Ida Oftebro Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 NSA-sikker mobil lansert på MWC.Hysj-mobil med Android Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Smått usikker på gjennomføringen her, men en "safe-phone" er en ganske god idé foretningsmessig. Jeg er rimelig sikker på det finnes ganske mange potensielle kunder på verdensbasis. Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Blir denne en stor hitt, er det som å vise en viss finger til NSA, og andre produsenter vil og ta til seg mottoet! 1 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Regner med at denne kjører Paranoid Android rom?!? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er ikke Android og NSA-sikkert ganske motstridende? Android er for en stor del et lukket kildekode skall som er bygget på en åpen kildekode Linux-kjerne. Burde de ikke strippet bort alt som heter Android og bygget seg et nytt OS uten den lukkede kildekoden som lager usikkerhet for hvorvidt det eksisterer NSA-bakdører? At selskapet Silent Circle er amerikansk og drevet og gründet av amerikaneren Phil Zimmermann vekker ikke noe særlig tillit selv om serverne deres ligger i Canada. Jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk til den påståtte spionasjesikkerheten. 2 Lenke til kommentar
passdeg Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Litt skudd i mørket her, men hvis jeg ikke husker feil så har Silent Circle HQ i USA så da spiller det vell liten rolle hva de gjør av krypteringer så lenge NSA kan kreve sin rett å få det utlevert uansett... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Dette er rett og slett et svakt produkt som jeg mener grenser til rip-off. Kryptering av tale og SMS kan hvem som helst skaffe seg, og de øvrige sikkerhetsmekanismene er tilsynelatende dårlige kopier av noe av de SEAndroid byr på. 1 Lenke til kommentar
TQT Hagenissen Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er jo fint at den er sikker og alt det, men hvordan reagerer den imot andre telefoner? Da mener jeg telefoner som er "usikker" hvis du kommuniserer med en telefon som er tappet, burde de ikke kunne gjøre denne mobilen så godt som ubrukelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg