Gå til innhold

barton2500 i dual rig!

samsonite

Anbefalte innlegg

Sitter nå å vurderer sterkt å oppgradere dual riggen min med litt mer cpu kraft!

Tenkte derfor at barton 2500 var et bra valg med tanke på ekstra cache og billig pris! :)

Problemet ligger jo her at Mpx hovedkort (mitt et tyan tiger mpx) støtter jo ikke mer en 133fsb!

Som kjent har jo barton støtte for 166!

Har likevel hørt "rykter" om at barton 2500 er en fin fin dual cpu, etter modifisering.

Her kommer det virkelige spørsmålet hvordan modder man dem? (for dual)

Min tanke: Kutte en bridge som gjør at den default kjører kun på 133mhz (hvilken bridge?)

Videre modifisere L3 bridgen for å øke multiplieren direkte på cpuen (multipl settings støttes jo ikke i bios for enkelthets skyld) for å kompansere for fsb reduksjon. Kanskje enklest å sette den til 15x da dette ser enklest ut (connecte en pin) (evnt 16x el 17x)

Som kjent var jo den siste "pinnen" på L5 bridgen den magiske touch på Pal Og TB for å få de til å bli smp kompatible.

Hvor er den bridgen blitt av? Det hviskes at det må skrapes lett på overflaten får å få den til syne? Noen clue?

Uansett om dere har noen info ang modding av barton cpuer til dual bruk blir jeg ganske så ekstatisk!

Takker for en interessant side!

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...