V. Haugen Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Ellers kan lesbiske og homofile nektes adgang til butikker i Arizona.Apple ber guvernøren om å legge ned veto Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Å legge ned veto for å ikke innføre denne loven strider mot enkeltpersoners/ foretakseieres rettigheter. Hvis man skal ha ekte frihet for folket så må dette også gjelde bedrifter som folket driver. Å nekte butikkeiere å nekte visse folk tilgang til butikken strider imot friheten til eierne av butikkene. Jeg synes ikke denne loven er noe bra, men det bryter med alle mine prinsipper om frihet å ikke la butikkeiere velge sine kunder. Gjett om jeg kommer til å få hets for denne kommentaren 2 Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Å legge ned veto for å ikke innføre denne loven strider mot enkeltpersoners/ foretakseieres rettigheter. Hvis man skal ha ekte frihet for folket så må dette også gjelde bedrifter som folket driver. Å nekte butikkeiere å nekte visse folk tilgang til butikken strider imot friheten til eierne av butikkene. Jeg synes ikke denne loven er noe bra, men det bryter med alle mine prinsipper om frihet å ikke la butikkeiere velge sine kunder. Gjett om jeg kommer til å få hets for denne kommentaren Så i bunn og grunn synes du det var helt ok at jøder ble nektet adgang til butikker og restauranter i Hitlers Tyskland, og svarte i Sør Afrika? Hvis du som butikkeier mener å ha rett til å diskriminere på bakgrunn av rase, kjønn, etnisitet eller legning, må du vel ha krav om medlemskap, slik som frimurere har. 5 Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Å legge ned veto for å ikke innføre denne loven strider mot enkeltpersoners/ foretakseieres rettigheter. Hvis man skal ha ekte frihet for folket så må dette også gjelde bedrifter som folket driver. Å nekte butikkeiere å nekte visse folk tilgang til butikken strider imot friheten til eierne av butikkene. Jeg synes ikke denne loven er noe bra, men det bryter med alle mine prinsipper om frihet å ikke la butikkeiere velge sine kunder. Gjett om jeg kommer til å få hets for denne kommentaren Hah! Hva med å boicotte disse diskriminerende butikkene. Ingen homofile eller lesbiske kommer til å sette sin fot innenfor disse butikkene uansett. Jeg ser heller ingen grunn til at noen straight'e skulle gjøre det. Et interessant spørsmål er hvordan disse patetiske unnskyldningene for butikkeiere skal vite om den enkelte kunde er homo eller ei. Minner meg om "Don't ask don't tell", (DADT), som gjalt i det amerikanske forsvaret til det ble opphevet i 2011. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Greit at det står i bibelen at menn ikke skal ha seksuell omgang med andre menn. Men derfra til å nekte homofile kunder adgang er å få for langt. Hvis dette skjer så kan man gjerne straffe alle som vitner falsk, som ikke viser nestekjærlighet og som dyrker mammon fremfor Gud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg