Gå til innhold

Overclocking start, hjelp? :)

Anbefalte innlegg

Heisann Diskusjon!

Jeg har en litt gammel prosessor som ikke holder følge med tingene jeg bruker PCen til nå til dags. Så jeg kjøpte meg en Cooler Master V8 GTS CPU Kjøler ifra komplett siden den var på salg og ser meget godt ut. Tenkte å heller prøve meg på og overclocke får første gang først. Å om det gjør susen så har jeg prosessor hvertfall eit par måneder til før jeg trenger og oppgradere. Hadde planer og kjøpe i7, men er 2500kr... Og siden CPU viften jeg kjøpte var/er på salg så kjøpte jeg meg en sånn så kan jeg ha den på neste prosessor og forhåpentligvis! Den ser jo meget flott ut må jeg si, å håper på at den gjør jobben og ikke bare er fin å se på :D

Prosessor: Intel Core i5 2550K

Kjøler: CoolerMaster V8 GTS

Så, som sagt. Dette vil bli første gang jeg overclocke noe. Så jeg er nesten helt hvit på emnet. Men jeg har planer om og ta screenshot av nåverende temp'er med stock vifte og så ta nytt screenshot av temp'ene etter montering får og se kjøle forsjell.

Kjøler: Intel Stock Vifte

6OveRfJ.png

Kjøler: CoolerMaster V8

fCnt2xW.png

Så, hvor mye tror dere det er "trygt" og overclocke til?

Den står vell på Automatiske innstillinger nå?

\\\Vinni

Endret av Vinnivi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Anbefaler at du klokker i bios dersom du ikke gjør det nå. 2500k kan klokke godt den. Kjør stresstest med prime95 i en time for å se maxtemps. Så lenge temps under prime95 ikke når mer enn 80-85 grader er det gull. Den throttler ned selv dersom den blir for varm. Det finnes mange guider på hvordan man overklokker en cpu på youtube. Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...