Gå til innhold

Islam - Jeg fatter ikke at de tror på det


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

 

 

Arabere drev med slavehandel før islam, det er jeg enig i.

 

Hva har det med diskusjonen å gjøre? Islam kom til øst-afrika via slavehandelen. At arberene drev med slavehandel før islam, er totalt irrelevant. Vi diskuterer hvordan islam ble spred.

 

Trodde vi skulle diskutere:

Islam - Jeg fatter ikke at de tror på det

 

Når du kommer med påstander, som du har klippet direkte fra islam.net, å du forsetter å kverulere på dette, så må du tåle at folk argumenterer mot deg.

 

Du burde også lese første innlegg, som omhandler om islam ble spredt fredelig eller med vold. Det er det vi diskuterer nå, om du ikke har fått det med deg.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Romerrikets voldelige ekspansjon gav grunnlaget for kristendommens utbredelse. All religion er spredt ved vold. Vår egen historie er bevis på det. Olav den hellige var bare interessert i å bruke kristendommen som et maktutøvende middel slik det var i resten av europa.

 

Mohammed hadde sikkert akkurat samme ønske. Allah hadde nok svært lite med saken å gjøre. Menneskelig grådighet og maktsyke er svaret. Ingen av religionene er altså spredt med ønske om maktbruk fra en gud.

Måten det er blitt spredt på er ikke religionens feil.

 

Mennesker har et innebygget behov for å se til en leder. Vi er flokk dyr. Når det er åpenbart at våre ledere ikke kan hjelpe tyr vi ofte til høyere makter. Derfor tror folk på hva som helst hvis det er en ørliten mulighet for at det kan hjelpe.

Islamsk og jødisk kultur er akkurat som kristendommen et verdigrunnlag samfunn bygger på.

Selv om jeg ikke er kristen påvirker kristent livssyn min hverdag. Alle lover og regler baserer seg nemlig på kristendommens verdigrunnlag.

 

Å ikke tro gir ikke noen rett til å nedverdige andres livsyn og religion!

 

Det er flere her som burde lese litt i bibelen og koranen og sette seg inn i likheter og ulikheter. Det er lettere å uttale seg om islam når man vet hva det faktisk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...