Gå til innhold

Er det vanlig at bud prøver å ta seg inn i boligen?

TMB

Anbefalte innlegg

Fikk en pakke levert på døra i går, fra DHL Express. Sjåføren var utenlandsk og snakket ikke norsk. Han ringte på døra, også prøvde han å åpne døra to ganger. Jeg hadde låst døra, så den gikk ikke opp. Så ringte han på en gang til og jeg gikk og åpnet.

Er det vanlig praksis at man prøver å ta seg inn uten at de som bor der har åpnet først? Jeg skvatt som et helvette og tenkte meg om før jeg åpna døra... men når jeg først åpna var det som en hvilken som helst annen pakkeleveranse...

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke vanlig for en pakkeleveranse, men jeg trur ikke jeg hadde reagert på det. Det er mange som åpner døra og roper inn, i steden for å banke på.

Det har riktignok ikke skjedd etter at jeg flyttet til byen, men det er fordi jeg til en hver tid har døren låst.

Lenke til kommentar

Det kan også være at han sjekka om døra var låst for eventuelt å kunne legge igjen pakken i gangen.

Ein anna ting er at han kan også ha sjekka døra dersom han var usikker på om døra leda direkte inn i leiligheita eller berre inn til ein gang med ny ringeklokke for din leiligheit.

Har sjølv opplevd liknkande ting når eg har vært innom diverse kontorer i forettningsbygg. Der har eg gått rett inn frå gangen utan å banke på fordi eg trudde eg ville komme inn i eit resepsjonsområde berre for å oppdage at eg har gått rett inn på kontoret til han som jobber der.

Min erfaring er sjølvsagt omvendt av det som er skissert her, men dersom du skal besøke ei leiligheit så prøver du å ta deg heilt fram til leiligheitsdøra for å banke på, du står ikkje på gata og banker på porten når du skal besøke nokon i 5 etasje.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan også være at han sjekka om døra var låst for eventuelt å kunne legge igjen pakken i gangen.

Ein anna ting er at han kan også ha sjekka døra dersom han var usikker på om døra leda direkte inn i leiligheita eller berre inn til ein gang med ny ringeklokke for din leiligheit.

Har sjølv opplevd liknkande ting når eg har vært innom diverse kontorer i forettningsbygg. Der har eg gått rett inn frå gangen utan å banke på fordi eg trudde eg ville komme inn i eit resepsjonsområde berre for å oppdage at eg har gått rett inn på kontoret til han som jobber der.

Min erfaring er sjølvsagt omvendt av det som er skissert her, men dersom du skal besøke ei leiligheit så prøver du å ta deg heilt fram til leiligheitsdøra for å banke på, du står ikkje på gata og banker på porten når du skal besøke nokon i 5 etasje.

Han skal jo heller ikke legge igjen pakken.

Hvis jeg ikke tar feil, så skal vel alle som kommer med pakkeleveranse dog fra DHL ha en underskrift på at den er mottatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...