. Synes den virker å være bedre Lenke til kommentar
Melanzana Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Godt valg å gå bort fra IOS - ellers er 5s en meget god telefon. Selv anbefaler jeg Z2, (jeg kommer også til å kjøpe den når den kommer ut). Den har absolutt alt: - Kamera: større sensor en Z1, 4K filming og 120 fps slow mo. - Stereohøytalere foran, sånn som HTC One. - Mere vanntett en S5 1,5 mot 1 m under vann i 30 min. - Man kan ikke ta av baksiden, noe som gjør det enklere å holde den vantett. - Finere android overlay. - Sony har vært flinke til å oppdatere android på toppmoddelene sine. - 3GB RAM: chill : ) - mot 2GB: dritt : ( - Også kommer den ut i mars - mot 11.april Eneste stedet jeg ser en betydelig fordel med S5 er at den er er mindre i forhold til skjermstørrelsen, og har ikke android knappene på skjermen, som kan være irriterende når man f.eks spiller spill. Det opsummerer det meste, jeg har selv sg3 og jeg er egentlig veldig lei den. Jeg vurderte å kjøpe sg5, men jeg klarer ikke å se poenget. Skal jeg ha noen samsung telefon så kjøper jeg nå heller SG4+ Nei, det blir ikke noen nye mobil på meg denne gangen. Men, hadde jeg kjøpt ny mobil nå så hadde det blitt Sony sin mobil. Synes den virker å være bedre Ja, har forsåvidt hatt galaxy s3 og note 2 før, og vært fornøyd med dem. Har også hatt htc fler ganger, så det kan vel være greit å gi sony også en kjangse. Liker byggekvaliteten mye bedre enn s5 ihvertfall! Har forresten forhåndsbestilt xperia z2 nå akkurat på komplett.. ! WII! Nå gjelder det bare å kvitte seg med iphonen, og nå har jeg ihvertfall fått bekreftet en gang for alle at ios ikke er noe for meg. 2 Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Gratulerer : ) Riktig valg... Husk å sette {Løst} Endret 28. februar 2014 av I am not a bird Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Arrester meg gjerne. Men er ikke kameraet det samme på z1 og z2? Bare litt oppgradering i SW? Jo, du har helt rett. Akkurat samme sensor, men har fått noen softwareoppdateringer som gjør en stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå