FooFighters93 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hallo! Jeg skal til statene om ikke så veldig lenge, å har veldig lyst til å kjøpe nytt objektiv! Et til natur, og et til portrett/macro, evt en som er like god på alle? Bor i Nord-Norge, så det blir mye Nordlys og vinterbilder av natur. Har dere tips til hva jeg burde kjøpe? :-) Pris kommer litt an på hva linsa er god for.. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hallo! Jeg skal til statene om ikke så veldig lenge, å har veldig lyst til å kjøpe nytt objektiv! Et til natur, og et til portrett/macro, evt en som er like god på alle? Bor i Nord-Norge, så det blir mye Nordlys og vinterbilder av natur. Har dere tips til hva jeg burde kjøpe? :-) Pris kommer litt an på hva linsa er god for.. Spør du om råd for å handle objektiver i USA når du kommer dit....eller det å handle objektiver i Norge før du reiser... for bruk i USA? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Og et spørsmål til...: Skal du ha zoom-objektiv eller fast brennvidde? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Skal du kjøpe objektiver i USA anbefaler jeg og kjøpe av god kvalitet, objektiver til et par tusen koster omtrent like mye her på berget samt at du får 5års forbrukerrettigheter, Kjenner ikke så mye til Nikon d3100 utenom at du trenger objektiver med innebygget fokusmotor, men kan anbefale Tokina 11-16 f/2.8 til nordlys/landskap. Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Skal innrømme at jeg har veldig lite peiling på dette, men når jeg får kjøpt nytt utstyr skal jeg virkelig sette meg inn i det. Skal kjøpe utstyret i USA, ja. Skal innom http://www.bhphotovideo.com/, har hørt mye skryt om butikken, vet jeg kan få hjelp der. Men vil vite sånn ca hva jeg skal ha å hvor mye jeg blir å bruke. Vet ikke om jeg skal ha zoom eller fast brennvidde, men regner med det kan være greit med zoom? Takk for tips, nautica - skal sjekke det ut! :-) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Husk at det er Sales taxes i tillegg til utsalgsprisene i USA "7% i New York". Du kan unngå de ved og bestille fra en annen stat og få varene levert til hotellet. Endret 26. februar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Skal innrømme at jeg har veldig lite peiling på dette, men når jeg får kjøpt nytt utstyr skal jeg virkelig sette meg inn i det. Det virker som en dårlig idé....lytt heller til erfarne fotofolk før du tenker på å åpne lommeboka Nikon D3100 m/objektiv selges på kampanje for kr. 1990,-....hvis du ikke har planer om å oppgradere kamerahuset i nær framtid....vil du få mest for pengene ved å sjekke "brukten" i Norge.... Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Skal innrømme at jeg har veldig lite peiling på dette, men når jeg får kjøpt nytt utstyr skal jeg virkelig sette meg inn i det. Det virker som en dårlig idé....lytt heller til erfarne fotofolk før du tenker på å åpne lommeboka Nikon D3100 m/objektiv selges på kampanje for kr. 1990,-....hvis du ikke har planer om å oppgradere kamerahuset i nær framtid....vil du få mest for pengene ved å sjekke "brukten" i Norge.... Hehe, å lytte til erfarne fotofolk er jo akkurat det jeg prøver på nå? Litt vanskelig å sette meg inn i alle kamerainnstillingene før jeg faktisk har det... Lenke til kommentar
FooFighters93 Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Noen andre som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Kjøp et makroobjektiv på 60-105 mm f/2,8, de er alle meget gode og fungerer veldig bra til portrett og makro. Et generelt objektiv for nordlys/natur må bli kraftig vidvinkel. Se på Sigma 8-16 mm for eksempel og les de mange trådene som omhandler de to typene objektiv og kom med nye spørsmål basert på det. Endret 28. februar 2014 av Kristallo Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Nikon D3100 - (7.4/9V - 2,5A) AF - Snikkor 18-55mm ( 1: 3.5-5.6 G2 ED) Kameraet ble sist brukt (17.Mai 2015) i fjord, helt til batteriet gikk tomt. Nå Idag skulle jeg stare det opp igjen så skjer det ingenting. Kjøpte en universal lader til batteriet, ladet i noen timer men fortsatt ingenting. Forstår dette ett vanlig problem med denne modellen, har dere løsningen ? Takk på forhånd Vedlagte miniatyrbilde® Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå