Gå til innhold

En av ti kvinner i Norge er blitt voldtatt

Anbefalte innlegg

Tyverier omtales nødvendigvis annerledes enn voldtekt fordi et tyveri er mer åpenlyst. Er bilen borte, så er den borte. Når politiet eller avisen har sett at bilen ikke står der så går det fra et påstått tyveri til et tyveri. (Det hender selvfølgelig at folk stjeler sin egen bil.) "Tyverier" omtales også ofte som meldt stjålet - noe som innebærer at en anmeldelse eller beskjed om tyveri er levert, ikke at tyveriet faktisk har skjedd.

Meldte om grovt tyveri fra byggeplass
I løpet av helgen skal det ha bli stjålet en del dyre verktøy fra containere i Kilebygdevegen i Skien.

"påståtte tyveriet" på google: 700 treff

"det påståtte ranet" ser vi skjeldent fordi ran i seg selv er svært skjeldent. Voldtekt er svært vanlig, derfor blir det feil å sammenligne hvor ofte vi ser det omtalt. Bare 20 treff på google for "det påståtte ranet".

Vi må ha en rettsstat der folk ikke forhåndsdømmes. Er det ikke bevis skal man ikke få et skyldig-stempel på seg resten av livet. Ikke alle som er anmeldt er skyldige, det gjelder alle lovbrudd. Det er derfor vi har rettsaker og dommere og jury.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan begynne med at hennes seksuelle vandel trekkes inn. (hvilket selvsagt er uvesentlig, derimot spør man ikke voldtektsmannen om hans.)

Vel, hele saken står på at kvinnen mener seg voldtatt, og med et par skvetter tårer ønsker å få uskyldige menn dømt fordi hun nyter å se andre påføres onder. Forsvaret vil da selvsagt vise til at kvinnen er ei rasstapp som har andre motiver.

Selvsagt skal forsvaret gjøre alt for at påstanden kjennes maktesløs.

Hva hadde hun på seg? Det er voldtektsaker som har blitt avvist fordi hun hadde blondeundertøy. Flørtet hun? Flørtet hun med gjerningsmannen? Tisk tisk…

Var hun ruset?

Kjente hun ham fra før?

Om kvinnen flørtet er ytterst viktig selvsagt, fordi det gir påstanden om at anklagede utnyttet kvinnen litt mindre substans. Det samme vil f.eks i motsatt vei være en kvinne eventuelle avvisning hvis det skulle skjedd. Ellers er "påkledningsargumentet" svært lite brukt i retten, og er en myte brukt av feministsvin. Om kvinnen har chattet med mannen og uttrykt at hun har lyst på sex, så er det selvsagt også et moment mot hennes senere anger og falske anmeldelse.

Et virkelig skrekkeksempel er Motala saken i Sverige.

Ei 13 å gammel jente kommer hjem ruset og sier til faren sin at trusa hennes sitter feil vei. Han kjører henne på legevakta. Hun ble voldtatt av 4 menn, retten frikjente dem, for hun hadde frivillig drukket. Ironiske her er vel at de hadde beviselig pågått to andre forbrytelser i tillegg. Sex med mindreårig og skjenking av mindreårig.

http://www.stavangeravisen.com/art.asp?art=21549

Med tanke på hvor lemfeldig du er allerede her med påstanende (skjenking Vs hensette) så skal man vel ta "faktaopplysninger" med en klype salt.

Voldtekts saker ender med frikjennelse 3 ganger oftere enn andre straffesaker.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flest-frifinnelser-i-voldtektssaker-6364308.html#.Uw_AuPl5PEI

Dette er feministsvinretorikk. Ved domsavsigelser blir det faktisk dømt flere i snitt enn i andre krimnalsaker. At man antar at alle andre påstander som politi ikke fører for retten som sanne er selvsagt flott måte å pumpe opp statistikken.

Artig å trekke opp et feministsvin (Helle Nesvold) som sannhetsvitne. Som selvsagt bør vite at f.eks rift i underlivet ikke betyr voldtekt. Men hun innrømmer jo forsåvidt motivet i bunn av teksten. 150000-grunnen.

Noen menn tror til og med at kvinner kan nyte en voldtekt:

http://www.forskning.no/artikler/2007/mai/1179148619.1

Fysisk så skjer det faktisk. Det er et faktum i en del saker. Uten at dette har noe forhold på sannhetsgehalten i påstanden. At forskeren tolker svarene slik han ønsker slik at det gavner hans feministiske vridde tanker er så.

Og ikke minst, om han virker mer sympatisk enn henne, vel da kan hun glemme å få dom. Nå er det slik at psykopater er veldig, veldig sjarmerende.

Og det hjelper ikke at dommerne også tror på de gamle mytene.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Eldre-dommere-tror-mer-pa-voldtektsmyter-3035657.html#.Uw_Erfl5PEI

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Problemet-er-storre-i-politiet-3035661.html#.Uw_FX_l5PEI

Ja huff. Tenk at man ikke alltid tror på påstanden. Ene spørsmålet var vel noe ale "finnes det falske anmeldelser". Ja på dette ble altså "myte". Igjen var det feministsvinet Mons Bendixen på vift med sine konspirasjoner.

Du har et fantastisk kvinnesyn ser jeg. Den hyppige bruken av feministsvin er veldig talende. Det blir som når KKK og andre høyreekstreme snakket om uppity niggers.

De aller fleste voldtekter begås av noen ofret kjente. Hovedsakelig av ektefelle/samboer/kjæreste. Og selv om det er nyheter for deg, så kan faktisk en hustru bli voldtatt, brutalt, nådeløst og sadistisk.

Og om hun flørter, så betyr det ikke at hun kan voldtas. Jeg blir alltid like overrasket over at hoved andelen av menn, overhode ikke føler seg krenket over at en annen gruppe «menn» hevder at menn generelt ikke er bedre enn en kjøter i løpetiden som ikke kan styre sine egne lyster så raskt de får teften av kvinne.

Om å flørte og vise villighet til sex, er det samme som å samtykke til selve akten, er som å si at om du gir penger til en tigger, og den tiggeren raner deg for resten av pengene dine. Så har du i realiteten samtykket til å bli ranet.

Om hun ombestemmer seg, er det voldtekt, end of story. Om hun går naken, fremdeles ingen grunn. Nå blir også gamle nonner voldtatt, så hva skal man skylde på der? Klesdrakten?

Nå er det slik at fengslene er fylt med «uskyldige» mennesker, flesteparten av dem vil hevde at de ikke gjorde det, at det var justismord eller at det rett og slett ikke var deres feil. Er det noen grunn til å tro at voldtektsforbrytere er mer troverdige enn andre innsatte? Når man tenker på henleggelsesprosenten for voldtektssaker, som er veldig høy, så tviler jeg sterkt på at så veldig mange menn har blitt uskyldig dømt.

Nå har jeg også fulgt et par jenter gjennom første del av prosessen og vært tilstede under avhørene, timer med spørsmål, minste små detaljer ble spurt om, om og om igjen.

En av disse kvinnene ble funnet av en nabo baren noen minutter senere, hun var halvt bevistløs, med knust kinnbein, avrevne klær, kloremerker, kutt og blåmerker på hele kroppen og på et betonggulv i en kald kjeller. Saken henlagt …

Naboen var knust fordi han ikke hadde gått ned tidligere, for da kunne han ha stoppet det. Jeg lurer på om voldtektsmannen hadde et eneste snev av anger.

Motala saken er godt kjent, også på grunn av de voldsomme reaksjonene også fra MENN. Ekte menn synes ikke noe om voldtekt. Spesielt ikke av 13 år gamle jentunger. Og selv om du ikke voldtar 13 år gamle jenter, så er det fremdeles imot loven å gi dem alkohol. (Det gjelder gutter også).

Man har registrert ereksjon og ejakulasjon hos folk som har blitt hengt også, må bety at det er en nytelse å bli henrettet - om vi skal bruke din logikk.

Lenke til kommentar

Det at en voldtekt kan gi fysisk nytelse er det vel ingen tvil om, det står i "alle" opplysningsblader for voldtatte at de ikke trenger å oppleve skyld dersom de opplevde fysisk nytelse, for dette er en vanlig grunn til å oppleve skyld.

Tilsvarende opplever man nytelse når man blir drept av en overdose heroin. Det betyr ikke at det er greit å drepe folk av en overdose heroin.

Jeg blir alltid like overrasket over at hoved andelen av menn, overhode ikke føler seg krenket over at en annen gruppe «menn» hevder at menn generelt ikke er bedre enn en kjøter i løpetiden som ikke kan styre sine egne lyster så raskt de får teften av kvinne.

Du har ingen rett til å forvente at andre menn skal ta opp diskusjonen men menn som voldtar bare fordi de tilfeldigvis har samme kjønn.
Lenke til kommentar

Eller når du blir kilt av noen. Når du blir kilt, både smiler og ler du. Men det er jammen ikke noe gøy om du blir kile-torturert av noen eldre søsken eller noe slikt. Så kroppen reagerer på en måte du ikke vil. At menn kan få ereksjon når de ikke ønsker det, er også helt normalt. Betyr ikke at du vil, men at kroppen er "dum".

Lenke til kommentar

Det at en voldtekt kan gi fysisk nytelse er det vel ingen tvil om, det står i "alle" opplysningsblader for voldtatte at de ikke trenger å oppleve skyld dersom de opplevde fysisk nytelse, for dette er en vanlig grunn til å oppleve skyld.

Tilsvarende opplever man nytelse når man blir drept av en overdose heroin. Det betyr ikke at det er greit å drepe folk av en overdose heroin.

Jeg blir alltid like overrasket over at hoved andelen av menn, overhode ikke føler seg krenket over at en annen gruppe «menn» hevder at menn generelt ikke er bedre enn en kjøter i løpetiden som ikke kan styre sine egne lyster så raskt de får teften av kvinne.

Du har ingen rett til å forvente at andre menn skal ta opp diskusjonen men menn som voldtar bare fordi de tilfeldigvis har samme kjønn.

Fysisk respons er ikke det samme som at man faktisk nyter opplevelsen på et mentalt plan. Å hevde at det gjør voldtekt til en fornøyelse, er det samme som å si at det er en fornøyelse å bli henrettet.

Men det er greit for deg at kvinner skal få skylda for voldtektsmenns atferd?

Det jeg etterlyste er at menn ikke motsetter seg påstanden at de ikke har bedre kontroll enn en kjøter i løpetiden.

Selv om du ikke har noen problemer med den beskrivelsen, så skulle man jo tro at menn med et snev av selvkontroll og respekt for kvinner ikke synes det er en grei sammenligning.

Lenke til kommentar

Nei, og det provoserer meg at du stiller spørsmålet. Hvorfor i alle dager skal du gå ut i fra det? Kan du gi meg et fornuftig svar på det som ikke innebærer at du ser ned på menn generelt?

Det er voldtektsmannen som har skylda for atferden. Det at du beskylder meg for å skylde på kvinnene når jeg sier at andre menn ikke har skylda er jo aldeles latterlig. Hvor er logikken?

Det jeg etterlyste er at menn ikke motsetter seg påstanden at de ikke har bedre kontroll enn en kjøter i løpetiden.

Ja. Og det jeg sier er at det er en helt urimelig ting å forvente at menn skal gjøre det. Man kan ikke ta seg av alle nutcases out there bare fordi man har samme kjønn som dem.

Selv om du ikke har noen problemer med den beskrivelsen, så skulle man jo tro at menn med et snev av selvkontroll og respekt for kvinner ikke synes det er en grei sammenligning.

Så lenge fornuftige menn blir tillagt meninger de ikke har, som du gjør med meg nå, så gidder vi ikke delta i debatten. Dermed blir det heller ikke til at vi sier imot voldtektsmennene.

Hvorvidt man har problemer med beskrivelsen eller ikke vedkommer ikke saken, det er ikke min jobb å redde verden bare fordi jeg har samme kjønn som terroristene.

Om man ikke klarer å beherske seg har det heller ingenting med saken å gjøre, man er like skyldig, for ikke å si mer, for da innrømmer man jo at det er man selv som har et problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Alekto, regner med at du tar opp med alle dine venninner at de ikke må voldta menn, at de må gå rundt å tenke mye på at menn også kan bli voldtatt osv.?

For de av oss som ikke driver med voldtekt er det ikke så ofte vi tenker på det annet enn når vi blir mint på det av media og feminister. Selv er jeg lei hele saken, noe som er veldig synd for det er kjempeviktig, men jeg føler meg hele tiden angrepet bare fordi jeg er mann.

Jeg får inntrykk av at jeg personlig er ansvarlig for voldtekter av kvinner, at jeg må læres opp til å ikke voldta, som om det er noe jeg ellers ville gjort. Du sier at menn ikke står opp for oss selv når vi blir sammenlignet med kjøtere. Det gjør vi, men det liker jo ikke feminister, de vil jo behandle alle menn som en gruppe som må læres opp, som kjøtere, som om det skulle være en løsning.

Og påpeker en at menn også blir voldtatt får man i beste fall et "ja, det stemmer", også blir man ignorert. Påpeker man at 40% av all vold i hjemmet er utført av kvinner mot menn blir det også gjerne ignorert.

Kvinner har også en kjempejobb å gjøre på disse feltene, det første er å slutte å latterliggjøre/ignorere alle forsøk fra menn på å bli hørt. Det andre er å sette søkelyset på dette. Det virker å være en samfunnsmoral som sier at dersom en kvinne har det vondt er det hele samfunnets oppgave å hjelpe henne, men dersom en mann har det vondt må han klare seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Slik unngår DU voldtekt:

Vær forsiktig med alkohol og rusmidler - de kan påvirke din dømmekraft og øke voldtektsfaren.

De fleste voldtekter skjer blant venner og kjente. Vær forsiktig hvis du er usikker på hvordan man omgås slike mennesker.

Unngå risikosituasjoner - ikke gå alene i mørke gater der du kan møte fristelser.

Hvis du ser en kvinne som går alene - la henne være i fred.

Hvis du ser en kvinne som går inn i en oppgang som ikke er din - ikke følg etter henne.

Ikke kast deg over en kvinne fra bak en busk eller mellom parkerte biler.

Ikke ta deg inn i en kvinnes hjem gjennom et åpent vindu selv om det er enkelt å klatre opp.

Ikke putt dop eller andre sløvende midler i kvinners drinker.

Hvis du er i nærheten av en kvinne som sover så er det tryggest å ikke voldta henne.

Hvis du treffer en kvinne som trenger hjelp - husk at du ikke skal voldta henne.

Hvis det er upraktisk for deg å unngå voldtekt på egen hånd - be en venn du stoler på om å følge med deg hele tiden.

Bruk alarm! Hvis du merker at du skal voldta - skru på alarmen og rop høyt til noen kommer og stopper deg.

http://neitilvoldtekt.no/

Lenke til kommentar

@Alekto, regner med at du tar opp med alle dine venninner at de ikke må voldta menn, at de må gå rundt å tenke mye på at menn også kan bli voldtatt osv.?

For de av oss som ikke driver med voldtekt er det ikke så ofte vi tenker på det annet enn når vi blir mint på det av media og feminister. Selv er jeg lei hele saken, noe som er veldig synd for det er kjempeviktig, men jeg føler meg hele tiden angrepet bare fordi jeg er mann.

Jeg får inntrykk av at jeg personlig er ansvarlig for voldtekter av kvinner, at jeg må læres opp til å ikke voldta, som om det er noe jeg ellers ville gjort. Du sier at menn ikke står opp for oss selv når vi blir sammenlignet med kjøtere. Det gjør vi, men det liker jo ikke feminister, de vil jo behandle alle menn som en gruppe som må læres opp, som kjøtere, som om det skulle være en løsning.

Og påpeker en at menn også blir voldtatt får man i beste fall et "ja, det stemmer", også blir man ignorert. Påpeker man at 40% av all vold i hjemmet er utført av kvinner mot menn blir det også gjerne ignorert.

Kvinner har også en kjempejobb å gjøre på disse feltene, det første er å slutte å latterliggjøre/ignorere alle forsøk fra menn på å bli hørt. Det andre er å sette søkelyset på dette. Det virker å være en samfunnsmoral som sier at dersom en kvinne har det vondt er det hele samfunnets oppgave å hjelpe henne, men dersom en mann har det vondt må han klare seg selv.

Du vet at menn voldtar menn??? Hovedsakelig hetrofile menn. Eller trodde du at det bare noe kvinner holdt på med? Forteller du dine kammerater at de ikke skal voldta andre menn?

Vi velger gjerne venner med samme verdigrunnlag som en selv, så det er ikke noe problem der, vi er alle enige om at man ikke skal tvinge noen til sex. Personlig blåser jeg en lang marsj i hva slags seksual liv folk har, bare så lenge alle parter er SAMTYKKENDE og voksne (mentalt og kronologisk). Derfor er ikke voldtekt ok, fordi den ene parten ikke er samtykkende, det endrer seg ikke med kjønn.

En av disse venninnene var den som ble funnet på kjellergulvet. Men det var kanskje hennes feil? Jeg mener hvordan våger hun å gå ned i vaskekjelleren i slitte jobbebukser og t-shirt? Jeg er ganske sikker på at hun ikke synes noe om å tvinge folk.

Merkelig hvordan slike debatter veldig ofte ender med: Stakkars oss menn. Hvordan våger du å kreve at vi er ansvarlig for vår egen drifter?

Det er gjerne MENN som hevder at kvinner må ta ansvaret for mennenes kjønnsdrift. At en flørt er grønt lys fordi at da kan ikke en mann styre seg.

Hvor langt mener du at menn kan fraskrive seg ansvaret? Ikke si noe når en kompis kommer med en voldtektsvits? Eller kanskje bare snu ryggen til om han voldtar en kvinne? Eller som noen - rett og slett «hjelpe til»?

Snakk med serveringsdamer på et utested og om man skal følge at å flørte og drikke seg sanseløs er grønt lys til sex, vel da burde det være mange, mange flere menn som ble voldtatt av kvinner.

Men det finnes skikkelige menn med ryggrad. Som vet at voldtekt ikke er ok og at selv om hun er sanseløst beruset, så er det riktig å hjelpe henne hjem, ikke voldta henne. Menn som klarer å styre lystene sine og føler at de selv er ansvarlige for sine egne handlinger. Som rett og slett setter verdi i sin egen selvkontroll uansett hva det gjelder.

Det var faktisk en i Fredrikstad nå som stoppet en voldtekt med et solid spark. Selvsagt, når vi ser på hvordan rettssystemet virker, så er det mer sannsynlig at han blir dømt for vold, enn at voldtektsmannen gjør det.

Lenke til kommentar

Slik unngår DU voldtekt:

Hvis du treffer en kvinne som trenger hjelp - husk at du ikke skal voldta henne.

Ja men jeg gjorde jo det! Likevel så fikk hun hjelp fra vennene sine og la meg i bakken og holdt meg nede. Jeg kjempet imot alt jeg kunne for å komme opp igjen men de var flere enn meg. Jeg husker ikke alt men jeg beholt klærne på så det kan ikke ha vært så veldig ille. Maktbruken var ihvertfall ille. Og etterpå så fikk jeg kjeft for å ha prøvd å dytte dem unna.

Unnskyld. Jeg skal aldri gjøre det mer.

Så situasjonen ble misforstått? Vel om dette stemmer ble du utsatt for vold av denne jentegjengen. Men hadde det vært slik at jentegjenger angriper alle voldtektsmenn, vel da hadde jo problemet vært løst – eller hva?
Selvsagt, om man skal bruke samme type spørsmål som brukes i voldtektssaker:
Var det noe i din bekledning eller oppførsel som skulle tilsi at du ville voldta henne?
Lenke til kommentar

Slik unngår DU voldtekt:

Vær forsiktig med alkohol og rusmidler - de kan påvirke din dømmekraft og øke voldtektsfaren.

Gjelder dette også for kvinner? Gjelder dette også dersom man ønsker å unngå å bli voldtatt?

Unngå risikosituasjoner - ikke gå alene i mørke gater der du kan møte fristelser.

Gjelder dette også kvinner? Gjelder dette også dersom man ønsker å unngå å bli voldtatt?

Gjelder dette også dersom du ser en mann som går alene? Og dersom vedkommende går rundt i et skummelt nabolag og/eller ser ut som han/hun har gått seg bort og/eller ser redd ut, skal du da ikke gå bort og spørre om det går bra og om de vet hvor de er/skal? Skal man ikke passe på hverandre?

Gjelder dette også menn bak busker eller mellom biler?

Ikke ta deg inn i en kvinnes hjem gjennom et åpent vindu selv om det er enkelt å klatre opp.

Hva en manns hjem?

Hva med menns drinker?

Hvis du er i nærheten av en kvinne som sover så er det tryggest å ikke voldta henne.

Hva om det er en mann som sover?

Hva om det er en mann som trenger hjelp?

Snakker om enspora side. Skulle jo tro at bare kvinner ble voldtatt. Ikke rart menn ikke tørr å stå frem, de vet nok ikke engang at de er voldtatt, eller at de kan bli det.

Du vet at menn voldtar menn??? Hovedsakelig hetrofile menn. Eller trodde du at det bare noe kvinner holdt på med?

Selvsagt vet jeg det. Vet du at mange menn voldtas av kvinner?

Forteller du dine kammerater at de ikke skal voldta andre menn?

Jeg siktet til dette

Siden du forventer at jeg skal ta avstand fra noe jeg ikke har med å gjøre kan vel jeg forvente at du gjør det samme? Mener du også at alle muslimer skal ta avstand fordi Al Quaida sprengte en bil? For det er i samme gate.

Vi velger gjerne venner med samme verdigrunnlag som en selv, så det er ikke noe problem der, vi er alle enige om at man ikke skal tvinge noen til sex. Personlig blåser jeg en lang marsj i hva slags seksual liv folk har, bare så lenge alle parter er SAMTYKKENDE og voksne (mentalt og kronologisk). Derfor er ikke voldtekt ok, fordi den ene parten ikke er samtykkende, det endrer seg ikke med kjønn.

Bra å se at du er fornuftig, aner ikke hvordan dette er relevant da ingen har sagt noe annet, men bra for deg!

En av disse venninnene var den som ble funnet på kjellergulvet. Men det var kanskje hennes feil? Jeg mener hvordan våger hun å gå ned i vaskekjelleren i slitte jobbebukser og t-shirt? Jeg er ganske sikker på at hun ikke synes noe om å tvinge folk.

Det er forferdelig ja, men du må slutte å opprette stråmenn, jeg har da aldri skrevet at hun har noen skyld?

Merkelig hvordan slike debatter veldig ofte ender med: Stakkars oss menn. Hvordan våger du å kreve at vi er ansvarlig for vår egen drifter?

Det er gjerne MENN som hevder at kvinner må ta ansvaret for mennenes kjønnsdrift. At en flørt er grønt lys fordi at da kan ikke en mann styre seg.

Syns det som regel med at menn tar opp at de føler seg oversett i hele diskusjonen og kvinner vrir dette til at de føler at kun menn er ofrene.

Hvor langt mener du at menn kan fraskrive seg ansvaret? Ikke si noe når en kompis kommer med en voldtektsvits? Eller kanskje bare snu ryggen til om han voldtar en kvinne? Eller som noen - rett og slett «hjelpe til»?

Jeg har aldri skrevet noe om at menn skal fraskrive seg ansvar. Men jeg ler gjerne av voldtektsvitser om de er morsomme. Som jeg ler av alle andre vitser. Jeg finner vitser morsomme på grunn av sin absurditet, fordi de ligger så langt borte fra hva jeg tror normale oppegående folk vil gjøre.

Snakk med serveringsdamer på et utested og om man skal følge at å flørte og drikke seg sanseløs er grønt lys til sex, vel da burde det være mange, mange flere menn som ble voldtatt av kvinner.

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Er kvinner (som jobber på utesteder) dyr som voldtar bare fordi de kan?

Men det finnes skikkelige menn med ryggrad. Som vet at voldtekt ikke er ok og at selv om hun er sanseløst beruset, så er det riktig å hjelpe henne hjem, ikke voldta henne. Menn som klarer å styre lystene sine og føler at de selv er ansvarlige for sine egne handlinger. Som rett og slett setter verdi i sin egen selvkontroll uansett hva det gjelder.

Ja, det er menn flest.

Det var faktisk en i Fredrikstad nå som stoppet en voldtekt med et solid spark. Selvsagt, når vi ser på hvordan rettssystemet virker, så er det mer sannsynlig at han blir dømt for vold, enn at voldtektsmannen gjør det.

Ja, det er synd at det er sånn, men så er rettsikkerhet og konsekvente lover ganske viktige grunnpilarer i vestlige samfunn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik unngår DU voldtekt:

De fleste voldtekter skjer blant venner og kjente. Vær forsiktig hvis du er usikker på hvordan man omgås slike mennesker.

Hvis du ser en kvinne som går inn i en oppgang som ikke er din - ikke følg etter henne.

Hvis det er upraktisk for deg å unngå voldtekt på egen hånd - be en venn du stoler på om å følge med deg hele tiden.

Bruk alarm! Hvis du merker at du skal voldta - skru på alarmen og rop høyt til noen kommer og stopper deg.

http://neitilvoldtekt.no/

Har du husket på å ikke drepe noen i det siste Alekto?

Husk på at drap er ulovlig og det er best å ikke gjøre det. Skriv en huskelapp og ha i lomma Alekto så du husker på det til neste gang så du ikke risikerer å glemme at du ikke skulle drepe folk. Hvis du ser en mann gå alene hjem fra byen så er det best å ikke drepe han.

Og husk på å minne venninnene dine om at de ikke skal myrde menn. Det beste når de eller du begynner å få drapstanker er å tenke på noe annet og ikke drepe den mannen du vil drepe der og da. Det beste er at dere har en ukentlig samtaletime hvor dere minner hverandre på at drap er galt og at dere må huske på å ikke drepe selv om lysten tar dere.

Lykke til videre. Og husk: ikke drep...

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er du den eneste her som kommer med den typen påstander, og jeg tror de fleste her rett og slett synes det faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Fysisk respons er ikke det samme som at man faktisk nyter opplevelsen på et mentalt plan. Å hevde at det gjør voldtekt til en fornøyelse, er det samme som å si at det er en fornøyelse å bli henrettet.

Hvor i ALL VERDEN har du det fra? Du er den mest skrudde personligheten jeg har sett her og det er umulig å diskutere med deg. Påstandene dine er idiotiske og har ingen ting med hva han/hun sa eller mente, og derfor eier du ikke troverdighet uansett om du måtte glimte til med noen gode setninger en gang i blant..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen en link til selve undersøkelsen og/eller tall over hvor mange % av de spurte som svarte?

Ser faktisk at jeg glemte å ta med Aftenpostens lenke.

her er artikkelen, og det du spør etter er her:

Det var IPSOS MMI som gjennomførte undersøkelse for NKVTS. De fikk et tilfeldig utvalg av befolkningen mellom 18 og 75 år fra Folkeregisteret, som fikk tilsendt et invitasjonsbrev i posten. Der kunne de også reservere seg mot undersøkelsen om de ville.

Selve datainnhentingen ble gjennomført ved telefonintervju. Svarprosenten var på 43 prosent og 2435 kvinner og 2092 menn svarte på undersøkelsen.

Lenke til kommentar

Moderatormelding Rydding

Har ryddet litt opp i tråden og fjernet en del innlegg for avsporing og for å ha gått på person og ikke sak.
Husk å holde dere innenfor retningslinjene våre her på forumet, om dere er i tvil så ikke nøl med å ta kontakt!
Mvh
Malvado

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...