Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første møte med svigermor

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått med kjæreste, og nå skal jeg for første gang møte familien hans, noe som jeg gruer meg veldig til. Jeg har stalket moren,søstern og faren på facebook så jeg har fått et vist bilde på hvordan de ser ut. Jeg er kjempe forelsket, så jeg vil gjøre alt for å ikke gjøre han flau over meg.

Jeg har tenkt hundre ganger på hva jeg skal ha på meg, hvordan jeg skal hilse og hva jeg skal snakke om hvis ting blir kleint.

Jeg har skjønt at miniskjørt, utringning, og bh'stropper ikke er noe klassiker når du møter foreldre for første gang.

I og med at de bor i Stavanger og jeg bor i Oslo, så er det ikke akkurat at jeg kan komme og gå. Jeg skal være der en uke, så jeg føler at jeg må lage et kanon godt første inntrykk så uken ikke blir så ille. Jeg er kjempe redd for å måtte si " hæ, hva, kan du si det engang til?" når de snakker til meg. Jeg er en liten Oslo berte, så er ikke så vant til dialekter. Til og med, med kjæresten min sier jeg mye "hæ, hva sa du nå?" noe han finner mektig irriterende.

Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan gjøre det beste inntrykket på svigers? Hva bør jeg gå med? Bør jeg ha med blomster? Bør jeg rydde av bordet etter vi har spist?

Første gang jeg møter svigers, så hadde vært veldig fint om noen ville hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vær deg selv, vis vanlig høflighet og så ser de at du er glad i sønnen og da blir de glad.

Stavangerdialekten er vanskelig, særlig om de prater fort!

Pust dypt inn, går bra dette!

Bare vær deg selv, vis vanlig høflighet og så ser de at du er glad i sønnen og da blir de glad.

Stavangerdialekten er vanskelig, særlig om de prater fort!

Pust dypt inn, går bra dette!

Lenke til kommentar

Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan gjøre det beste inntrykket på svigers? Hva bør jeg gå med? Bør jeg ha med blomster? Bør jeg rydde av bordet etter vi har spist?

Første gang jeg møter svigers, så hadde vært veldig fint om noen ville hjelpe meg :)

Jeg tror du er best tjent med å spørre kjæresten din om dette. I noen hus er det forventet at man hjelper til med alt, mens i andre kan det være direkte fornærmende at man gjør ting på eget initiativ. Det enkleste er nok å spørre han, og om du ikke får noe godt svar er det tryggeste å ikke gjøre noe, men å tilby deg å hjelpe. Ikke prøv for hardt i starten. Vær heller ydmyk og se de an litt fremfor å buse frem med falsk latter og hule smil. En liten gave/blomst før dere reiser som takk for gjestfriheten blir nok satt pris på.

En ting jeg har lært er at svigerforeldre elsker å snakke om sine egne, altså kjæresten din. Bruk det for det det er verdt :)

Lenke til kommentar

du skal ikke gjøre noen ting, ikke ha med noe, ikke hjelp til å rydde av bordet med mindre det er noe alle gjør, snakk når du blir snakket til osv..... det er helt greit at en jente er sjenert, det er faktisk nesten forventet.

Hvorfor er jenter så nervøse for å møte familien egentlig? gleder meg til første møte med svigers jeg, alltid..... aksept fra far med min høye utdannelse og gode jobb, komplimentere hus og mor, grave i noen flaue historier om dama, late som jeg er forsynt etter å ha spist like mye som dem, la dem insistere på at jeg må spise mere en to tre ganger og så spise opp resten (jeg er 194 høy og muskuløs, alle forventer at jeg spiser mye), hva er det å grue seg til lurer nå jeg på.....

Lenke til kommentar

Henrik2k: Post bilde av deg selv i baris i tråden. Om du er samme henrik2k fra tidligere så er du alt annet enn muskuløs.

Anonymous poster hash: e2149...70d

haha! du får google etter bilder av muskuløse menn hvis du vil se det vennen ;) aldri lagt ut bilde av meg selv her jeg :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns godt man kan spørre "skal jeg hjelpe til med noe?" f. eks etter dere er ferdige med å spise middag. Mest sannsynlig kommer de uansett til å si nei siden du er gjest og første gangen du er der, men alle setter jo pris på at tilbudet kommer :) .

Ellers er det beste å klare å finne en balansegang mellom å være snill gjest og samtidig klare å "gli inn i familien". Altså at du ikke blir så stiv og høflig gjest at du ikke tør å f. eks be om noe å drikke eller hente noe til deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...