JaViZ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har et problem i et script jeg bruker. scriptet har en variabel som inneholder 3 ord. Alle 3 ordene har et mellomrom mellom seg. Så prøver jeg å fjerne det første ordet i rekka slik at bare de to siste står igjen. word1 word2 word3 blir altså til: word2 word3 utføres på denne måten: //echo $remove(word1 word2 word3,$left(word1 word2 word3,$pos(word1 word2 word3,$chr(32),1))) dette gir resultatet: word2 word3 Problemer oppstår derimot hvis to eller flere av ordene er like word word word burde gi: word word men utføres det på denne måten: //echo $remove(word word word,$left(word word word,$pos(word word word,$chr(32),1))) så gir det resultatet: word og ikke 'word word', som ville vært rett ifølge min logikk kan noen se en løsning på problemet? Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 kan melde at jeg nå bruker $deltok() isteden og det fungerer etter "forskriften". Hvis noen derimot kan fortelle meg hvorfor mitt foregående eksempel ikke fungerte så vennsligst share Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg for min del hadde brukt $gettok(%variabel,2-3,32) Jeg vet ikke hvorfor koden din ikke virka. For meg så den rotete og "gal" ut. Hvorfor rote med $pos, når du vet hvor langt variabelen er? Du vet at det alltid er tre ord. Du skal alltid ha de to siste ordene. Da mener jeg at du enkelt og greit kan bruke $gettok'en som jeg viste ovenfor Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 jeg bruker nuh $deltok() både fordi det er kortere, og ikke minst fordi det fungerer menneh jeg stiller fremdeles et stort "?" til hvorfor det første "rotete" eksemplet ikke fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå