vestlia Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hei,Tiden har nå kommet til kjøp av ny pc, og valget faller på en ultrabook.Har tidl. hatt en Asus U35 som jeg har vært meget fornøyd med, men denne skal pensjoneres.Valget står nå mellom:Asus: U31Samsung: Ativ Book 9 Plus HP: Spectre Apple: Mac Book Pro Retina 13"Multicom: Artctic W740S eller W840Tenkte i utganspunktet å bruke 6-7k, men er usikker på hvor lenge en slik pc vil vare kontra en pc til 10k. Bruker hovedsaklig pcen til surfing, word og film. Noe lett spilling til tider. Touch er ikke et must.Valget har stått mellom å bruke penger på en stasjonær, og en Ipad på reiser. Har kommet frem til at en ultrabook kan være et godt valg, da jeg ikke spiller så mye lenger.Håper på gode råd og svar! På forhånd takk!Vennlig hilsen Lenke til kommentar
-97A4KQY8 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Har du vurdert Lenovo? Jeg har en Lenovo IdeaPad Yoga 13 2 Pro, Den koster riktignok rundt 10000,- eller mer litt avhengig av konfigurasjon men det er en kjempemaskin med en helt nydelig skjerm og mulighet fpor å brette skermen helt rundt slik at du kan bruke maskinen som et (litt tungt) nettbrett. Veldig greit på reiser. Jeg har versjonen med i5-4200 CPU, 8GB RAM og 256GB SSD og er fornøyd med ytelsen på den. Maskinen er lett, stillegående, blir ikke spesielt varm, bra tastatur og pekeplate. Det eneste negative må være batteritiden som er noe kortere enn på konkurrentene, det kommer av skjermen som har 3200x1800 oppløsning og bruker endel strøm. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Har igrunn ikke vurdert denne, men skal ta en titt Som sagt er ikke touch og "nettbrett" funksjonalitet en must for meg. Foretrekker en god batteritid da jeg er en del ute å reiser. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Det er nok utenfor prisområdet, men jeg kjøpte en Dell Latitude E7440. Det er en high-end ultrabook som i tillegg er kraftigere enn mange skrivebords-PCer og større laptoper (utenom spilling). Intel Core i7 4600U CPU, 8 GB RAM og 256 GB SSD. Ja, og så en 14" skjerm med 1080p oppløsning (1920x1080). Kan selvfølgelig brukes med docking-stasjon, hvor man kan koble til skrivebordstastatur, mus osv, og 2 stk. DVI/DisplayPort skjermer. Serviceordningen er også førsteklasses, minimum 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag. Dette er en laptop ment for bedriftsmarkedet. Endret 26. februar 2014 av stigfjel 1 Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Tilbud på Komplett for Zenbook UX302.Hva tror dere om den? Hvordan vil 16GB SSD kombinert med 500GB 5400rpm fungere?Mye tregere enn en "ren" SSD?Spesifikasjonsmessig ytelse/pris er jo multicom bedre, men asus er muligens et mer "respektert" merke? Endret 2. mars 2014 av vestlia Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Denne "lille lette 14" med vekt kun på 1.78kg" Thinkpad S440 med i5, SSD , 8GB ram , HD+ (1600*900) til 8.744 ville "jeg" vurdert. https://www.komplett.no/lenovo-thinkpad-s440-14-hd/800393#!tab:extra Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Den ser veldig bra ut, men savner desverre ac kompatibilitet ift nettverkskort. Ellers er det gode spesifikasjoner, og et godt tips Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Den ser veldig bra ut, men savner desverre ac kompatibilitet ift nettverkskort. Ellers er det gode spesifikasjoner, og et godt tips Har Intel wifi kort i den da . Ikke annen skit som ofte er brukt på pcer i konsument markedet.Vel så vesentlig det , ikke bare ac vs ikke ac Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg snuste på en HP Spectre for noen dager siden, da lå prisen under 10.000. Nå har den imidlertid hoppet opp til 11.500! Skjønner ikke helt hva som har skjedd der. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg snuste på en HP Spectre for noen dager siden, da lå prisen under 10.000. Nå har den imidlertid hoppet opp til 11.500! Skjønner ikke helt hva som har skjedd der. Valutakurs? En del priser avhenger av valutakursen. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Var visstnok bare en introduksjonspris på Spectre. Angrer en del på at e ikke slo til kan man si... Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Høh, intropris. Den har jeg ikke hørt før på pcer. Ja, man skulle slått til, men jeg ble ikke oppmerksom på den før rett før prisoppgangen. Lenke til kommentar
Shadow600 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg kjøpte meg en Samsung Ativ Book 9 plus med i7, men måtte sende den tilbake da pekeplaten ikke fungerte. Triste greier, for det var ellers en nydelig PC. Gikk tilbake i tenkeboksen, og har så og si bestemt meg for en Lenovo Ideapad Yoga 2 pro som en annen også nevnte over her. Vurderte også HP Spectre, men fant ut jeg får mer for pengene med Lenovoen. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Prøvde meg på en Sony Vaio 13", men leverte den inn igjen primært grunnet bråkete vifte.Win 8 appelerte heller ikke helt til meg. Vurderer faktisk å gå til innkjøp av multicom og win 7, evt MacBook air. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Ja, hvier meg på her.Vurderer en ultrabook og har kikket på Sonys Vaio Pro 13, men utfra hva folk sier så er den ikke så bra som den på papiret kan virke som, selv om den nå er kommet i 2. generasjon med ac-wifi og du kan velge den med nyeste i7-4650U / HD 5000 i stedet for i7 4500 / HD 4400. Men nå heller jeg mer og mer mot Yoga 2 jeg også. Hvordan er den i bruk? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg kjøpte en MacBook Air 13", og er strålende fornøyd med det. Har igrunn alltid foretrukket Windows, men ettersom jeg ble eldre og gamet mindre, ble Apple et valg også.Gikk for Mac grunnet OSet (mislikte Win 8) og for en god byggekvalitet. Prisen kontra ytelsen er heller ikke aller værst på de billigste apple modellene (dog de bedre modellene kan være litt overpriset). Om du bruker pcen til dokumentbehandling, se filmer etc kan jeg anbefale Air på det sterkeste. Knakende god batteritid er det også Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Den dagen jeg går over til os x eller desktop linux... Nei, jeg taklet ikke presset og kjøpte meg en Asus Xenbook på Kompletts superduperweekend salg. Spec og byggkvalitet til den prisen var så bra at jeg ikke kunne si nei. https://www.komplett.no/asus-zenbook-ux302lg-133-fhd-touch/795318 Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Gratulerer med ny pc! Det er sikkert et godt valg. Hadde også gått for denne om økonomien tillot det.Oppdater oss gjerne med brukererfaringer:) Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 So far so good. Pen laptop som jeg faktisk har klart spille Diablo 3 på, på moderate innstillinger selvsagt. Men det jeg ikke blir klok på er det at det er en 16GB SanDisku u110 - hva brukes denne til? I tillegg sitter det en helt vanlig WD Mobile Blue 750GB 5400rpm disk i den som ikke er av de raskeste, så jeg vurderer putte inn en SSD i stedet. Denne er 750GB disken er også satt opp med en del mystiske recovery-partisjoner. Så jeg lurer på hvordan jeg evt skal få disk-klonet over dette til en ny 500GB SSD. Er vel typisk for OEM-maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå