Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forsterker og diskant?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har nylig bestemt meg for å kjøpe et par Ground Zero GZRW30SPL EXTREME, så det blir altså 2x12". Spørsmålet er da altså hvilken forsterker anbefales? Og hva skal jeg gjøre for å få fin diskant, koble på forsterker eller på cdspiller? Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha den klassiske 6x9 eller noe annet, så åpen for forslag!

Vil det være en fordel å gå for monoforsterker?

Kondensator? evt. hva skal jeg se etter?

Effekt 1400 Watt SPL Power Slaglengde, X-Max 22 mm Følsomhet 92 dB Monteringsdybde 15,7 cm Anbefalt kasse - Lukket 20 - 28 liter Anbefalt kasse - Portet 55 liter Bassrefleksrør 1 x 4 tom / 23 cm lengde Vekt 11,7 Kg Impedanse 2x2 Ohm

takk for hjelpen :)

Endret av germanquality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør opp i noe slikt: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/digital-designs-m1c-1x1700-watt-rms Også må du helt klart ha forsterker til "diskantene" dine også. Du må også ha mellomtoner, men det er sikkert fulltone du mener når du sier diskant ;)

6x9" i hatthylla vil du IKKE ha, det er foran du sitter og kjører og det er der du skal ha lyden. Lyd bakfra blir bare feil, og høyttalerene vil påvirkes av trykket fra suben, og låte stygt.

Kondensator trenger du heller ikke, så glem den også... Men du må ha skikkelige kabler, nytt bra batteri, og du må oppgradere kablene mellom batteri og dynamo (pluss), og mellom batteri og karosseri/motor (jord).

For å anbefale noe konkret av høyttalere, så må jeg vite hvilken bil du kjører ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...