petterpann Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg og min samboer bestemte oss for å skifte ut vår gamle TV til jul. Jeg har alltid betalt NRK-lisens for TV-apparatet vi har i stua, men det var min samboer som foretok kjøpet av ny PC. Nå har hun mottatt NRK-lisens i sitt navn som hun også må betale. Må denne betales? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Vær alltid oppmerksom på at det navnet du oppgir ved kjøp av TV blir registrert som lisensbetaler. Ved kjøp av TV må du altså oppgi navnet til den som har lisensen fra før. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Kanskje det går ann å "selge" TVen til samboeren som alt betaler lisens? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Kanskje det går ann å "selge" TVen til samboeren som alt betaler lisens? Er dette virkelig løsningen på problemet? Vi har én felles TV. Alt vi gjorde var å oppgradere den gamle, og nå sitter vi her med over 5000 kr i årlig lisens. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Kan man ikke fortelle NRK at lisensen står på et annet medlem av samme husstand? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Unntaket skal være: Den som er registrert med lisens og vedkommendes ektefelle/samboer kan ha flere fjernsynsmottakere i samme husstand dersom fjernsynsmottakerene brukes av dem og barn som de fullt ut forsørger. Fjernsynsmottakere som er plassert i fritidshus, hytte, campingvogn, fritidsbåt eller på annen måte er plassert utenfor husstanden går inn under samme registrerte lisens - seForskrifter om fjernsynsmottakere § 4, ledd I. Betyr ikke dette at hun skal slippe å betale lisens? Endret 26. februar 2014 av petterpann Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Joda, dere skal kun betale 1 lisens. Send en e-post til NRK og forklar, så ordner det seg. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Fikk beskjed om å sende en mail med bekreftelse på at TV som nylig ble kjøpt i mitt navn (Mitt navn) er kjøpt til bruk i felles husstand. Vi har allerede betalt lisensavgift på lisensnr xxx xxx xxx. Send noe lignende som dette til [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå