Gå til innhold

En av ti kvinner i Norge er blitt voldtatt


Anbefalte innlegg

 

 

Men nå handler altså denne tråden om kvinner som blir voldtatt og å forsøke å vri det til at kvinners voldtekt av menn er et MYE større problem, får meg til å lure på hvor mange kvinner en mann er verdt. Hvor mange kvinner må voldtas per mann for at man skal anse det som det største problemet? 10 holder helt klart ikke. 20? 30?

 

 

Igjen, hvor kommer dette fra? Så vidt jeg kan se er det ingen andre i denne tråden som har skrevet noe slikt. Som sagt før, måten du diskuterer på får deg til å fremstå som en parodi på den typen feminister du selv hevder er en myte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

75 år har opplevd voldtekt. I Norge.

 

Man blir litt målløs, blir man ikke?

 

Eller har noen noe å påpeke som er feil? Eller noe å bidra med?

 

Vel, svarprosenten på 43% ... Det er høyst sannsynlig at de som har valgt å svare, følte at de hadde noe å fortelle og at det fører til at ofre er overrepresentert i statistikken. Spesielt synes jeg det er aktuelt å antyde det, nettopp fordi voldtekt sjelden blir anmeldt, sjelden blir oppklart og sjelden fører til domfellelse.

 

Det jeg synes er minst like bekymringsverdig er antallet menn som i følge undersøkelsen er blitt utsatt for grov vold, uten at det fører til at samfunnet hever et øyenbryn engang ...

Ja det er påfallende hvordan mange, alekto blandt andre, fremhver vold mot kvinner fremfor annen vold, når menn ser ut til å være mer utsatt.

 

 

Virkelig? Blir flere menn enn kvinner voldtatt i Norge?
Og hvem blir de mennene i hovedsak voldtatt av?
Hvem dreper oftest? Menn eller kvinner?
Hvor ofte drepes menn av kvinner kontra kvinner av menn?

 

 

Måten du svarer på her er ett godt eksempel på hvorfor du blir oppfattet på en slik negativ måte. Jeg skrev ingen steder at flere menn blir voldtatt, men at menn ser ut til å være mer utsatt for vold. Det tror jeg du selv er klar over. Likevel velger du å angripe stråmenn, noe du har gjort gjennom hele tråden, og som igjen fremstår skrekkelig usaklig.

 

Hva har hvem som dreper hvem med saken å gjøre? Er det ett mindre problem om jeg blir utsatt for grov vold om det er en mann som utfører volden?

 

Det paradoksale her er at alle i tråden er imot vold. Forskjellen er at mens de fleste her inne mener vold mot mennesker er ett problem, ser du ut til å mene at vold er ett mye større problem om det rammer kvinner.

 

Virkelig.

For en god del her handler vel også om hva en voldtekt egentlig er.

Men selvsagt om man er for opptatt med å korrigere min atferd, kontra de som uttrykker åpenbart hat mot feminister, mener at de fleste voldtektsanmeldelser er falske og at om hun ikke er i stand til å gi et klart NEI, så er det ikke voldtekt. Samt at samtykke loven kun er en feministisk konspirasjon. Så kan man selvsagt forestille seg at man bryr seg om problemet men overhode ikke føle seg forpliktet til å direkte motsi de MENNENE som mener at sanseløse mennesker er fritt vilt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Virkelig? Blir flere menn enn kvinner voldtatt i Norge?
Og hvem blir de mennene i hovedsak voldtatt av?
Hvem dreper oftest? Menn eller kvinner?
Hvor ofte drepes menn av kvinner kontra kvinner av menn?

Hva er det du ønsker å komme frem til? Menn utfører de aller fleste straffbare handlingene, det kommer av biologi. På hvilken måte kan du rettferdiggjøre bagatelliseringen din av vold mot menn selv om de er på grunn av andre menn? Begge kjønn har forskjellige fordeler og ulemper.

 

 

Men nå handler altså denne tråden om kvinner som blir voldtatt og å forsøke å vri det til at kvinners voldtekt av menn er et MYE større problem, får meg til å lure på hvor mange kvinner en mann er verdt. Hvor mange kvinner må voldtas per mann for at man skal anse det som det største problemet? 10 holder helt klart ikke. 20? 30?

 

Det er det kun du som har gjort. Her kom jeg med ett lite spørsmål to ganger og du svarer side opp og side ned med informasjon som alle vet fra før av og begynner å vri inn på temaer som ikke har vært del av diskusjonen fra før av.

 

 

 

 

Dermed har du selv sagt at voldsutøvelse er en mer naturlig tilstand for menn enn for kvinner.

Slik jeg prøver å tolke det så synes du voldtekt er like ille uansett kjønn. Mens vold mot kvinner er verre enn tilsvarende vold mot menn fordi det rett og slett er mer naturlig for oss å ty til vold. Du mener en mann fortjener like mye støtte som en kvinne, men at vold mot kvinner er viktigere å bekjempe raskt.

Selv om det kan argumenteres for at det er i retning off-topic så må jeg trekke paralleller for å prøve å få deg til å være mer konsis enn det du har vært til nå.

 

 

Prioriteringer heter det. Og ettersom de fleste overgriperne faktisk er MENN (noen protester på det?) så burde det ikke være fullstendig på jorde å kreve at det er MENNS holdninger som må endres og at andre MENN må hjelpe til med det.
For så lenge man lemper ansvaret over på kvinner, så forblir det et kvinneproblem. Da er vi tilbake på at kvinner må sørge for at de ikke blir voldtatt kontra at menn ikke skal voldta. Hadde du lest litt rundt emnet, hadde du vært klar over alle mytene rundt voldtekt og hvordan voldtektsmenn selv klassifiserer overgrepet.
Men det er godt du holder deg okkupert med å korrigere min atferd, det er virkelig GODE prioriteringer.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

75 år har opplevd voldtekt. I Norge.

 

Man blir litt målløs, blir man ikke?

 

Eller har noen noe å påpeke som er feil? Eller noe å bidra med?

 

Vel, svarprosenten på 43% ... Det er høyst sannsynlig at de som har valgt å svare, følte at de hadde noe å fortelle og at det fører til at ofre er overrepresentert i statistikken. Spesielt synes jeg det er aktuelt å antyde det, nettopp fordi voldtekt sjelden blir anmeldt, sjelden blir oppklart og sjelden fører til domfellelse.

 

Det jeg synes er minst like bekymringsverdig er antallet menn som i følge undersøkelsen er blitt utsatt for grov vold, uten at det fører til at samfunnet hever et øyenbryn engang ...

Ja det er påfallende hvordan mange, alekto blandt andre, fremhver vold mot kvinner fremfor annen vold, når menn ser ut til å være mer utsatt.

 

 

Virkelig? Blir flere menn enn kvinner voldtatt i Norge?
Og hvem blir de mennene i hovedsak voldtatt av?
Hvem dreper oftest? Menn eller kvinner?
Hvor ofte drepes menn av kvinner kontra kvinner av menn?

 

 

Måten du svarer på her er ett godt eksempel på hvorfor du blir oppfattet på en slik negativ måte. Jeg skrev ingen steder at flere menn blir voldtatt, men at menn ser ut til å være mer utsatt for vold. Det tror jeg du selv er klar over. Likevel velger du å angripe stråmenn, noe du har gjort gjennom hele tråden, og som igjen fremstår skrekkelig usaklig.

 

Hva har hvem som dreper hvem med saken å gjøre? Er det ett mindre problem om jeg blir utsatt for grov vold om det er en mann som utfører volden?

 

Det paradoksale her er at alle i tråden er imot vold. Forskjellen er at mens de fleste her inne mener vold mot mennesker er ett problem, ser du ut til å mene at vold er ett mye større problem om det rammer kvinner.

 

Virkelig.

For en god del her handler vel også om hva en voldtekt egentlig er.

Men selvsagt om man er for opptatt med å korrigere min atferd, kontra de som uttrykker åpenbart hat mot feminister, mener at de fleste voldtektsanmeldelser er falske og at om hun ikke er i stand til å gi et klart NEI, så er det ikke voldtekt. Samt at samtykke loven kun er en feministisk konspirasjon. Så kan man selvsagt forestille seg at man bryr seg om problemet men overhode ikke føle seg forpliktet til å direkte motsi de MENNENE som mener at sanseløse mennesker er fritt vilt.

 

 

Enda en gang skriver du ett svar til meg som ikke har noe å gjøre med det jeg skriver til deg.

 

Om du ønsker å diskutere noen andres påstander så bør du sitere dem. Du har gjengitt det jeg skriver feil så mange ganger nå at jeg ikke tar din gjengivelse av hva andre skriver for god fisk.

 

Svar nå på det som faktisk blir skrevet til deg i stedenfor å rable deg bort i digresjoner og stråmenn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Prioriteringer heter det. Og ettersom de fleste overgriperne faktisk er MENN (noen protester på det?) så burde det ikke være fullstendig på jorde å kreve at det er MENNS holdninger som må endres og at andre MENN må hjelpe til med det.
For så lenge man lemper ansvaret over på kvinner, så forblir det et kvinneproblem. Da er vi tilbake på at kvinner må sørge for at de ikke blir voldtatt kontra at menn ikke skal voldta. Hadde du lest litt rundt emnet, hadde du vært klar over alle mytene rundt voldtekt og hvordan voldtektsmenn selv klassifiserer overgrepet.
Men det er godt du holder deg okkupert med å korrigere min atferd, det er virkelig GODE prioriteringer.

 

Jeg synes det absolutt er en grei prioritering, fordi det faktumet at du kan bagatellisere vold mot et helt kjønn er helt sykt i min bok, og da er det viktig for meg å vite hvordan synet ditt FAKTISK er. Det var tidligere snakk om at du er for likestilling, men det er ikke vits i å skjule manndomshatet ditt lengre eller at du faktisk er for en radikal feministisk form for diskriminering, for det har du avslørt gang på gang i innleggene dine.

Menn står får langt over brorparten av forbrytelser, det kan jeg ikke huske at én eneste har sagt noe imot. Det betyr ikke at man skal glemme det ene kjønnet i offerstatistikken. Alle mennesker er like mye verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nylig ble rapporten om voldtekter i Norge lagt frem, og resultatet var overraskende høyt. 9,4% av norske kvinner har blitt voldtatt. 1,1% av norske menn. Aftenposten - En av ti kvinner...

 

Jeg begynte med en eneste gang å stille spørsmål til hvor troverdig rapporten var, da jeg syns antallet var alt for høyt. Så jeg begynte å undersøke.

 

Så... 9,3% av kvinner mellom 18 og 75 år har opplevd voldtekt. I Norge.

 

Man blir litt målløs, blir man ikke?

 

Eller har noen noe å påpeke som er feil? Eller noe å bidra med?

 

 

Jeg tviler ikke på at dette kan stemme (i hvertfall er nok tallet høyere enn vi tror).... Selv har flere av mine nærmeste veninner blitt voldtatt (2 av dem var under 1 år gamle), 2 andre veninner ble voldtatt da de var henholdsvis 5 og 13 av slektninger, i tillegg har jeg flere andre bekjente som har blitt voldtatt og på toppen av det hele har jeg selv opplevd at jeg som 8 åring ble tilnærmet av en 16 åring som ville beføle meg men jeg løp heldigvis bort fra ham. Og da jeg var 13 ble jeg befølt av en mann..... Voldtekter er ikke noe man forteller alle om, så hvis man tenker over at jeg kjenner til så pass mange grove voldtekter o.l., hvor mange skjulte tall kan man da regne med at det er?? Jeg kan også legge til at alle jentene det er snakk om som jeg kjenner kommer fra helt tilsynelatend normale og gode familier og alkohol har ikke vært involvert!! Det er rett og slett litt skremmende å begynne å kalkulere på hvor mange bekjente som sansyneligvis kan ha blitt voldtatt ut i fra min egen statistikk!!! Vi lever i en syk syk verden!

Lenke til kommentar

Som en annen forklarte i et tidligere innlegg så trenger man ikke en "overtalelse" for å mene at voldtektsforbrytere er fæle mennesker (lik linje med draps-forbrytere). Selv har jeg ikke noen spesiell grunn til å argumentere mot meningene dine annet enn kanskje at du spiller for mye på hva du selv føler og tror og ingen ting på statistikk eller forskning. Grunnen til at jeg synes det er rett og slett fordi vi har mer eller mindre like meninger, du bare fremfører det på en måte som jeg ikke har lyst til å støtte opp.

 

 

 

Da jeg gikk gjennom diskusjonen her så jeg at jeg har faktisk lagt ut ganske mange linker og tall. Din gjennomgående tone er heller ikke noe eksempel til etterfølgelse. Men selvsagt, samme regler gjelder helt klart ikke.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jeg fjernet to innlegg i denne tråden, vennligst ikke misbruk siteringsfunksjonen. Ekstremt unødvendig siteringer som tar opp mye plass er ikke ønskelig, fjern noeen av sitatene bakover slik at det begrenset til to-tre nivåer ved behov. Kommentarer tas som vanlig på PM

Lenke til kommentar


subramanian:

 

Du er ikke den eneste som har reagert på den måten. En kompis av meg som jobber i rusomsorgen har kommet til samme konklusjon - nemlig at tallet var for lavt.
Når det gjelder incest og pedofili så skjer det så absolutt i «de beste» familier. Nå vet jeg ikke om undersøkelsen ibefattet pedofile overgrep.
Men det er en tendens til at vi skiller mellom de to - dessverre. Voldtekt er en voldtekt og begått av voksne slektninger gjør det ekstra ille, fordi de skulle ha beskyttet barnet.
Hvordan noen kan voldta småbarn – man får være glad man ikke klarer å sette seg inn i tankegangen til slike mennesker. Verste er at noen av dem organiserer seg og snakker om hvor vakkert det hele er. Grøss…
Jeg er for at vi opphever foreldingsfristen så man kan gå etter disse overgriperne i ettertid. Vel jeg er for at vi fjerner den for alle forbrytelser. De har det ikke i UK og Irland. Der har man kunne straffeforfulgt overgripere flere tiår senere. UK har også en veldig høy oppklarings prosent på cold case.
Mest imponert er jeg av hvordan de fant gjerningsmannen som voldtok og drepte 11 år gamle Lesley Molseed i 1975. De klarte å trekke ut DNA fra underbuksen hennes og i 2007 ble Ronald Castree dømt 32 år senere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...