Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dystre tider i familien (min luftetråd)

Anbefalte innlegg

Så.. Etter en lang dag på jobben, 2 timer på sofaen og en tur på volleyballbanen med mine arbeidskompiser fikk jeg noen mindre gode telefoner. En fra min mor som bekymrer seg for min barndomskompis sin mor som er sendt til sykehus på grunn av hjerneslag.

Etterpå snakket jeg med bror som fortalte meg at de mistenker at vår bestefar har begynt å bli dement, noe som jeg er enig i. Samtidig fikk jeg inntrykk av at han (bror) er i en begynnende depresjon på bakgrunn av ensomhet og monoton hverdag uten jobb (han venter på svar på når han kan begynne).

Alt dette på en dag ble en veldig for stor kamel for meg. Men det var min brors psykiske tilstand som er tyngst for meg. Jeg har selv vært der, og jeg har lært meg mine tegn på en slik depresjon.

Han er veldig ensom, og sitter hele dagen på gutterommet med videosamtale med dama som bor litt over en time unna. Dette er rutine for han, også sitter han på Steam non-stop. Dette skjer nesten 9 timer i snitt per dag.

Så jeg kunne tenkt meg å ta med han og resten av familien (ikke besteforeldre i første omgang) for å finne på noe sammen. Litt for å knytte båndene nærmere og litt for å slappe av litt. Men jeg vet ikke hva det skal være. Familien er ikke særlig sosial. Pappa jobber i garasjen når han ikke jobber på sjøen, Mamma er som regel hjemme og gjør husarbeid, matlaging eller sitter på Facebook. Jeg bor en times kjøring unna og jobber i ukedagene. Men håper å finne på noe denne helga.

Tips og støtte tar jeg veldig gjerne imot. :)

Anonymous poster hash: f18b6...31d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nja.. At bror ikke har energi til noe som helst hadde sin grunn ser det ut til. Han har blitt.. hva skal jeg si? Trakassert av en ikke-edru far i huset gjentatte ganger. Dette har vært et problem i flere år men nå ser det ut som det har tatt helt av. Jeg, min bror og to gode felles-venner var hos meg sist helg og midt i hyggestunden så knakk broren min sammen i gråt og det ble to timer med snakking og trøsting.

Fikk da høre at faren min har både gjort kvelertak, gitt trusler, og snakket dritt til min bror. Selv med mor i samme rom. Han er redd faren sin og det skjøner jeg godt når jeg hører dette.

Tok kontakt idag med Bufetat for dette kan ikke fortsette. Så får vi se hva som skjer videre etter det.

Anonymous poster hash: f18b6...31d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...