Rudde Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hei. Jeg har en IT-avdeling som ikke ønsker sette opp split VPN til oss (det er ikke imot sikkerhets policy, men er mere etter behov) problemet når jeg bruker denne VPN'en er at jeg ikke får tilgang til egen lokale IP-adresser i nettverket mitt hjemme som er utrolig frustrerende da jeg må koble fra VPN'en vær gang jeg skal hente nye filer fra NAS'en min for å så koble tilbake for å sende de til internnettet til VPN'en. Ønsker derfor å konfigurere den om til en Split VPN ved å kun bruke det nettverksinterfacet til relevante IP'er, det er VPN av typen Cisco AnyConnect så ikke windows sin innebygde VPN tjener PPTP eller L2TP, AnyConnect har ett virtuelt interface på maskinene som den redirecter trafikk gjennom, noen mulighet for å fikse en slik løsning så kun VPN brukes til gitt IP-range? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg har ikke tilgang til serverne og administrator er ikke villig til å sette opp en Split konfigurasjon, det er det som er hele problemet her. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Da blir det nok verre.. Som du ser utifra linken, så må det konfigureres en ACL for å tillate trafikken... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Ja jeg ser det, derfor jeg lurer på en måte å buypasse dette på i windows ved enentuelt å konfigurere route på en smart måte Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Burde vel gå ved å bruke en annen VPN klient på maskina di... VPN tunnelen er jo point-to-point, så den burde kunne gå tvers igjennom nettverket du sitter på... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Nei det går dessverre ikke, antar det er en grunn til at de bruker AnyConnect clienten. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Ja ok, rikitg.... Nei, da går det nok ikke... Det må nok tillates i brannmuren/ACL, som sagt... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Eller så kan du jo kanskje prøve Teamviewer f.eks og se om det funker... Crude, but effective... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Hvordan da tenker du? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Last ned og sett opp Teamviewer på PCen din hjemme (må være på selvfølgelig) og det samme på jobb-PCen.. Så legger du inn maskinen din i kontakt lista med eget passord, så er det bare å koble til... Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Nettverksadmin vil heller ikke gi deg aksess til lokalt LAN hos deg? Kun det altså... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Siden PC'en jeg jobber på er hjemme med meg blir det vanskelig å ha den andre steder gitt Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Siden PC'en jeg jobber på er hjemme med meg blir det vanskelig å ha den andre steder gitt Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hva mener du????????????????? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Det jeg skriver, PC'en jeg jobber på er hjemme når jeg jobber hjemme og på jobb når jeg bruker den der, en laptop. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Ja? Ser fremdeles ikke problemet???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå