PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hei folkens Budsjettet mitt er 150.000,- MAKS 160.000,- Er en gift kar med en datter på snart to år, og er nå på utkikk etter en ny bil. Mine kriterier: diesel, automat, muligens stasjonsvogn, men tar gjerne en personbil med god plass eller SUV for den saks ksyld.jo mere utstyr jo bedre. Kanskje skinnseter pga kidden. Har ikke garasje, kun p-plass så kanskje motorvarmer hadde KANSKJE vært aktuelt. Men ikke krise. Men problemet mitt er at jeg har ikke peiling på merker, og hvor stor motor bør være, HK og disse tingene her. Har planer om å ha bilen ihvertfall 5-6 år, så den bør helst ikke ha kjørt så mye. Om dere kunne/gidder å ha gitt meg noe tips så hadde jeg stor pris på det. og vært veldig takknemlig. TAKK Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hei folkens Budsjettet mitt er 150.000,- MAKS 160.000,- Er en gift kar med en datter på snart to år, og er nå på utkikk etter en ny bil. Mine kriterier: diesel, automat, muligens stasjonsvogn, men tar gjerne en personbil med god plass eller SUV for den saks ksyld.jo mere utstyr jo bedre. Kanskje skinnseter pga kidden. Har ikke garasje, kun p-plass så kanskje motorvarmer hadde KANSKJE vært aktuelt. Men ikke krise. Men problemet mitt er at jeg har ikke peiling på merker, og hvor stor motor bør være, HK og disse tingene her. Har planer om å ha bilen ihvertfall 5-6 år, så den bør helst ikke ha kjørt så mye. Om dere kunne/gidder å ha gitt meg noe tips så hadde jeg stor pris på det. og vært veldig takknemlig. TAKK Volvo er vel gode biler for barnefamilier. Denne vil du like: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46917309&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Den så veldig bra ut, den likte jeg skal videresende linken til kona. Hun er ikke så glad i manuel hehe.. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Kan gå god for både Volvo generelt og v50. v50'en er en av de bedre bilene jeg har kjørt. Mye bil for pengene til rundt 150-160.000. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) - Endret 26. februar 2014 av Bond007 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Skoda og Volkswagen har også mye bra. Automatkassene deres får mye skryt. Octavia/Rapid/Golf/Touran Har satt grensa på 180.000 det bør være mulig å prute ca 10% Hva du legger i kjøre lengde vet jeg ikke, men jeg hadde nok sjekket ut denne først: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44138697 Dersom manuell gir er aktuell er utvalgt mye større. Bl.a. finner du en Superb. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46626763&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hva er grunnen til at du ønsker diesel? Har du mye langkjøring? Diesel er greit for enkelte, og har lavest forbruk, men med bensinmotor får du lavere støynivå (spesielt ved køkjøring), (som regel) raskere varme i kupeen, og slipper problemer med dieselpartikkelfilter. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Den 1,6D-motoren i Volvoen er ufattelig kjip. Det burde vært straffbart både å produsere og selge disse.. En fullastet V50 1,6D går så ufattelig tregt at de fleste traktorer oppleves som spreke i forhold. 1 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Hva er grunnen til at du ønsker diesel? Har du mye langkjøring? Diesel er greit for enkelte, og har lavest forbruk, men med bensinmotor får du lavere støynivå (spesielt ved køkjøring), (som regel) raskere varme i kupeen, og slipper problemer med dieselpartikkelfilter. Aner ikke, har bare hørt at det er bedre med diesel? Og nei har ikke mye langkjøring.. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Finne forslag du legger ved kimare, men har planer om å beholde bilen i 5-6 år, så kanskje maks 120-130 kjørelengde? eller er dette også for mye? Kjører ca 8000 i året.. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Den 1,6D-motoren i Volvoen er ufattelig kjip. Det burde vært straffbart både å produsere og selge disse.. En fullastet V50 1,6D går så ufattelig tregt at de fleste traktorer oppleves som spreke i forhold. Ok, så jeg bør se etter en bil med 1,9 - 2? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Den 1,6D-motoren i Volvoen er ufattelig kjip. Det burde vært straffbart både å produsere og selge disse.. En fullastet V50 1,6D går så ufattelig tregt at de fleste traktorer oppleves som spreke i forhold. Ok, så jeg bør se etter en bil med 1,9 - 2? 