AM2petterk Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hm høres rart ut. Jeg får høyere hastighet fra intern ssd til ekstern disk formatert med ext4, enn i Win7/8 med ntfs. Kjører linux-3.12. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Testet litt for moroskyld her i dag. Skulle kopiere en stor iso fil fra en intern disk til en extern USB 3.0. Under Linux droppa skriveytelsen ned til ca 38-40 MB/s, mens i Win7 så er den på ca 100 MB/s. I praksis får jeg bare USB 2.0 ytelse under Linux... Samme om jeg kopierte fra en harddisk med NTFS eller en SSD med EXT4 filsystem under Linux. Uansett er disk ytelsen bedre under Win7. Spiller ingen rolle om det er kernel 3.11 eller 3.12 heller for den sakens skyld. Litt forskjell er helt greit, men over halvert da! Hva kommer dette av? Det kan vel fort være at det er en ikke optimal driver som utgjør problemet. Jeg opplever høyere overføringshastighet over USB fra en Samsung Netbook med Intel Atom prosessor enn på en Dell Inspiron 1720. Nå er Dell pc'en litt eldre, men jeg tror det er USB 2,0 i begge maskinene. Ellers så kjører begge maskinene samme Linux distro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå