Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk særemne oppgave hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, har fått vite oppgaven vi har til særemne vårt.

Vi skal skrive om en/flere forfatter/forfattere og bok/bøker. som er innenfor tidsperioden modernismen, Så lage en egen problemstilling vi skal svare på. og deretter fremføre dette muntlig. Så en relativt åpen oppgave.

Det jeg lurte på var om noen hadde noen gode ideer om hvilken forfatter og bok jeg burde ha om, samt en god problemstilling?

Jeg er ikke veldig flink i Norsk, grunnen til dette er nok fordi jeg ikke er spesielt interessert i Norsk. Så hadde vært fint om dere vet om en god problemstilling som er kanskje litt mer spennende å finne svaret på, samt forfatter og bok/bøker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knut Hamsun og Henrik Ibsen regnes som tidlige modernister, men vet ikke om bøkene deres er skrevet i modernismen. Hvis de er det kunne du f.eks. skrevet om Et Dukkehjem, Peer Gynt, En folkefiende, og andre verk av Ibsen. Eller f.eks. Sult av Knut Hamsun. Begge er forfattere som har bøker du kan snakke mye om.

Problemstilling kan være: På hvilken måte kan vi si at modernismen påvirket (tittel på boken) og litteraturen generelt i denne perioden?

Vet ikke om det var så bra problemstilling, men det var i hvert fall et forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...