1,6TDI er mer enn godt nok for vanlig kjøring og er gunstig med tanke på forbruk...og innkjøpspris. Hvis du har mye småkjøring så tror jeg muligens jeg heller ville vurdere bensin....pga vinter og varme i kupe. Støy behøver du ikke tenke på, kupeene i dagens dieselbiler er såpass lydisolerte at motorstøy ikke er sjenerende. Endret 26. februar 2014 av Bond007 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 For det første, Volvo har ikke hatt noen modell med TDI siden man droppet den motoren i V70 for et drøyt tiår siden. 1,6D ER en trist motor, den er helt ok i en bitteliten småbil som Peugeot 10x eller 20x, men i V50 som er en liten stasjonsvogn er den rett og slett for liten. De større dieselmotorene er langt bedre valg, men for en som kjører 8000km i året er det bare tull å velge en dieselmotor. Særlig hvis en stor del av det er småkjøring (noe vi ikke vet noe om enda), for da øker sannsynligheten for at partikkelfilteret ryker dramatisk. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Bor i Oslo, så går for det meste fram og tilbake rundt her i byen..Så blir for det meste småkjøring, så jeg bør velge bensin framfor diesel? Endret 26. februar 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 1,6TDI er mer enn godt nok for vanlig kjøring og er gunstig med tanke på forbruk...og innkjøpspris. Hvis du har mye småkjøring så tror jeg muligens jeg heller ville vurdere bensin....pga vinter og varme i kupe. Støy behøver du ikke tenke på, kupeene i dagens dieselbiler er såpass lydisolerte at motorstøy ikke er sjenerende. Enig i at 1.6 turbodiesel holder fint for de fleste for denne bilstørrelsen, ev en bensinmotor på 100-120 hk. Skal man ha en "racer" koster det mer enn de fleste synes det er verdt, pga progressive avgifter for ccm og hk. Når det gjelder støy er jeg enig på langkjøring/motorvei, mens man både ved kaldstart, kjøring i sakte fart og stans i kø fortsatt merker stor forskjell. Jeg byttet fra 2008 MB CDI til 2012 Audi TFSI (bensinturbo) for et par år siden, og det er stooor forskjell. Har også kjørt samme Audi med dieselmotor av og til, og er glad jeg valgte bensin, selv om den bruker litt mer (ca 0,5 l/mil mot 0,4 l/mil på diesel). Siste erfaring med diesel var en 2013 BMW X3 2.0, men også her var motoren svært hørbar i forhold til bensin, og hadde også mye mer vibrasjon på tomgang (mulig jeg er ekstremt kresen :-). Vi har mye småkjøring og bykjøring, og kjører ikke så langt (15-20k km/år), og da er diesel ikke det beste valget. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Så diesel er best for hvis det er mye langkjøring? Skal jo kjøre på motorveien i nye og ne? Hva bør jeg gå for? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Så diesel er best for hvis det er mye langkjøring? Skal jo kjøre på motorveien i nye og ne? Hva bør jeg gå for? Du har vel fått listet opp fordeler og ulemper med bensin/diesel. Hva du skal gå for må du selv avgjøre. Kan være lurt å prøvekjøre begge alternativene. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Så diesel er best for hvis det er mye langkjøring? Skal jo kjøre på motorveien i nye og ne? Hva bør jeg gå for? Du har vel fått listet opp fordeler og ulemper med bensin/diesel. Hva du skal gå for må du selv avgjøre. Kan være lurt å prøvekjøre begge alternativene. Ok,takk for hjelpen Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Har ikke så mye peil på bil, men er på utkikk etter det samme som TS. Har blitt fortalt at Honda CR-V er verdt en titt i det pris segmentet? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Bor i Oslo, så går for det meste fram og tilbake rundt her i byen..Så blir for det meste småkjøring, så jeg bør velge bensin framfor diesel? Hvis du skal kjøre rundt i byen bør du for all del droppe en moderne dieselbil med partikkelfilter. Partikkelfilteret vil nemlig bli tett, og det koster et par never med tusenlapper å bytte dette. Selv om bensinmotoren vil bruke noe mer drivstoff er den et bedre alternativ, i tillegg er bensinmotoren mindre slem mot astmatikere og andre med luftveisproblemer da den slipper ut langt mindre av de nitrøse gassene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå