Heidi Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Reisefølget består av meg (27), min datter på 8 år og min bror (22). Vi fant en tur som passet budsjett og tidspunkt som går til Sousse i Tunisia. Ikke akkurat et reisemål jeg hadde tenkt meg i nærmeste fremtid, men det er eneste sjansen om vi skal få mulighet til å reise sammen. Vet veldig lite om Tunisia, har prøvd å lest meg opp litt, men mangler å høre andres erfaringer. Hvordan er folkene der? Er det trygt å reise dit? Kan vi gå i kort shorts og singlet uten problem i byen? Er det mye masete selgere? Og evt hvordan takler man det best? Hadde aldri vurdert det engang om ikke jeg skulle hatt med broren min, men han er reisevandt og stor og sterk, så da ble det aktuelt likevel. Synes det virker som et spennende land, mange ting å se på i Sousse, gamlebyen etc, kamelridning og flotte strender. Vi håper å få til sol og bad, bassengliv og noen opplevelser. Hatt en tur til Spania før, men med lite lokal mat og opplevelser kunne vi tenkt oss noe mer spennende, samtidig som det er trygt å dra til. Noen som har vært der seneste året eller før, og kan fortelle? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg vil ikke anbefale å reise dit selv uten de siste års forverringer der. Det er en veldig slitsom lokalbefolkning hvor du kan regne med at alle du kommer i kontakt med mangler det man anser som vanlig folkeskikk og mange vil prøve å svindle dere. Selv funksjonærene på flyplassen prøvde å lure penger fra folk. Som kvinne kan du også regne med mye uønsket oppmerksomhet. Som vestlig kvinne kunne du like gjerne gått rundt med et skilt med "gratis hore" for det er slik mange vil se deg. 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg vil ikke anbefale å reise dit selv uten de siste års forverringer der. Det er en veldig slitsom lokalbefolkning hvor du kan regne med at alle du kommer i kontakt med mangler det man anser som vanlig folkeskikk og mange vil prøve å svindle dere. Selv funksjonærene på flyplassen prøvde å lure penger fra folk. Som kvinne kan du også regne med mye uønsket oppmerksomhet. Som vestlig kvinne kunne du like gjerne gått rundt med et skilt med "gratis hore" for det er slik mange vil se deg. Jeg hadde vel i utgangspunktet trodd at dette var overdrivelse, men jeg har fått et svar på pm her inne også som sier det samme. Ante ikke at det var så ille, veldig glad jeg spurte nå, for hadde tenkt å bestille idag hvis faren til datteren min sa ja. Takk for svaret, det hjalp mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå