Jahrle Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Er det noen som vet noe om denne vakre gamle ovnsdøra? Denne flotte ovnsdøra er gravd opp fra bakken ved en tilfeldighet. Er det noen som vet noe om den? Hvilken ovn den kommer fra, og hvilket år er den produsert? Hvilken person er avbildet, og har den noe verdi i kroner og øre m.m.? Klikk bildene for full størrelse. Alle innspill tas imot med takk.. Endret 26. februar 2014 av Jahrle Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 hei, dette kan være noe virkelig gammelt. det jeg ville gjort er og poste bilde på (gamle ovner) siden på facebook, dem har mye peiling på forskjellige ovner fra ny og gammel tid. jeg selv er rimelig sikker på at dette er over 100 år gammelt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Har sett slike ovner på gamle bygdehus og gårder, men aldri i mindre hus tror jeg. Kan jo tyde på at det er en dyrere enn snittet modell, laget for å varme store rom, men særegent sjelden vil jeg ikke tro den er. Lenke til kommentar
Jahrle Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Har vært i kontakt med flere eksperter, museumer m.m., men ingen i skrivende øyeblikk ser ut til å vite noe særlig konkret om den. Det kan kanskje tyde på at den stammer fra en ovn som er produsert i svært få eksemplarer? Antakelig stammer ovnsdøra fra en etasjeovn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå