ZenCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hei! Dem nyanskaffa Macbook Pro til kjærasten har eg no kobla til tv-en, men ca. kvart 10. minutt så går bildet bort i 1 sekund også kjem det tilbake med fargar som er heilt på bærtur (sjå bilete). Har nokon løysinga? Det eg gjer er å dra ut hdmi-kabelen frå macen, og inn igjen, så fungerer det. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Skadet HDMI-kabel eller kontakt? Ikke så kjent i Apple-verdenen, men hadde det vært Windows hadde jeg anbefalt å oppgradere drivere og avspillingsprogram. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Kan prøve å oppdatere VLC. Har prøvd 2 forskjellige kablar, og det skjer akkurat det same. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hva skjer hvis du ikke spiller av film da? Er det likt resultat da? Hvis tv'n får rare farger da også har det ikke noe med avspilling i seg selv å gjøre. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Det er sant! Det skjer og når det ikkje skjer noko som helst. Kun bakgrunnsbildet. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 PC (Herunder: Mac) med HDMI til TV kan gi problemer av denne typen. Grunnen til at det skjer er at programvaren i TVen ofte ikke skjønner at det er PC som er koblet til (Jeg mener det er pga. at PCer bruker native RGB og TV, DVD, BluRay, etc bruker YCbCr). Radeon brukere under Windows har vært særs plaget av dette (Gir akkurat det samme problemet hvor alt blir rosa og rar blåfarge). Siden jeg er helt blank når det gjelder Mac så må jeg gå til det eneste andre alternativet jeg vet om. Under innstillinger på TVen er det ofte en bildeinnstilling som heter "PC Mode/Gaming Mode" (Google TV modell + Gaming Mode/PC Mode). Dette vil noen ganger fikse problemet, ulempen er at du ofte ikke kan endre på noen bildeinnstillinger mens du har på denne modusen. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Det skal eg prøve! Takk . Tv-en er relativt gamal, så det kan vere noko der ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå