Gå til innhold

Slik vil du styre framtidens Volvo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å få bort det flate kalkulatorinstrumentpannelet til Volvo vil i alle fall ikke gjøre det verre. Å ta en Tesla er helt klart bra, men den må ikke komme for langt til siden og ned, slik at man mister fokus på veien når man kjører, for da er det ikke bra.

Lenke til kommentar

Er jo bra og kult med skjermer og sånt, men vil det ikke være smart med fysiske knapper i tilegg? Man kommer jo til å måtte se ned for å vite hva en gjør når en skal forandre temperatur, bytte radiokanal og så videre, siden man ikke kan "kjenne" seg til knappen?

 

Enig her, å ikke ha fysiske knapper i bil er direkte trafikk farlig da du må glane på displayet for å se hva du trykker på.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er jo bra og kult med skjermer og sånt, men vil det ikke være smart med fysiske knapper i tilegg? Man kommer jo til å måtte se ned for å vite hva en gjør når en skal forandre temperatur, bytte radiokanal og så videre, siden man ikke kan "kjenne" seg til knappen?

Enig her, å ikke ha fysiske knapper i bil er direkte trafikk farlig da du må glane på displayet for å se hva du trykker på.

 

 

En kombinasjon ville nok vært det beste, der du ser alt og kan styre alt fancy fra skjermen men likevel har de 3 gode gamle snuknappene (Temperatur, område, viftestyrke).

Liker forøvrig heller ikke trykkeknapper egentlig, med +/- og at du må trykke på soner og slikt, synes man forsatt må se for å vite hva man gjør.. Snurreknapper trenger en jo kun å vite hvilken som er hvilken, og kun hvilken vei er + og - både for temp og styrke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjører selv Volvo i dag, og synes dette ser spennende ut. Når det gjelder touch, så er bakdelen at man ikke kan styre dette uten å ta øyene fra veien. Så lenge det er gode muligheter for dette på rattet, ser jeg derimot ikke på dette som et stort problem. Med unntak av klima, kan jeg i dag styre det meste fra rattet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

temperatur er en av tingene på den som man ikke trenger å ta øynene fra veien hvis du bruker den en stund og blir vant med den. grunnen er at det er let å vite at du har fingeren nederst i hjørne eller langs siden av skjermen, men det blir vanskeligere hvis du skal bruke noe som er midt på skjermen.

Lenke til kommentar

Som flere har nevnt er touch-skjermer ubrukelig til det meste i et instrumentpanel i en bil. Hele hensikten med distinkte fysiske knapper er at føreren skal kunne betjene det uten å ta blikket bort fra veien. Å ta blikket bort mer enn 2-3 sekunder er livsfarlig. Touch-interface er kun brukbart for passasjerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ein 2din spelar i bilen med touch, er eigenlig ganske jævlig, til og med når det berre gjelder å bytte sang... Det einaste det er godt for er for å ha god oversikt over instillinger og slik.

Samme her. Derfor betalte jeg gladelig 750kr. for en rattadapter så jeg kan styre volum og skippe sanger/kanaler med de fysiske knappene på rattet. :p

Lenke til kommentar

 

Har ein 2din spelar i bilen med touch, er eigenlig ganske jævlig, til og med når det berre gjelder å bytte sang... Det einaste det er godt for er for å ha god oversikt over instillinger og slik.

Samme her. Derfor betalte jeg gladelig 750kr. for en rattadapter så jeg kan styre volum og skippe sanger/kanaler med de fysiske knappene på rattet. :p

 

Dette var ingen dum ide! må ta å sjå rundt etter noko tilsvarande!

 

Veit du om nokre universale? har titta litt rundt på ebay, men finner ingen til kenwood. Har ein golf visst det er relevant!

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...