Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

W7 krasjer, PC-meter connect er årsak, minidmp vedlagt

Anbefalte innlegg

Jeg har en selvbygd stasjonær W7,64 bit maskin som jeg bruker til kontorapplikasjoner. Tror ikke hw har betydning i dette tilfellet. Jeg har et program, PC meter connect, som kjører hele tiden, dette programmet kommuniserer med en frankeringsmaskin. Når dette programmer kjører og frankeringsmaskinen er tilkoblet via usb og jeg ikke slår av pc-en etter endt arbeid så har den krasjet og slått seg av neste dag. Den er satt opp til å gå i hvilemodue etter ei viss tid. Mistenker at det er i denne forbindelsen pc-en krasjer. Har ikke testet om den krasjer hvis programmet kjører, men uten frankeringsmaskinen tilkoblet.

Er det noen som kan se på dmp fila og gi meg noen tips om det er noe som går ant å gjøre for å avverge disse krasjene?

Måtte forandre filtype til txt for å få lastet opp, men det er ei dmp fil.

021614-17394-01.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er driveren til "Pitney Bowes PC Meter Connect". Har helt ærlig ikke hørt om dette firmaet før, men jeg regner at det er frankeringsmaskinen din? Problemet skjer når maskinen endre "Power State", altså som du gjettet så er dette når maskinen går til hvilemodus. Hvis driveren har et problem med endring av power state så kan det også hende at det kan gi problemer å skru av maskinen eller sette den i dvalemodus også.

Prøvd å gjøre litt etterforskning for deg, men er relativt vanskelig pga det ikke er et direkte vanlig produkt du finner i de fleste hjem.

Det skal være en Windows 7 kompitabel driver du kan laste ned, men jeg så at det ikke løste problemet for alle. Uheldigvis er de få trådene jeg fant ufullstendige og etter at de som spurte om hjelp ble opplyst at problemet gjaldt Pitney Bowes produktet deres så svarte de ikke lenger i tråden om de klarte å løse problemet. De få som svarte videre sa dessverre at det vare lettere å endre produkt.

Fant en som avinstallerte driveren og hindret Windows i å installere ny driver (Windows fant automatisk den samme driveren som ga problemet). Det eneste som var klart utifra tråden var at han ikke lenger fikk BSOD, men han nevnte ikke om produktet virket uten driver (Skeptisk).

Lenke til kommentar

Pitney Bowes er firmaet som forhandler og har avtale med posten om frankeringsmaskinene

Takker så mye for det du har funnet ut, Bjoolz :)

Det var vel noe sånt jeg regnet som mest sannsynlig.

Jeg har egentlig ikke installert noen driver, bare lastet ned og installert Pc meter connect. Det er ikke noen forskjellige versjoner av dette programmet/driver som jeg har fått med meg. Har siste oppdaterte versjon installert, uten at det gjorde noen forskjell. Skal sjekke om det er den som er anbefalt for W7 når jeg kommer på kontoret igjen. Ellers får jeg bare la være å kjøre programmet, har manuell oppstart på det så jeg kan starte programmet kun når jeg har bruk for det og så avslutte det igjen.

Lenke til kommentar
Takker så mye for det du har funnet ut, Bjoolz

Ja bra av Bjoolz.

Litt mer info filen er "DM150Drv.sys",ser litt nærmere på den.

0: kd> lm vm DM150Drv
start             end                 module name
fffff880`075a3000 fffff880`075a7780   DM150Drv T (no symbols)           
    Loaded symbol image file: DM150Drv.sys
    Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\DM150Drv.sys
    Image name: DM150Drv.sys
    Timestamp:        Sun Jul 04 05:29:20 2010 (4C300010)
    CheckSum:         0001458A
    ImageSize:        00004780
    Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4

Du ser den fra juli 2010,prøve og finne nyere driver enn det,skulle tro at Pitney Bowes har gitt ut nyere driver etter det.

Endret av snippsat
Lenke til kommentar

Takker så mye til snippsat også for infoen :)

Skal ta en sjekk på dette på mandag og kanskje en tlf til Pitney bowes også.

Edit: Sjekket hjemmesiden, det er kun èn versjon av programmet/driveren på hjemmesiden. Står ingenting om hvilket operativsystem som støttes eller versjonsnummer på driver/program. Men den er tydeligvis ikke kompatibel med W7 64 bit i allefall.

Nå er jo dette et program som kjøres, ei exe fil som åpnes. Lurer på om det vil gjøre noen forskjell å kjøre exe fila i kompatibilitetsmodus. Kan prøve det ut på mandag. Ellers, det går vel ikke an å merke av for kompatibilitetsmodus på annet enn exe filer? Tenker da på driverfila, DM150Drv.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...