AnonymDiskusjon Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Usikker på om denne kanskje blir postet feil men prøver her. Flytt den gjerne, X og jeg bestilte utenlandsreise for 3 uker siden. Vi drar om 6 dager. Igår forteller X at h*n ikke vil være med fordi h*n ikke vil reise med meg. Vi har betalt 50% vær av turen bortsett fra at jeg har bestilt litt diverse ting som skulle overraske X. Jeg har fortsatt veldig lyst til og reise men vil ikke reise alene. X mener jeg skylder h*n penger, men jeg hadde jo aldri bestilt en tur for 2 som jeg skulle betale selv, og jeg er heller ikke noe reiseforsikring for X. Jeg mener at når jeg bestilte turen betalte jeg for at jeg skulle ha en person og reise med og når X ikke blir med skylder h*n meg en person og reise med. Om h*n selger biletten sin til en annen gjør ikke noe for meg, men om ikke vil jeg finne noen og ha med meg uten at den personen skal trenge og betale noe. Hva mener dere er rettferdig? Jeg vil veldig gjerne ha ett innblikk fra personer utenom tvisten. Anonymous poster hash: 11958...1af Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Ok, la oss se på fakta ut i fra det jeg har forstått: 1 - Du og X bestilte reisen sammen, med enighet om avreisedato. 2 - Dere har betalt hver for dere, dvs. hver deres billett. 3 - Vedkommende beiler ut og krever sin andel tilbake(?) Så vidt jeg kan skjønne skylder du ikke X ett øre. Om ikke du betalte alt og h*n overførte til deg i etterkant, da er det rett at du overfører tilbake det beløpet. Skjønner at det er kjipt med ombestemmelser når ting allerede er avtalt og betalt. Har du fortalt om de ekstra tingene du betalte for? Ellers mener jeg også dessverre X ikke skylder deg ny reisekompanjong, det må du finne ut av selv. I verste fall får du avlyse hele turen. En rettferdig tvist ser jeg for meg slik: du finner en annen som vil reise, den andre betaler X for sin andel, og det du ellers hadde planlagt får dere nyte sammen bare. Vet ikke om det var det svaret du ville høre, men sånn tolker jeg situasjonen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Dersom en av personene ikke vil reise allikevel er det ene og alene vedkommendes problem. Ikke ditt. Sjekk at det faktisk er mulig å endre navn/reisende på billettene, og dersom det er mulig, se om du finner noen andre å reise med. Vedkommende som reiser med deg mener eg da skal dekke sin del av reisen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Dersom en av personene ikke vil reise allikevel er det ene og alene vedkommendes problem. Ikke ditt. Sjekk at det faktisk er mulig å endre navn/reisende på billettene, og dersom det er mulig, se om du finner noen andre å reise med. Vedkommende som reiser med deg mener eg da skal dekke sin del av reisen. TS her. Problemet er jo at turen min er ødelagt nå fordi X ikke vil være med. X mener om jeg gir bort billetten skylder jeg X penger. Hvis billetten forblir ubrukt og jeg reiser alene skylder jeg ikke X penger. Jeg var den som betalte alt, fordi man betaler jo ikke hotell med 2 kort. Jeg vet det går og endre navn på billetten. Anonymous poster hash: c4393...aed Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Virker ikke som X er helt god i huet, eller så mangler en sans for logikk. Vedkommende kan ikke kreve noe for h*n ikke har betalt. Betalte du både flybillett og hotell da? Du får stå på ditt og si at X ikke har krav på noe som helst. Som nomore sa, er ikke ditt problem at X ikke gidder å være med likevel. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Eg mener at begge skal bære 50% av utgiftene, uavhengig av hvem som har betalt de. Dersom du får ei anna veninne med deg så er det rett og rimelig at hun(eller han) betaler sin halvpart av reisen. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Det jeg har gjort i liknende situasjon er å forsøke å finne nytt reisefølge. Personen som har trukket seg får da tilbake så mye penger som den nye reisepartneren er villig til å betale. Full refusjon er kun fair dersom man faktisk kan gå til reiseselskapet og få alt tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Det jeg har gjort i liknende situasjon er å forsøke å finne nytt reisefølge. Personen som har trukket seg får da tilbake så mye penger som den nye reisepartneren er villig til å betale.Enig. Kan hele reisen kanselleres kan dere dele beløpet, men X må alene betale eventuelle gebyr for kansellering (X må dekke hele tapet). Reiser du alene skal ikke X ha noe som helst. Lar du være å dra skal ikke X ha noe som helst. Får du solgt hele reisen til noen andre skal du ha HELE din halvpart og X evt det som blir igjen over dette (X må dekke hele tapet). Lenke til kommentar
xzx Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Mulig jeg forklarte noe litt dårlig her: Vi delte utgift på hotell og fly men vi betalte med mitt kort. Takk for mange gode svar, men greia her er at jeg veldig vil reise og det og finne noen som vil betale seg inn i en tur som er om 6 dager er litt vanskelig og føler derfor denne situasjonen er veldig vanskelig. P.S jeg er TS. Endret 27. februar 2014 av xzx Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Du er litt uklar her.. Altså, xen overførte penger til deg, og du betalte reisen med ditt kort, og derav mener han at du er skyldig vedkommende penger? Korrekt? Be xen din ryke og reise, det var denne personen som avslutta forholdet vel vitende om at dere hadde bestilt en tur, og du er ikke skyldig denne personen noe som helst. Sorry, men dette er tullete, det er jo helt bak mål at du skal gjøre opp fordi denne personen slo opp med deg. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Har du ikke våknet opp enda, eller? X er ikke eksen, bare en person TS holder hemmelig. Vi aner ikke hvem som er hvem, og strengt tatt spiller det ikke rolle for hovedtemaet her. Men TS, nå har du fått mange råd og flere innlegg er repetisjon av forrige. Avslutningsvis gjenstår det bare å si du får spørre alle venner og kjente du har. I verste fall kan du lage profil på aktivitetsvenner.no og se om du finner noen som er snarlig keen på en reise. Ja det er vanskelig med så dårlig frist, men du får bruke alle mulighetene du har. Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Har du ikke våknet opp enda, eller? X er ikke eksen, bare en person TS holder hemmelig. Vi aner ikke hvem som er hvem, og strengt tatt spiller det ikke rolle for hovedtemaet her. Men TS, nå har du fått mange råd og flere innlegg er repetisjon av forrige. Avslutningsvis gjenstår det bare å si du får spørre alle venner og kjente du har. I verste fall kan du lage profil på aktivitetsvenner.no og se om du finner noen som er snarlig keen på en reise. Ja det er vanskelig med så dårlig frist, men du får bruke alle mulighetene du har. Haha, oh shit.. Vel ,saken er jo den samme ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå