hogamaster Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg er interessert i å sette opp en liten boks hjemme som jeg kan ha som filserver/nedlastingsarbeidshest. Den skal være mest mulig lydløs så jeg ikke trenger å skru den av om natta for å få noen timer på øye. Hva slags kabler/switcher trengs for å få til dette?? Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er ikke helt sikker på at jeg forstår deg rett, men du ønsker å bruke 1 tast/mus og 1 skjerm på 2 pc'er? Jeg løser dette ved å bruke remote desktop til serveren.. Virker bra i lan iallefall. Du kan også gjøre det med en switcheboks, som har 2 skjerm/tast/musinnganger og 1 utgang til hver, som du så kobler til utstyret ditt. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 noen skjermer har inngang for 2 datamaskiner og så da trenger du bare mus og tast på den andre, men har du mulighet så er det greiest å bruke feks. remote desktop eller lignende. Lenke til kommentar
hogamaster Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 ja, conetrail. tenkte på en sånn liten boks som har en knapp eller no som bytter med å gi input til forskjellig boks og å få skjerm output fra den boksen man har valgt. Hva heter dette? noen linker? er det dyrt? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det du trenger er en KVM-switch. Den lar deg koble om skjerm/tastatur/mus og i enkelte tilfeller lyd/usb. Disse får du i utgaver fra 2->8 (eller flere) pc'er. De er ikke helt gratis - men fryktelig kjekt å ha. Enkelte modeller tillater deg å bytte maskin ved en kjapp tastekombinasjon - Da blir livet enkelt :-) Du kan jo sjekke komplett - de har et lite utvalg. Lenke til kommentar
hogamaster Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 http://www.emine.com.tw/emine.me401.htm koster 1051 på komplett. er denne OK ? skal kun ha 2 pcer regner jeg med men sikkert greit å ha litt å gå på. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 www.clasholson.no har noe de kaller dataomkoblere. Har en selv hjemme, som ikke brukes for øyeblikket. Men den funker greit nok for vanlig bruk. Må nok vri om en manuell bryter for å veksle mellom PC'ene der. Og så støtter den ikke URSB mus, kun PS/2 og VGA connectorer. Du trenger også skjøtekabel til skjerm og til mus/tastatur (VGA og PS/2). 1 sett til hver av PC'ene du skal ha opp. Så om du skal ha opp en 4 porters boks mot 4 PC'er så trenger du 4 sett med kabler. 1 VGA og 2 PS/2- Koster ca 200-300kr for boksen tenker jeg og så litt for kabler. Men nå som jeg har bedre råd så ville jeg nok ha tatt en litt vassere KVM boks som er enda bedre. Send meg PM om du trenger link eller artikkel nummere hos Clas Ohlson på disse delene så skal jeg se hva jeg finner ut. Lenke til kommentar
erikoed Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 de har noen billige og helt greie på clas ohlson ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå